20-03-2010, 23:48 PM
21-03-2010, 00:13 AM
(20-03-2010, 23:48 PM)denis23 Kirjutas: [ -> ]Näete, leidsin sellise kuulutuse.
Mis arvate - kas tõesti I seeria auto, või mitte?
Küllap on. Aga taastatud veidi lohakalt:
- kellad 3. seeria omad;
- kaitseraudadel on õnarustesse jäänud punased triibud tegemata;
- käigukanginupp on vale (vale profiiliga);
- uksepolstritel on jäänud üks ehisliist panemata
Oleks tahtnud kapoti alla kiigata (seal muutus 1949-50 üsna mitu asja), aga kui sealt pilte pole, siis pole...
21-03-2010, 00:52 AM
Kui juba andmiseks läks...
Uksepolstrite liistude paigutus viimase seeria kohane. Armatuurivalgusti ümberlüliti peaks olema musta ümara nupuga. Mõnevõrra on kahtlus, kas sel 49.a. klaasipuhasti lüliti on ikka aastakäigule vastav või oleks pidanud olema veel varasem, poltide abil kinnitatav ja ovaalse lülitusnupuga, mille "OFF" asend on nupul ovaal piki armatuurlauda.
Uksepolstrite liistude paigutus viimase seeria kohane. Armatuurivalgusti ümberlüliti peaks olema musta ümara nupuga. Mõnevõrra on kahtlus, kas sel 49.a. klaasipuhasti lüliti on ikka aastakäigule vastav või oleks pidanud olema veel varasem, poltide abil kinnitatav ja ovaalse lülitusnupuga, mille "OFF" asend on nupul ovaal piki armatuurlauda.
21-03-2010, 01:39 AM
Suured tänud kiirte ja asjalike vastuste eest.
Kuidas tundub polser - kas on väga mööda pandud? Kas uste käepidemed ei pidanud nahast olema?
Endal veel tundub natukene ebaoriginaalne akende metallümbruse muster - kas see nii erksas oli.
Aga jah, peamine küsimus oli - kas see on replika või siiski 49 aasta originaal.
Kuidas tundub polser - kas on väga mööda pandud? Kas uste käepidemed ei pidanud nahast olema?
Endal veel tundub natukene ebaoriginaalne akende metallümbruse muster - kas see nii erksas oli.
Aga jah, peamine küsimus oli - kas see on replika või siiski 49 aasta originaal.
21-03-2010, 09:56 AM
Kui juba lisamiseks läks:
salongi kangavalik vale (toon ja struktuur)
esiistme seljatoe tagune kinnihoidmisköis II ja III põlvkonna oma
uste sisemised käepidemed kunstnahaga keskmises osas katmata
veljed peaksid olema kõigi eelduste kohaselt kerevärvi
nagu Valdogi ütles oleks vaja kapotialuseid pilte kuid mina leian hetkel et siin vaid põrandapealne käigukast mis iseloomustab selle masina kuulumist aega enne 1950.
salongi kangavalik vale (toon ja struktuur)
esiistme seljatoe tagune kinnihoidmisköis II ja III põlvkonna oma
uste sisemised käepidemed kunstnahaga keskmises osas katmata
veljed peaksid olema kõigi eelduste kohaselt kerevärvi
nagu Valdogi ütles oleks vaja kapotialuseid pilte kuid mina leian hetkel et siin vaid põrandapealne käigukast mis iseloomustab selle masina kuulumist aega enne 1950.
21-03-2010, 10:18 AM
Tegelikult peaks see olema isegi põlvkond 1 1/2, sest päris esimese põlve (1946-1948) Pobedasid tedaolevalt säilinud polegi.
A.
A.
21-03-2010, 12:03 PM
Auto.ru foorumis juba avaldati arvamust, et tegemist on varajase II seeriaga, mitte I, mida pole säilinud.
21-03-2010, 12:12 PM
(21-03-2010, 01:39 AM)denis23 Kirjutas: [ -> ]Aga jah, peamine küsimus oli - kas see on replika või siiski 49 aasta originaal.
