automoto.ee foorumid

Täisversioon: Väike roomik projekt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7
Tere, plaan hakata ehitama väikest roomikut ja oleks natuke kasuliku nõu vaja.

Välja võiks tulla midagi sellist:
http://www.youtube.com/watch?v=b07wocGkL...re=related

Sooviks teada:
1. kuidas teha sellisele asjale rooliga keeramine
2. lintide ehitus, arvatavasti natuke transportöörlinti ja metalli.
3. vedav sild, kas silla otsa tuleks panna mingisugune hammasratas või piisab ka kui lindid rataste ümber pingul on?

Ja igasugused muud soovitused on samuti teretulnud.
Paari nädala taguses Autolehes oli jutt, kuidas kaks venda kuskil (vist Virumaal) sarnase asja valmis tegid. Loe läbi see artikkel, saad äkki ðnitti.[/u]
http://www.youtube.com/watch?v=PhShUYy3Ko0&NR=1
Tundub et hammasratast pole vaja ja lindid ka tavalisest traktorirehvist
(11-03-2010, 13:35 PM)tiit Kirjutas: [ -> ]Tundub et hammasratast pole vaja ja lindid ka tavalisest traktorirehvist

Idee iseenesest hea ja odav. Tõsistele meestele aga selline asi ei sobi. See kutt pole julgenud ju mitte päris loiku minna. Ja juba seal hakkas tal vedav kumm "lindi" sees ringi käima. Selline riistapuu tuleks siis ikka neliveolisena ehitada. Ehk siis ei hakka ratas ringi käima.
Töökindlam variant oleks võtta vanad traktoritähikud (TDT-55 omad näiteks, või sobivad ka DT-75 omad. Viimase puhul on tähik lihtsalt sama suur, kui tugirullikud) ja kummilinti vajalikesse kohtadesse augud sisse lõigata.
IMHO oleks üldse kõige parem võtta DT-75'lt veermik ja panna see lühendatud GAZ-53 raami alla. Jõuallikaks sama V8 või siis mingi jõudsam mootor koos ülekandega. Ise olen oma lihase käega katsunud lahendust, kus Kirovets jossi või muu sarnase linttraktori käigukasti ja mingi sooagregaadi laiendet veermikule pandud. Kabiin, muuseas, oli veel vanalt K-700't...
Ma kaldun arvama, et kasutaja Timm ei jaksa neid traktori tähikuid ükshaavalgi üles tõsta. Kui nüüd sellised tähikud panna videol olnud massina alla, siis oleksid tähikud selle masina kaalust pool. Toungue
Kui aga nüüd edasi unistada lintraktori veermikuga midagi teha, siis võiks juba sellesamuse DT 75ga edasi sõita. Kena põldu künda.
(11-03-2010, 22:01 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]... Kasutatakse vist ikka metallinte...
Kui need on metalllindid, siis mingi eriti kerge sulam. Tavalised metalllindid oleks sellise kiiruse juures ümmargused nagu rattad. Big Grin Ja kiirendus oleks ka olematu.
(11-03-2010, 22:01 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]... Muidugi nagu näha, kallakute peal sõites vajub alla külge pidi.
Need spiraallintidega masinad saavad sõita ka külgepidi, kui spiraalid ühes suunas pöörlevad. Antud juhul ongi seda nõksu kasutatud.
Kuna roomikuid nagunii ju niisama põõsa alt ei leia, siis nt. sellised ATV roomikud võiksid olla heaks algmaterjaliks traktori ehitusel.
Pane otsingusse Cushman trackster sellisele peaks kuskil arvutis mul olema kõik võimalikke juhendeid manuale kui tõsine huvi ehitada.
Sellise roomik masina ehituseks sobiksid Hagglund BV206 lindid aga kas neid kuskilt saada on ei tea võibolla sõjaväest seal on sellised masinad kasutusel.
http://www.youtube.com/watch?v=a1xiL_ftLtI
Mootorsaani omad võtad laius 50cm ja max pikkuse võtad ja ostad need jaanipäeval soomest per 100-200eur/tk veel parem kui leiad mõne pankroti pesa kauba.Saad kasutada veel saani veotähikut rulle jne.
Kuidas hakkab välja nägema keeramine?
Kõige lihtsam moodus seal http://www.youtube.com/watch?v=BWHAfaC-p...re=related võib ka hüdraulika peale teha aga tunduvalt kallim.
mina võtaks mõne esiveolise mootori/käigukasti ning veovõllid ühendaks veotähikutega. ning pööramiseks ühendaks kummagi poole pidurid eraldi peasilindri ja hoovaga. sel juhul juhid nagu linttraktorit.
Pidurid liiga kuumaks ei kipu minema? Sest koormus ju küllalt suur ja samas jahutus pea olematu.
(14-03-2010, 11:37 AM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]Pidurid liiga kuumaks ei kipu minema? Sest koormus ju küllalt suur ja samas jahutus pea olematu.

Valel kasutamisel kindlasti lähevad iga roomiksõiduki pidurid kuumaks ja isegi põlema.
Roomiksõidukit tuleks ikka juhtida järsemate liigutustega ja mitte üritada pikka kurvi sujuvalt sõita.
Ikka enne keeramist niipalju gaasi järele, et mootor ei vea ega pidurda ja siis vastavat roomikut pidurdada.
Vedava mootoriga keeramine on diferentsiaali hammasrataste pinges olemise tõttu rohkem jõudu nõudev ja ka kütusekulu läheb suureks.
Diferentsiaal peaks võimalikult kiiresti pöörlema ja aeglustavad ülekanded peaks olema peale diferentsiaali ja pidurid samuti enne aeglustavat ülekannet.
Isiklikult kasutaks jõuülekandes automaatkasti manööverdamise mugavuse pärast.Kui näiteks sõita 30km/h ja on vaja teha 90 kraadine pööre ja enne pööret liiguti 3 käiguga, siis suure tõenäosusega ei vea tervet pööret 3 käiguga ära ja keset pööret käiguvahetus lõpeb kindlasti seismajäämisega.
Suur mootor saab ka manuaaliga hakkama kuid väiksema mootoriga pole mõtet üritadagi.
Mida vähem on roomikul külgpidamist seda paremini sõiduk keerab ja mida laiem sõiduk on seda lihtsam on keerata.Parimaks suhteks loetakse seda, kui
laius võrdub roomikute maaga puutuva pinna pikkusega.
Kui teha näiteks 4m pikkuste roomikutega ja 2m laiune masin siis see kindlasti ei keera.
Vootele mõtte täienduseks võtan hammaslattrooli, otstesse piduri peapumbad, ja juhin roomikkäiguosa roolirattaga nagu autot.
suht mõttetu oleks sinna rooli aretada...
palju mugavam oleks kahel pool istet lühikesed pidurihoovad. Saaks "käed kõrval" ehk puhkeasendis sõita.
Mulle aga ei meeldi üldse Vootele idee. Läbi dife ei sõida ju roomik otse. Nagu kusagil takistus ette tuleb, nii võib kohe kannapöörde teha. Passi siis nende piduritega seal nagu mingi vormeliäss. Sõidust ei mingit naudingut.
Vedu peab olema ikka pidev mõlemale roomikule ja siis vajadusel sidurdatakse/pidurdatakse üks külg.
Kõikse parem ikka kaks hüdroülekandega muruniitja ülekannet ja siis kaks roomikute kiiruse reguleerimiseks.
Penskari lattrooli/piduri idee oli palju vettpidavam. Rooli saab ju panna ka mugavasse asendisse.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7