automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sulanud kolb ja kriimustused silindris. Mida teha?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
tahtsin küsida kas saab parandada või remontida minu mootoriploki silinder kui silindri seina peal on 3tükki suurt kriimustust(augud) umbes 1-2mm sügavus.

või viskan mootoriploki ära?

lisan pilte siia
Lõhab uue ploki järgi, kuid ära kaota lootust ja küsi mõne sellise firma käest kes silindreid hoonib vb on taastatav.
Kui saab, siis vaheta hülsid ära. Nii sügavaid kriime ei anna läbi ka puurida. Kui hülsid ei ole vahetatavad, siis tuleb jah plokk ära visata.
Mis masinalt pärineb see plokk,selle sulamise põhjus vist vigane piduri võim.
Ford Galaxy 1,9TDI 66kw 2002a

lihtsalt rahulikult sõitsin 70km/h-st 90km/h siis vaatasin vaatepeeglit ja summuti suitsetas liiga suurt paksu valge suitsu.Ka mootor töötas liiga kõvasti ja panin peatumist...panin mootori kinni.Siis viidi puksiiriga garaazi ja tegin survekontrolli et 1 kolb on null ja teised kolvid on täis mõõdud ehk korras.tegin mootori lahti ja avastasin kolb sulab.Siis jama.

aga ma ei tea mis põhjus täpsemalt???

P.S. Vabandage mind et Eesti keel ei ole minu emakeel
Kolb kipub siis ära põlema kui küttesegu lahjaks jääb.
Tundub ikka määrimisprobleem olevat, õlikanal läks arvatavasti umbe.
(16-03-2010, 00:10 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Kolb kipub siis ära põlema kui küttesegu lahjaks jääb.

Kui mootoril on igale silindrile oma kütusepihusti, siis äkist selle silindri oma hakkas halvasti töötama (andis vähem kui ette nähtud), tulemiks ongi lahja segu selles silindris ning kolb kuumeneb üle ja paisub liialt hülssi kinni. Samas ei tahaks uskuda, et alumiinium hülssi nönda palju kahjustas, 1-2 mm on hülsi jaoks ikkagi suur mööt. Puhasta hülss soolhappega kinnisulanud alumiiniumist ning siis on parem ülevaade hülsi pinnast. Uus kolb ja röngad tuleks niikuinii panna. Kui see töö käsil saab ka ölitust uurida, et see viga välistada.
Hülss saaks sügavaid sooni siis kui samatugev vöörkeha jääks kolvi ja hülsi vahele.
Ma pole mingi automootorite spetsialist, avaldan lihtsalt oma mötteid.
(16-03-2010, 00:10 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Kolb kipub siis ära põlema kui küttesegu lahjaks jääb.

See diisli kohta küll ei käi.
Diiselmootoril tõuseb põlemistemperatuur vastavalt kütusekoguse suurenemisele.
Sulamise põhjusena pakuks valesti pihustavat ja tilkuvat pihustit ja kui on kolvi jahutamiseks õlipihusti siis võib ka see umbes olla.
Näiteks kui pihusti on otsa pihta kerge lopsu saanud(lauale panemine pihusti otsa peale)või on osa avasid umbes, siis võib kütus sattuda mitte põlemiskambrisse vaid kaane ja kolvi vahele ja seal uhub kütus õli silindrilt maha ja sealt kulub rõngas rohkem ja järjest rohkem kuuma gaasi hakkab lekkima ja lõpuks paisub poolsula kolb vastu seina ja alumiin ühineb hülsiga ja ongi olemas.
Remondist niipalju, et soolhappega alumiinium maha võtta ja võib juhtuda et piisab hooniga ülekäimisest.
Remontmõõdu annab kindlasti välja, kuid kas on olemas remontmõõdus kolbi?
Tösi, diisli silindri saab üle kuumutada liigse küttega. Vähese küttega silindri töö väheneb kuid ölitus ju peaks jääma.
Mötlen, et kui pihusti tilgub vöi kuseb liialt, siis oleks sumbutist mustakarva diisli suitsu tulnud, valge on vee oma, vast oli hallikasvalge ... see nagu öli oma. Kuna vigastatud on otsasilinder, siis vöibolla on see ölikanalite viiane silinder ning sodi sinna kokku jöudiski ölikanalis.
(16-03-2010, 11:35 AM)overspeed Kirjutas: [ -> ]Tösi, diisli silindri saab üle kuumutada liigse küttega. Vähese küttega silindri töö väheneb kuid ölitus ju peaks jääma.
Mötlen, et kui pihusti tilgub vöi kuseb liialt, siis oleks sumbutist mustakarva diisli suitsu tulnud, valge on vee oma, vast oli hallikasvalge ... see nagu öli oma. Kuna vigastatud on otsasilinder, siis vöibolla on see ölikanalite viiane silinder ning sodi sinna kokku jöudiski ölikanalis.