See on keeruline küsimus. Eriti kui taastajatel on tihti võimalus mitmest jäänusest kokku auto teha.
Tõenäoliselt huvitab Sind, kas kere, mille põhjale see auto on tehtud, pärineb 1949. aastast või on hilisem. Selsamal 1949. aastal siirdus õli peenfilter mootori küljest tulemüürile. Sellega seoses viidi tehasesilt tulemüürilt sisekoopale ning tulemüürile, "bardatðoki" vastas asuvasse paika, ilmusid needitud kõrvad filtri kinnitamiseks. Ja mis peamine - muutus osaliselt tulemüüri valmistamise stants.
Ehk siis vana peenfiltri asetusega Pobil vasakpoolse tulba "tugevduspunnide" vasak serv ilusasti vertikaalses reas ülalt alla. Uue peenfiltri asetusega Pobidel ulatub ülemise rea "punn" aga veidi rohkem vasakule välja kui ülejäänud. See peaks reetma kere tegeliku vanuse, sest vaevalt hakkab keegi (kui ta just ülipeenete originaalsuse tagaajaja pole) tulemüüri ümber keevitama.
Vanatüübilist tulemüüri vt postituse http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126955 eelviimaselt pildilt, kus minu Pobi kere on külili ja tulemüür näha. Uuema malli tulemüüri vaata nt Priidu (ksf! pkuldsaar) M72 restaureerimiseelselt pildilt http://www.foto24.ee/album/7162/s15
Muidugi, filter liikus uude asukohta millalgi 1949. aastal, samal ajal kui põrandakangiga kast jäi kasutusse kuni 1950.a. oktoobrini. Seega, soovitan tõsise huvi korral (nt ostusoovi korral) vaadata veel detaile. Näiteks kerenumbrit. See peab asetsema tulemüüri ülaservas ja 4- või 5-kohalise numbri lõpus peab asuma viisnurk. 1949. aasta algul oli numeratsioon jõudnud 6000 kanti, uue käigukasti ilmumisel aga 20000 juures. Kui kerenumber on neist midagi erinevat, siis on autoga midagi valesti...
21-03-2010, 12:33 PM
(21-03-2010, 09:56 AM)pkuldsaar Kirjutas: [ -> ]Kui juba lisamiseks läks:
salongi kangavalik vale (toon ja struktuur)
esiistme seljatoe tagune kinnihoidmisköis II ja III põlvkonna oma
uste sisemised käepidemed kunstnahaga keskmises osas katmata
veljed peaksid olema kõigi eelduste kohaselt kerevärvi
nagu Valdogi ütles oleks vaja kapotialuseid pilte kuid mina leian hetkel et siin vaid põrandapealne käigukast mis iseloomustab selle masina kuulumist aega enne 1950.
Tänud, Priit.
Kõik on õige. Ka seljatoe kroomkinnitused enda arust mitte II seeria oma.
Enda poolt mainin: minul tekitab ka küsimused esiiste kattel volditud kumeruste puudus.
(21-03-2010, 12:12 PM)valdo Kirjutas: [ -> ](21-03-2010, 01:39 AM)denis23 Kirjutas: [ -> ]Aga jah, peamine küsimus oli - kas see on replika või siiski 49 aasta originaal.
See on keeruline küsimus. Eriti kui taastajatel on tihti võimalus mitmest jäänusest kokku auto teha.
Tõenäoliselt huvitab Sind, kas kere, mille põhjale see auto on tehtud, pärineb 1949. aastast või on hilisem. Selsamal 1949. aastal siirdus õli peenfilter mootori küljest tulemüürile. Sellega seoses viidi tehasesilt tulemüürilt sisekoopale ning tulemüürile, "bardatðoki" vastas asuvasse paika, ilmusid needitud kõrvad filtri kinnitamiseks. Ja mis peamine - muutus osaliselt tulemüüri valmistamise stants.
