automoto.ee foorumid

Täisversioon: Traktorite lumeläbitavus.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tahaks teada ,kui paksus lumes erinevate traktoritega kannatab sõita?
mul joss,senini pole mingit takistust olnud.
mtz-80 käib pool meetrit juba üle jõu, taga uued rehvid. aitaks taga raskus
MTZ 52 igatahes pratiliselt liikumisvõimetu siin lõunaeesti kuplite vahel.Lund ca 50-60cm.Abiks oleksid ehk ketid.Samas küsiks kohe et kas keegi on teinud veoauto kettidest endale abivahendeid?
MT3 892-ga ei ole mingeid raskusi - kui lumi ei ületa 60-70cm-i. Muidu läheb ilusti läbi, kui esisild sees on. Lükata on ka väga hea.
T-40 am pole ka siiani hätta jätnud, aga nii kui sula tuleb, siis on vist hädas. Aga T-74 ei võta isegi köhima, ainult tera ei tasu maast üles tõsta, muidu võib lõpuks kõhupeale kandma jääda. Vean siin nädalas paar korda loomadele metsa süüa, ja siis saab "neljakümnega" pidevalt metsas möllataBig Grin
Mainin ära, et T-40l on taga rauast raske tera, see lisab korralikult kaalu.

edit: lumepaksust pole mõõtnud, aga vast see annab aimu, et olen 2 m pikk ja lumi on kohati nabani. (muidu jääb sinna meheuhkuse kõrguseni)

Nautige neid lumerõõme, varsti sulab ju äraToungue
LTZ-60 naljalt poole meetrises lumes enam tegev ei ole. Muidugi taga on rippes silo- või heinarull. siis asi muidugi parem, kui mingigi jälg ette sõidetud.
mootoriks on sel peletisel belarusi mootor ja vanker all t-40
See ikka väga suhteline küsimus. Sõltub sellest ka ikka väga palju, mis lumest jutt on(kohev värske lumi, sulama hakanud ja uuesti külmunud, saha lükatud vaal vms) ja sellest, mis selle lume all on(pilt muutub märgatavalt, kui lume all näiteks jää) pluss veel maastik(tõus, langus jne), masina seisukord(kummid, difrilukkude jms toimivus), haakeseadmete poolt avaldatav takistus ja üks olulisemaid komponente- istme ja rooli vaheline tihend, õigemini selle toimivus...
Ei ole nii paksu lund veel teele jäänud(polegi meil siin eestis seda tavaliselt eriti palju), milles oleks soolotraktoriga hätta jäänud.
[attachment=32276][attachment=32275][attachment=32274]Tõesti, joss on väga hea.
(21-02-2010, 17:38 PM)CORRADOg60 Kirjutas: [ -> ]üks olulisemaid komponente- istme ja rooli vaheline tihend, õigemini selle toimivus...
Ei ole nii paksu lund veel teele jäänud(polegi meil siin eestis seda tavaliselt eriti palju), milles oleks soolotraktoriga hätta jäänud.
Vot selline oli ka minu mõte seda teemat lugedes
T-16 ise ikka liigub nii et kõht teeb jälje, aga lükata ei kannata sellega küll suurt. Ta ise on liiga kergeToungue
(21-02-2010, 16:13 PM)J.Lagle^ Kirjutas: [ -> ]T-40 am pole ka siiani hätta jätnud, aga nii kui sula tuleb, siis on vist hädas. Aga T-74 ei võta isegi köhima, ainult tera ei tasu maast üles tõsta, muidu võib lõpuks kõhupeale kandma jääda. Vean siin nädalas paar korda loomadele metsa süüa, ja siis saab "neljakümnega" pidevalt metsas möllataBig Grin
Mainin ära, et T-40l on taga rauast raske tera, see lisab korralikult kaalu.

edit: lumepaksust pole mõõtnud, aga vast see annab aimu, et olen 2 m pikk ja lumi on kohati nabani. (muidu jääb sinna meheuhkuse kõrguseni)

Nautige neid lumerõõme, varsti sulab ju äraToungue
Mul 40AM ja tahaks küll vastu vaielda. Kõik uued kummid all. Ees on kunkopp. Taga raskust ei ole, ja paljas lumes ei lähe kohe üldse edasi. Kui on neljas käik sees, siis kuidagi meeter haaval ikka roomab edasi, tunne nagu lõhuks esisilla laiali, hüppab niiviisi lumes. Kas siis kunkopp ise nii raske või ma ei tea milles viga.Sad Ja kui kunn maha lasta siis on see kohe lund täis ja siis samamoodi edasi ei lähe, kõik sussid käivad ringi. Saab ainult lund ühest kohast teise tõsta
(21-02-2010, 22:51 PM)kaller Kirjutas: [ -> ]
(21-02-2010, 16:13 PM)J.Lagle^ Kirjutas: [ -> ]T-40 am pole ka siiani hätta jätnud, aga nii kui sula tuleb, siis on vist hädas. Aga T-74 ei võta isegi köhima, ainult tera ei tasu maast üles tõsta, muidu võib lõpuks kõhupeale kandma jääda. Vean siin nädalas paar korda loomadele metsa süüa, ja siis saab "neljakümnega" pidevalt metsas möllataBig Grin
Mainin ära, et T-40l on taga rauast raske tera, see lisab korralikult kaalu.

