automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mootor Zil 131-le
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Kuna mõned teemad tagasi panin uazile peale fordi mootori.Siis on juba teine mõte peal mõlkumas.Kuna maal metsas vedelemas zil 131.
Siis mõtlesin et veaks too sealt ära ja ajaks töökorda.Praegune bensumootor ta peal on jama.kütte poolest juba.Siis mõtlesin talle belarusi mootori peale panna.kas toimiks?
(13-02-2010, 12:40 PM)saku777 Kirjutas: [ -> ]Kuna mõned teemad tagasi panin uazile peale fordi mootori.Siis on juba teine mõte peal mõlkumas.Kuna maal metsas vedelemas zil 131.
Siis mõtlesin et veaks too sealt ära ja ajaks töökorda.Praegune bensumootor ta peal on jama.kütte poolest juba.Siis mõtlesin talle belarusi mootori peale panna.kas toimiks?

Oleneb, mida kavatsed temaga ette võtta. Kahtlustan, et jääb nõrgaks. Ise olen aretanud Zil-130-le SMD tüüpi diiselmootori ja toimib ideaalselt. Tegu väetisekülvik KSA-3-ga. Vaata: http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspona...t&S_ID=249
tahaks teda mudasse.metsa,ja et saaks ka kastitäie puid peale kui vaja vedada.või olemas mingi veovõll mis annaks talle jõudu ?
(13-02-2010, 21:25 PM)saku777 Kirjutas: [ -> ]tahaks teda mudasse.metsa,ja et saaks ka kastitäie puid peale kui vaja vedada.või olemas mingi veovõll mis annaks talle jõudu ?
Kas sa ise said aru, mida äsja kirja panid. Et raskel maastikul paned veovõlli külge ja läheb aina sügavamast mudast läbi. Kas võlli teine ots on kodus ja mis seda ringi ajab?
(13-02-2010, 23:13 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]
(13-02-2010, 21:25 PM)saku777 Kirjutas: [ -> ]tahaks teda mudasse.metsa,ja et saaks ka kastitäie puid peale kui vaja vedada.või olemas mingi veovõll mis annaks talle jõudu ?
Kas sa ise said aru, mida äsja kirja panid. Et raskel maastikul paned veovõlli külge ja läheb aina sügavamast mudast läbi. Kas võlli teine ots on kodus ja mis seda ringi ajab?

ei.kui panen mtz 82 mootori peale,ja jääb nõrgaks.ei jõua vedada vm.
siis teeks jõuvõlli.laseks treida ümbrise.ning hammasrattas hea suurusega.jube paha oleks panna 9 käigulise käigukasti.seda tean ka et belarusile 4 käigulisi kaste müügil.kuid ei hakka liialt raha matma.
eks vaatan ja proovin mtzi mootoriga,mis on.kui mudas ja metsas ikka ei vea siis vaatan äkki lihtsalt sõitmiseks ja puuveoks.
Paistab , et Teie , ksf. Saku, olete ikka väga tõsine ohvrõudi fän, muudkui tikute mudasse ja porisse. Mis imelik jõud teid sinna kihutab ja ajab ? Aga ega vist kõrvaltvaatajale seda selgeks nagunii ei tee! Smile
Igas teemas muudkui panete ka masinatele mootoreid peale! Respect! Cool Ise olen ikka tsiklite kohta mõelnud, et kui neil ometi noid mootoreid peal ei oleks, et küll siis oleks hea!
See jõuvõlli nipp paistab päris hea mõte, oleks omale jalgrattale ka midagi taolist vaja, et lume sees mütata. Rolleyes
No seda MtZ mootorit koos Mtz kastiga,eriti kasti panekut tahaks küll näha.
Zil-130 liigutaks MTZ-i mootor veel, aga 131 ja koos puukoormaga metsas ja mudas? No ma ei tea... No 131-l on muidugi käiguaeglusti ka abiks. Kui juba traktori mootori pealepaneku peale jutt läks, siis soovitaks vaadata hoopis kombaini "Niva" turbotatud moto või siis DT-75-e moto poole. See ikka natuke suurema jõuga asi. Ise sellise relvaga(tõsi küll, aluseks oli Zil 157, mille mootorit asendas "Niva" mootor) koolipõlves ka metsas turninud. Jõu puudust ei olnud, ikka rohkem pidamise puudus...Smile
Omaette küsimus on sellise aparaadi tänavalegaalseks saamine.Sad
(14-02-2010, 01:12 AM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]Zil-130 liigutaks MTZ-i mootor veel, aga 131 ja koos puukoormaga metsas ja mudas? No ma ei tea... No 131-l on muidugi käiguaeglusti ka abiks. Kui juba traktori mootori pealepaneku peale jutt läks, siis soovitaks vaadata hoopis kombaini "Niva" turbotatud moto või siis DT-75-e moto poole. See ikka natuke suurema jõuga asi. Ise sellise relvaga(tõsi küll, aluseks oli Zil 157, mille mootorit asendas "Niva" mootor) koolipõlves ka metsas turninud. Jõu puudust ei olnud, ikka rohkem pidamise puudus...Smile
Omaette küsimus on sellise aparaadi tänavalegaalseks saamine.Sad