Ehk siis vana peenfiltri asetusega Pobil vasakpoolse tulba "tugevduspunnide" vasak serv ilusasti vertikaalses reas ülalt alla. Uue peenfiltri asetusega Pobidel ulatub ülemise rea "punn" aga veidi rohkem vasakule välja kui ülejäänud. See peaks reetma kere tegeliku vanuse, sest vaevalt hakkab keegi (kui ta just ülipeenete originaalsuse tagaajaja pole) tulemüüri ümber keevitama.
Vanatüübilist tulemüüri vt postituse http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126955 eelviimaselt pildilt, kus minu Pobi kere on külili ja tulemüür näha. Uuema malli tulemüüri vaata nt Priidu (ksf! pkuldsaar) M72 restaureerimiseelselt pildilt http://www.foto24.ee/album/7162/s15
Muidugi, filter liikus uude asukohta millalgi 1949. aastal, samal ajal kui põrandakangiga kast jäi kasutusse kuni 1950.a. oktoobrini. Seega, soovitan tõsise huvi korral (nt ostusoovi korral) vaadata veel detaile. Näiteks kerenumbrit. See peab asetsema tulemüüri ülaservas ja 4- või 5-kohalise numbri lõpus peab asuma viisnurk. 1949. aasta algul oli numeratsioon jõudnud 6000 kanti, uue käigukasti ilmumisel aga 20000 juures. Kui kerenumber on neist midagi erinevat, siis on autoga midagi valesti...
Tänud, Valdo!
Ilmselt, nii peeneid asju lätlased ei tea. Sellest on suur abi. Endale ei meeldi üsna lohakas salongi taastamine.
(21-03-2010, 12:12 PM)valdo Kirjutas: [ -> ](21-03-2010, 01:39 AM)denis23 Kirjutas: [ -> ]Aga jah, peamine küsimus oli - kas see on replika või siiski 49 aasta originaal.
See on keeruline küsimus. Eriti kui taastajatel on tihti võimalus mitmest jäänusest kokku auto teha.
Tõenäoliselt huvitab Sind, kas kere, mille põhjale see auto on tehtud, pärineb 1949. aastast või on hilisem. Selsamal 1949. aastal siirdus õli peenfilter mootori küljest tulemüürile. Sellega seoses viidi tehasesilt tulemüürilt sisekoopale ning tulemüürile, "bardatðoki" vastas asuvasse paika, ilmusid needitud kõrvad filtri kinnitamiseks. Ja mis peamine - muutus osaliselt tulemüüri valmistamise stants.
Ehk siis vana peenfiltri asetusega Pobil vasakpoolse tulba "tugevduspunnide" vasak serv ilusasti vertikaalses reas ülalt alla. Uue peenfiltri asetusega Pobidel ulatub ülemise rea "punn" aga veidi rohkem vasakule välja kui ülejäänud. See peaks reetma kere tegeliku vanuse, sest vaevalt hakkab keegi (kui ta just ülipeenete originaalsuse tagaajaja pole) tulemüüri ümber keevitama.
Vanatüübilist tulemüüri vt postituse http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126955 eelviimaselt pildilt, kus minu Pobi kere on külili ja tulemüür näha. Uuema malli tulemüüri vaata nt Priidu (ksf! pkuldsaar) M72 restaureerimiseelselt pildilt http://www.foto24.ee/album/7162/s15
Muidugi, filter liikus uude asukohta millalgi 1949. aastal, samal ajal kui põrandakangiga kast jäi kasutusse kuni 1950.a. oktoobrini. Seega, soovitan tõsise huvi korral (nt ostusoovi korral) vaadata veel detaile. Näiteks kerenumbrit. See peab asetsema tulemüüri ülaservas ja 4- või 5-kohalise numbri lõpus peab asuma viisnurk. 1949. aasta algul oli numeratsioon jõudnud 6000 kanti, uue käigukasti ilmumisel aga 20000 juures. Kui kerenumber on neist midagi erinevat, siis on autoga midagi valesti...
Tänud, Valdo!
Ilmselt, nii peeneid asju lätlased ei tea. Sellest on suur abi. Endale ei meeldi üsna lohakas salongi taastamine.