edit: lumepaksust pole mõõtnud, aga vast see annab aimu, et olen 2 m pikk ja lumi on kohati nabani. (muidu jääb sinna meheuhkuse kõrguseni)

Nautige neid lumerõõme, varsti sulab ju äraToungue
Mul 40AM ja tahaks küll vastu vaielda. Kõik uued kummid all. Ees on kunkopp. Taga raskust ei ole, ja paljas lumes ei lähe kohe üldse edasi. Kui on neljas käik sees, siis kuidagi meeter haaval ikka roomab edasi, tunne nagu lõhuks esisilla laiali, hüppab niiviisi lumes. Kas siis kunkopp ise nii raske või ma ei tea milles viga.Sad Ja kui kunn maha lasta siis on see kohe lund täis ja siis samamoodi edasi ei lähe, kõik sussid käivad ringi. Saab ainult lund ühest kohast teise tõsta

Suutsime ka 40AM-i täna õnnetult kinni jätta, sahk ees ja jäi lumele kandma ning rattad käivad tühja... siis alt tühjaks tassima ja välja ta tuligi, kuid aega selejaoks kulus omajagu. Aga sellise lumega põllupeale keerates arvan, et istuks sees ka.
Kui nädalavahetusel soojaks läheb ,siis võibolla lähen proovin kuidas
T-40 AM lumes läheb. [/align]
50...60cm lumes liikus T25 ainult edaspidi ja otse - pöörata ei saanud ja kohati esirattad libisesid lumes ja ei käinud ringi. Samas T150k sõitis samas kohas nii, nagu ise tahtis, kusjuures tera maas ja lükkas veel mullani puhtaks.
Poolemeetrine lumi hakkab suvalisele soolotraktorile probleeme valmistama. Tasub siin vahet teha ka lihtsa läbimise ja läbivõitlemise vahel - kui on VAJA, siis saab iga masinaga läbi lume, lihtsalt aega (ja vaeva) kulub...

Siduge aga soolotraktorile paar tonni selga ja pilt muutub - otse edasi ronib mehiselt. Aga katsuge keerata...

Siduge samale soolole see paar tonni paelaga järgi ja mitte kuhugi te ei roni.

Minul on T-16, mis kuni selle tuisuni veel läbis põldu, kuid eilse seisuga on siis ühel pool - lume sügavus on suurem, kui vaba kõrgus karteri all ja sellega on siis korras - kui tagaratastel kette pole, siis kaugele ei kaeva.
Neliveoline russ veel ronib. Aga vaevaga ja soovitud kohta saamisega võib mõnikord üksjagu vaeva olla - juhtimisel on esirattad pigem selliseks suunavaks kui kontrollivaks elemendiks.

Ning suvaline traktor läbib lund, kui see eest lükata. Lihtsalt poolemeetrise lumemassi eestlükkamine nõuab üksjagu jõudu (ma siin peangi silmas lükkamiseks vajalikku jõudu) ja pelgalt mootorivõimsus siin ei aita - jäine maapind ei paku tuge. Selles mõttes on rasked roomikmasinad eelisseisus. Aga ainult seni, kuni neil pole paksu lumekihti kõhu all...
(22-02-2010, 16:32 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Poolemeetrine lumi hakkab suvalisele soolotraktorile probleeme valmistama. Tasub siin vahet teha ka lihtsa läbimise ja läbivõitlemise vahel - kui on VAJA, siis saab iga masinaga läbi lume, lihtsalt aega (ja vaeva) kulub...

Siduge aga soolotraktorile paar tonni selga ja pilt muutub - otse edasi ronib mehiselt. Aga katsuge keerata...

Siduge samale soolole see paar tonni paelaga järgi ja mitte kuhugi te ei roni.

Ja nii ongi!
No ei saa aru, et see lumi veel eriti takistaks. Aga haagisega ei taha küll enam hästi liikuda, eriti keeramisel, traktoriks K-700A.
TV-3-s oli üks õhtu uudistesaate lõpus lahe televaataja poolt saadetud video, kus T-150 mingit külavaheteed lahti lükata üritas. Võttis eemalt hoogu ja pani mauhti jälle lumevalli. Paarisadat meetrit oli sedasi teinud 2 tundi. Lumi oli traktoril muidugi peaaegu ratta ülemise servani.
Lehti: 1 2 3