legaalsust pole talle vaja.ega ma temaga Tallinna linna vahele ei roni.lükkan oma koduhoovi,ja neebritelt.nagu ka mtzi mootoril olemas aeglusti...
ehk soovitad kust saada see "Niva" mootor?
(14-02-2010, 12:55 PM)saku777 Kirjutas: [ -> ]
(14-02-2010, 01:12 AM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]Zil-130 liigutaks MTZ-i mootor veel, aga 131 ja koos puukoormaga metsas ja mudas? No ma ei tea... No 131-l on muidugi käiguaeglusti ka abiks. Kui juba traktori mootori pealepaneku peale jutt läks, siis soovitaks vaadata hoopis kombaini "Niva" turbotatud moto või siis DT-75-e moto poole. See ikka natuke suurema jõuga asi. Ise sellise relvaga(tõsi küll, aluseks oli Zil 157, mille mootorit asendas "Niva" mootor) koolipõlves ka metsas turninud. Jõu puudust ei olnud, ikka rohkem pidamise puudus...Smile
Omaette küsimus on sellise aparaadi tänavalegaalseks saamine.Sad

legaalsust pole talle vaja.ega ma temaga Tallinna linna vahele ei roni.lükkan oma koduhoovi,ja neebritelt.nagu ka mtzi mootoril olemas aeglusti...
ehk soovitad kust saada see "Niva" mootor?

