automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 69/69a nime tähendus?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere ,hakkasin siin mõtlema ,et mille järgi on pandud Gaz mudelite nimetused , näiteks 69 ,et kas sellel on ka mingi lugu,miks ta just 69 on? loogiline oleks näiteks kui tootmist oleks alustatud aastal 1969,aga siinpuhul see ju ei kehti. Ja teiseks mida tähendab 69 järel see A,seda ,et tegemist on 4-ukselise ja 5-kohalise variandiga olen kursis,äkki esitäht mingist venekeelsest nimetusest?
Gazi mudelite numbreid saab "mudelite järjekorranumbriks pidada" mingil määral.
Et näiteks Pobeda Gaz M20 ja Volga Gaz M21 ja uuem Volga Gaz 24.
Ja siis veel kunnide autod Gaz 12 ja 13 ja 14 tulid jutti.
Kui nii võtta siis enne 69 oli ka maastikusuutlik auto Gaz 67 eksole.
Samas ongi oluline, et mingil määral, sest no Gaz 66 ei tulnud mitte enne 67.
Ilmselt A tähises ei tähenda seda, et sõiduk peaks autobussijaamas alati peatuse tegema, kui aga inglise keelt mõistad, siis on järgneval lingil ka seletus olemas. http://en.wikipedia.org/wiki/GAZ-69
Aga oodatud on põhjalikumaid tegelasi vastama.
Eks see A tähendas lihtsalt esimest modifikatsiooni.
Kunagi lugesin kusagilt, kuidas Venemaa autotehaste vahel mudelinumbreid jagati. GAZ sai 1-99, ZIL 100-199, Moskvits 400-449, UAZ 450-499, ZAZ alates 960, bussitehased PAZ ja LAZ 600 ja 700 vahel. KRAZ sai numbrid alates 200-st, MAZ-il oli siis juba mudel 200, uued aga tulid alates 500-st. Lubatud numbrivahemikus jagati indekseid aga üsna suvaliselt, näiteks ZIL 155 oli enne 130-t. Juba 60-ndatel leiti, et see süsteem on liiga segane, ja mõeldi välja uus süsteem neljast põhinumbrist ja hunnikust lisanumbritest, mis andsid üsna põhjalikku infot auto klassikuuluvuse ja modifikatsioonide kohta. Uus süsteem võeti kõigepealt kasutusele uutes tehastes VAZ ja KAMAZ. See süsteem toimib tänaseni.
Maakeeli siis wikipeedia andmetel on 69 kahe ja 69A neljaukseline variant. Sattus täna kätte viimase aja Autoleht, kus oli ka Gaz 69 tutvustus ja lp. Margus-Hans Kuuse on ka sellise seletuse andnud A-de ja mitte-Adele.
Aga Nõukogude aegne automudelite nummerdamise skeem on siin lehel - http://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_...and_Russia
Ja kuigi Wikipediat ei saa puhta kullana võtta, on järgneval lingil antud kena ülevaade levinumatest Gaz sõidukitest mudelinumbrite ja nende tootmisaastatega. http://en.wikipedia.org/wiki/GAZ
http://denisovets.narod.ru/class.html

Siin on toodud kogu enne-1971 süsteem.
Tegelikult on vanemate nõukogude autode mudelite nummerdamissüsteem üks suur segadus juhustest ja reeglipärast.

Kui vaadata, kust sai GAZ-69 endale numbri 69, siis tuleb nentida, et esimese numbri 6 sai ta tavast, et mudelitähiseid 6X armastati panna alates 1940ndate aastate algusest neljaveolistele masinatele. See tava algas tõenäoliselt sellest, et kui nn "uuele emkale" GAZ-11 monteeriti 1940. aasta paiku katseks alla mõlemad vedavad sillad, tuli keegi mõttele nimetada seesugune masin GAZ-61-ks. Ehk muudeli ära kahekohalise numbriesimene number. See masin läks ka väikesearvulisse tootmisse.

Sellele järgnevad neliveo katsemudelid kandsid vast järgmisi numbreid - 62, 63 jne. Valdav enamik neist jäidki katsemudeliteks ja keegi neist ei tea midagi (vaid GAZ-64 vahel on sattunud ka kirjandusse), alles 1942. aastal valminud GAZ-67 oli õnnestunud auto, mis sai sõja tingimustes laia leviku osaliseks.

Eks sõja järel vast see tava jätkus. GAZ-68 võis jälle olla mingi katsemudel, millest keegi ei tea, aga seevastu GAZ-69 oli õnnestunud auto. Masstootmisse läks ta 1952. aastal.
(14-02-2010, 23:55 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]Tegelikult on vanemate nõukogude autode mudelite nummerdamissüsteem üks suur segadus juhustest ja reeglipärast.

Kui vaadata, kust sai GAZ-69 endale numbri 69, siis tuleb nentida, et esimese numbri 6 sai ta tavast, et mudelitähiseid 6X armastati panna alates 1940ndate aastate algusest neljaveolistele masinatele. See tava algas tõenäoliselt sellest, et kui nn "uuele emkale" GAZ-11 monteeriti 1940. aasta paiku katseks alla mõlemad vedavad sillad, tuli keegi mõttele nimetada seesugune masin GAZ-61-ks. Ehk muudeli ära kahekohalise numbriesimene number. See masin läks ka väikesearvulisse tootmisse.

Sellele järgnevad neliveo katsemudelid kandsid vast järgmisi numbreid - 62, 63 jne. Valdav enamik neist jäidki katsemudeliteks ja keegi neist ei tea midagi (vaid GAZ-64 vahel on sattunud ka kirjandusse), alles 1942. aastal valminud GAZ-67 oli õnnestunud auto, mis sai sõja tingimustes laia leviku osaliseks.

