automoto.ee foorumid

Täisversioon: K; gaz 21 käigukast
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas on olemas Gaz 21-le nelja käigulist käigukasti,?
Selle, usaldusväärse, lehe andmetel küll mitte. http://www.volga.ee/modules.php?name=Con...page&pid=8 . Sohvrid paigaldasid ise GAZ 24 4 käigulisi käigukaste. Siis jäi käigukang ka põrandale.
Miks 4 käiguline parem on kui 3 käiguline?Viimane käik on ikka nn otsekäik.Kui pöörded manteel liiga kõrged siis tuleks see 4,55 differentsiaal 4,1 või 3,9 vastu vahetada.Mul on hetkel gaz 24 kast ja tagasild(4,1 ülekandega).Müra vähem loodetavasti, pole sõitnud eriti veel.Kindlasti oleks 3,9 veel parem maanteel.
24-ja kast peaks ju pikem olema,
(24-03-2010, 13:58 PM)joest Kirjutas: [ -> ]24-ja kast peaks ju pikem olema,

No selleks visatakse see liigendiga originaal sealt minema ja pannakse jäik 24 kardaan.Kuna gaz 21 on käsipidur käigukasti ja kardaani vahel siis kaob jälle käsipidur ära ja kui tuttavat ülevaatajat pole siis tekib probleem, vaja ka 24 tagasild panna.
Minu tagasihoidluku arvamuse kohaselt tuleks GAZ-24 käigukasti paigaldamine GAZ-21le kuulutada kuriteoks. See üks lisakäik ei korva veeranditki sellest stiilihävingust, mida see vahetus kaasa toob.
GAZ-21 käigud peavad ikka roolisambalt lülitatavad olema.
(24-03-2010, 15:10 PM)zazik Kirjutas: [ -> ]Minu tagasihoidluku arvamuse kohaselt tuleks GAZ-24 käigukasti paigaldamine GAZ-21le kuulutada kuriteoks. See üks lisakäik ei korva veeranditki sellest stiilihävingust, mida see vahetus kaasa toob.
GAZ-21 käigud peavad ikka roolisambalt lülitatavad olema.

Teoorias... noh... jah... ehk...

Praktika on selline, et 21 roolikäiguvahetuse liigendid kulusid liigagi tihti ära ning enam ei toiminud. Nõukaaajal, nagu teada, olid paljud asjad defitsiidid, nii ka need liigendid. Ning siis mingi üle põrandakangile, seda ka sellesama 21 kasti korral. Lihtsalt 69 jaoks toodetud põrandakangiga külgkaasi oli rooliliigenditest palju sagedamini liikvel (meeldetuletuseks, et 21, ZIM, 69 ja alates 1950. aastast ka Pobi evisid sisu osas üht ja sama käigukasti).

Väga paljud 21-d on niiviisi 1970-80ndatel aastatel olude sunnil ümber ehitatud. Sellisest olekust 24 kastile üleminekut ei pea ma suureks patuks.
Teema tegija pole öelnud mis teda vaevab üldse, võib-olla ei meeldi roolisambal olev käigukang või on pöörded maanteel liiga suured?Viimase puhul oleks kõige mõtekam Gaz 24 või 2410 tagasild panna.
Kui asi kulunud liigendites, siis neid vast saab tänapäeval lasta teha kuskil?
(24-03-2010, 15:38 PM)Varblane Kirjutas: [ -> ]Kui asi kulunud liigendites, siis neid vast saab tänapäeval lasta teha kuskil?

Kõike saab alati teha, aga see viib tavaliselt uunikumi valmimise kaugemasse tulevikku ning paisutab selle taastamise eelarvet. Paljud inimesed on ju kärsitud, restaureerimine tahetakse aastaga-kahega valmis saada.

Võrdluseks - oma 1939. aasta Saare tehase jalgratta Original taastamise juures kulus mul 5 (loe - VIIS) tervet pikka päeva ainuüksi algsetega identsete tollmõõdus (26 niiti tollile) kruvide, mutrite, poltide jms valmistamisele, mis olid aja jooksul kadunud või valedega asendatud. Kui hakata autot sama põhjalikkusega restaureerima, kulub sellele 5 aastat või enam...
Aga mis restaureerimisest saab juttu olla, kui auto puhul viiakse sisse nii karjuvalt silmakriipiv muudatus, nagu seda on käigukangi asendi muutus.

Nõuka ajal ümberehitatud "nõukogude inimese auto", millel on tehtud kõikvõimalikke käepäraseid muudatusi, on natuke teine teema ja mõnevõrra andestatavam.

Praegusel ajal kui peaaegu kõik asjad on tehtavad ja kättesaadavad (eriti veel hobitegevuse juures) tekitab selline tegevus minus parajat hämmingut.
sain juba vastuse enda küsimusele, aitäh!,(vaja on saada auto aeglasemaks,,,)
Käigukangi põrandale viimisel ei olnud peamine põhjus kummist niidirullide kulumine liigendites. Esmane oli eputamine, et minu auto on teistmoodi, kui teistel. Tehti tuuningut ja oldi sellest uhked. 69 külgkaaned olid omamoodi nõutud kaup, mida oli küllaltki raske saada.
Minu autol pidasid need liigendid vastu umbes 600 tuh. km. läbisõitu. Asendasin siis need selliselt, et lõikasin kummi voolikust tükid ( välis läbimõõt silmuse läbimõõdule vastav, sisemisele treimisel valmistatud puks, arvestades hoova tapi läbimõõtu ja kummist vooliku sise läbimõõtu) ja asetasin silmusesse ning kahele poole metallist seibid nagu seda on originaalis. Ja töötasid samaväärselt, kui orig. detailidega. Võite ka praegu selliselt teha ja erilist probleemi sellest ei teki, sest seda eksperdid ei märkagi !!!!