Ära selle MTZ-i mootori aeglusti peale väga mõtle. See ju mitte mootori küljes, vaid vahekastis. Ja selle toimimiseks on vaja sinna otsa ka juba käigukasti jne. Kui sa just enamust traktorist sinna külge pookida ei kavatse(mis oleks küll kõva saavutus, aga sügavalt mõttetu/ebapraktiline). Mõttekam oleks juba siis sellele MTZile metsaveokäru järgi panna...
Otsid mootori otsa sobiva sidurikoja või teed ise. Sinna otsa Zili kast ja ongi toimiv lahendus.
Ega selle mootori kohta ei oskagi täpselt öelda, kust just praegusel hetkel seda saada. Peab kuulutustelehtedel/põllumeeste foorumil silma peal hoidma. Neid peaks liikuma/seisma küll.
Mõttekam oleks terve MTZ koos käigukastiga panna ZIL-i kasti. ja kui bensiin kütusena ei sobi ning ainult "neebrite" vahet plaanis selle masinaga mürada, siis võiks hoopis puugaasi generaatori paigaldada - gasogeen -auto teha ! Cool Puid ja metsa paistab ksf! Sakul olevat.
Kas midagi Iveco mootoritest ei lähe sinna vahele, neid peaks liikuma küll? Kui mälu ei peta siis kunagi paigaldati neid Lõuna-Eestis, aga võin ka eksida.
Et siis panen traktori mootori otsa zili käigukasti?
kuda sildade vastupidavusega zilil on?
traktori käru jaoks on kogemus et kaua need ei pea?
Alustuseks proovi midagi lihtsamat, lisan siia mõned näited, mida võiks eeskujuks võtta:
esimene
[Pilt: 5.jpg]
teine
[Pilt: 1_001.jpg]
kolmas
[Pilt: 1.jpg]
Ksf! Metsakohina poolt väga asjalikud projektinäited välja pakutud! Aga ei ole hea praegu lgp. Saku tähelepanu hajutada, sest antud projektiga on ta jõudnud kriitilise hetkeni - käigukast mootori otsa panna on just see , mida peaks tegema! Oled õigel teel, anna tuld!
Ise küll paneks ka selle Zili käigukasti Zili veokasti MTZ traktori juurde.
Zili sillad ei pea üldse vastu, sellepärast on ka osadel Zilidel neid taha pandud topelt, et näiteks kui üks "neebrite" vahel müramisega p...sse läheb, siis saab teisega ennast ikka koju lohistada. Sad
Kui jõuvõtuvõlli ots Zili kabiini tuua ja kuhugile kõrvalistuja ette põrandale paigutada, siis kõrvalistuja võib sealt vändaga aidata, kui jõudu väheks peaks jääma. Asja pluss on veel ka see, et siis toimub jõu ülekandmine hästi sujuvalt ja sillad peavad kauem vastu. Kütusekulu peaks ka olema oluliselt väiksem
(15-02-2010, 15:52 PM)sass Kirjutas: [ -> ]Kui jõuvõtuvõlli ots Zili kabiini tuua ja kuhugile kõrvalistuja ette põrandale paigutada, siis kõrvalistuja võib sealt vändaga aidata, kui jõudu väheks peaks jääma. Asja pluss on veel ka see, et siis toimub jõu ülekandmine hästi sujuvalt ja sillad peavad kauem vastu. Kütusekulu peaks ka olema oluliselt väiksem
Parim asi tänasel päeval!
Kahjuks on postitus natuke vales teemas või kuidas? Ega mina muidugi otsustaja pole, eks kirjutaja ise teabRolleyes Aga idee on väärt lausa patenti.
Ma olen näinud ja kokku puutunud gaz 66 millel oli mtz 82 mootor peal ja 66 käigukast. Pori sees on jõudu küll aga kui on 30-50cm lund maas siis jääb mootor notiks. Minu arvates on niva kombaini mootor üle kõige oleks seal peal. Saaremaal ühistus oli ühele zilil niiva mootor peal ja sellega veati vilja nii et vedrud olid tagurbidi. Külapeal räägiti et jõudu oli olnud nigu loomal.Cool
Kui see "Niva,Nati,Belarusi" vms.mootor kodus garaazinurgas vedelemas on,siis... jah. Kuid osta 1000.- EEK utiil ning see autole monteerida ja hiljem 10000.-EEk eest n...i näha,siis muutub projekt vähe kahtlaseks. On ju olemas piisavalt lääne päritolu diiselmootoreid,millele varuosad saadaval ja nad isegi kordades töökindlamad.Ps.ZiL tüüpi autodele on meie põhjanaabrid paigaldanudd "Perkins" diiselmootoreid.Samas jääb veel võimalus autole gaasiseade paigaldada.Seda eriti siis,kui auto igapäeva kasutuses pole.Ka säiliks sel moel mõningane algupära.Kuid edu sellegipoolest!
Oli kunagi mul ZIL-130 ja peal SMD-19.Hea jõuline kooslus.Poolteljed pidid pidevalt tagavaraks olema ainult.130 nõrgim lüli vist.Kiirust arendas ka päris hästi ,mingi 100 tuuri vist tuli lagi.Aga MTZ-i mootorit ära küll peale pane.Jääb raudselt lahjaks,saad ainult mööda asfalti kulgeda.Aga tahaks ju mudas ka käia.
Lehti: 1 2