Eks sõja järel vast see tava jätkus. GAZ-68 võis jälle olla mingi katsemudel, millest keegi ei tea, aga seevastu GAZ-69 oli õnnestunud auto. Masstootmisse läks ta 1952. aastal.

Gaz -63 ei olnud ebaõnnestunud auto, vaid oli seeriatootmises ja kasutati ohtralt sõjaväes, tsiviilis esines neid platformina, furgoonina, postipuuridega, jne. Valmistatud oli Gaz 51 mudelil. Erinevusteks olid vedav esisild, väiksema ülekande arvuga tagasild, millele lisandus vahekast esisilla sisse-välja lülitamiseks ja aeglasemate kiiruste saamiseks raskematel teedel.
(15-02-2010, 07:49 AM)Aare Kirjutas: [ -> ]
(14-02-2010, 23:55 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]... mudelitähiseid 6X armastati panna alates 1940ndate aastate algusest neljaveolistele masinatele. See tava algas tõenäoliselt sellest, et kui nn "uuele emkale" GAZ-11 monteeriti 1940. aasta paiku katseks alla mõlemad vedavad sillad, tuli keegi mõttele nimetada seesugune masin GAZ-61-ks. Ehk muudeli ära kahekohalise numbriesimene number. See masin läks ka väikesearvulisse tootmisse.

Sellele järgnevad neliveo katsemudelid kandsid vast järgmisi numbreid - 62, 63 jne. Valdav enamik neist jäidki katsemudeliteks ja keegi neist ei tea midagi...

Gaz -63 ei olnud ebaõnnestunud auto, vaid oli seeriatootmises...

Jah, aga Sa räägid hilisemast ajast. GAZ-51 põhjal konstrueeritud neliveoline 63 läks seeriatootmisse 1948. aastal, seega mitu aastat peale sõda ja mitu aastat peale 67 seeriasse jõudmist. Selle baasmudelgi, GAZ-51 saadi praegust kuju meenutaval kujul katsemasinana valmis alles 1944. aastal, kui nii mõnegi sõlme juures võeti lendliisi Stude US6-lt ðnitti.

Kuna "uue emka" põhjal konsterueeritud neliveoline GAZ-61 sai oma mudelinime 1940 ja esimesed GAZ-67-d vurasid rindele 1942-43, siis eeldan, et kogu katsemudelite seeria 62st kuni 66ni oli valmistatud nende aastaarvude vahel ning tehaseseinte vahelt nad välja eriti ei jõudnud. Seesamane 64 välja arvatud, millest on nt Ðugurovgi kirjutanud.

Väidan, et hiljem võeti sellest reast mitmed numbrid taaskasutusse, sest kas ei teatud, et need olid katsemasinate juures juba tähistena olemas või taheti jätkata tava, et neljaveolised GAZis algavad kuuekümnega. GAZ-63 veoauto tähenduses võeti mudelinimena kasutusse eeldatavalt kas 1948, seeriatpootmise alguses, või aasta-kaks varem. Samasse auku võib tegelikult lugeda ka 1960ndate aastate GAZ-66, kus sõjaaegseid üksikuid katsemudeleid ei mäletanud enam hoopiski keegi.

Tegelikult ma osalt ka oletan, kõiki fakte ma ei tea. Aga olukorras, kus üksteise järel on ilmunud mudelid 61, 64, 67 ja 69, lausa pidid olema olemas ka vahepealsed numbrid, kasvõi tehase konstrueerimisbüroo mõtetes. Ðugurov on kahjuks juba ka surnud, kelleltki küsida enam neid nüansse pole Sad Ja vaevalt, et tollaseid tehasetöötajaid ka enam elus on...

Seda on varemgi juhtunud, et mingi katsemasina mudelinimi on hiljem hoopis teise ja uuema masina juures korduvkasutusse läinud.
Mitmesuguseid naljakaid katsemudeleid ja seeriatootmisse mitte jõudnud mudeleid oli kajastatud ka omaaegsete Za Rulejem-de tagakaantel, nii et kui huvi on, siis päris nii ei ole, et küsida kellegi käest ei ole. Muidugi ega seal kõiki ponnistusi vast ka kajastatud ei olnud ning ka sperioodist 40 - 50 midagi oli, ei julge väita.
Mis puutub GAZ69-tesse, siis kas GAZ69 (nn. "pikk villis") mitte veidi varem tootmisse ei läinud kui viieistmeline 69A? Pole siin teisel pool maakera mul neid vanu häid Solovjovi-Karjagini raamatuid kah käepärast, kust vaadata. Aga kuidagi nii on nagu meelde jäänud. Netis muidugi igal pool ise aastaarvud. Mis aga igasugu muudesse prototüüpidesse puutub, siis palju pilte leiab siit: http://www.autogallery.org.ru/ (kes veel ei teadnud).
periood 40- 50 oli seal täiesti esindatud. Omal kuskil suur virn olemas küll neid ajakirju aga... ma täiesti ilmselt ei viitsi nendega mässata (skännimisega).
(15-02-2010, 14:30 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]Mis puutub GAZ69-tesse, siis kas GAZ69 (nn. "pikk villis") mitte veidi varem tootmisse ei läinud kui viieistmeline 69A?

Kindlasti läks. Neljaukseline "sõiduauto versioon" 69A tehti tast loomulikult hiljem. Inimesi sai taga ka pikkadel pinkidel vedada Smile
(15-02-2010, 14:30 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]... palju pilte leiab siit: http://www.autogallery.org.ru/ (kes veel ei teadnud).

Andrei ei viitsi enam oma saiti täiendada. Olen küll talle meilis püüdnud taas "usku sisse süstida", aga seni tulutult... Sad
Tervist!
Suured tänud asjalike vastuste eest ,jälle hulga targem.

Kaarel.