Põlemata diisli suits on valge (kasutatakse pilotaaþilennukitel väljalaskesse pritsimiseks, et jätta õhus nähtavat jälge). Tal võis üks silinder üldse mitte töötada (nt. klapp kinni, klapi vahel tagi tükk vm.) ja pumpas lihtsalt sissepritsitud põlemata kütte väljalaskesse.
Üks Ikaruse kolb läks põlemiskambri ümbrusest (asub kolvi sees, keskel) praguliseks selle tõttu, et mootor töötas tühikäigust väiksematel pööretel ühe silindriga ca 5 minutit ja gaasipedaal oli põhjas. Oli üle 30 kraadi külma ja küte kinni. See silinder, mille toide tuli viltuse pumba madalamast osast sai kütet, teised viis mitte.
Mötlesin sedasi: pölemata diisli suits hapniku puudumisel/puudujäämisel - must suits. Pölemata diisli suits hapniku mitte puudujäämisel - valge suits.
Oli juhus kus vanema diisel volkari mootoril sai küte maha keeratud ja üv. mindud.Keerasime liig maha ja koju tagasi jõudes oli kolb sisse ära põlenud.Vot ei tea rohkem nagu rääkida selle kohapealt.
Samas oma diisel astral keerasin kütte nii peale et 3000rpm juures oleks sumpsist nagu must kummivoolik maha jooksnud aga seal ei põlenud midagi sisse ära ega juhtund midagi.
Mul nimelt Sharan 98a ja hakkasin ka asja kohe uurima. Paistab et hülss on vahetatav. www.autoosad.ee lehel maksab hülss 327 kr ja kolb koos kolvirõgaste ja sõrmega umbes 1230kr. Aga vaata ka lehelt www.ladu24.ee . Kusjuures seal lehel on kahe lao hinnad mõnikord erinevad.
Kindlasti otsi välja ka see viga mis põhjustas kolvi sulamise.
loodan et see sulamine ja kinni jäämine sul mootoris väntvõllile või saaledele liiga ei teinud. Las spetsialistid katsuvad kepsu loksu.
Täpselt samasugust trikki teeb silindrisse sattunud jahutusvedelik.
Vesi nii hull pole, aga antifriisi (tosooli) aurustumisel kaasneb päris kõva temperatuuri tõus silindris.
Volvo mootoriga varustet Valmet 901 harveril muutsime vigase plokikaane tihendi tõttu ühe hülsi ja kolvi täpselt samasuguseks.
Ma ei ütle, et sel masinal siin peaks sama viga olema ehk siis jahutusvedeliku imbumine silindrisse, sest siis oleks kaasnenud surve jahutussüsteemis.
(16-03-2010, 18:53 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]Mötlesin sedasi: pölemata diisli suits hapniku puudumisel/puudujäämisel - must suits. Pölemata diisli suits hapniku mitte puudujäämisel - valge suits.
Põlemiseta ei saa tekkida suitsu, see on aurustunud kütus. Sarnas nippi kasutati ka vene soomusmasinatel - tulisesse väljalaske torusse pritsiti diiselkütust, mis seal aurustus ja väljalaske gaaside surve paiskas valge auru masina kõrvale.
(17-03-2010, 23:39 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]
(16-03-2010, 18:53 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]Mötlesin sedasi: pölemata diisli suits hapniku puudumisel/puudujäämisel - must suits. Pölemata diisli suits hapniku mitte puudujäämisel - valge suits.
Põlemiseta ei saa tekkida suitsu, see on aurustunud kütus. Sarnas nippi kasutati ka vene soomusmasinatel - tulisesse väljalaske torusse pritsiti diiselkütust, mis seal aurustus ja väljalaske gaaside surve paiskas valge auru masina kõrvale.
Milleks see hea oli?
(19-03-2010, 01:08 AM)Ranno Kirjutas: [ -> ]Milleks see hea oli?

Arvatavasti jalaväe maskeerimiseks?
kas pean vahetama 4tk hülsse ära või ainult üks hülss ja üks kolb?

minu tuttav rääkis mulle et peab vahetama 4tk hülsse ja 4 kolvid...muidugi see läheb maksma niipalju
Võib ka ühe kaupa vahetada,kuid pead kepsu koos kolviga teistega samasse kaalu ajama.
Lehti: 1 2