automoto.ee foorumid

Täisversioon: Alaldi 6V käivitusvoolule
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Probleemiks 6V starter,millele tahaks voolu anda 12 V süsteemist. Olemas on 24V -12 V alaldid, aga kust leida 12V - 6V ?
kas alaldid on trafodega? St pinge vahelduvaks -> trafo -> pinge alaldamine-silumine -> pinge väljundil. Taolisel juhul peaks mu teoreetilist laadi teamiste kohaselt samad riistad sobima - pinge muutmise määrab ju primaar- ja sekundaararvu keerdude suhe (või siis tegelikult täpsemaks minnes ka alaldi tüüp: poolperiood- või täisperioodalaldi).
Praktika näitab, et 6V starter talub ka 12V pinget.
(24-03-2010, 21:25 PM)Veteran Kirjutas: [ -> ]Praktika näitab, et 6V starter talub ka 12V pinget.
teame, proovisime, a väga kaua ei taha ka risikida.
Karta on, et levinud aladusvidinad ei talu kuigi kaua käivitusvoolusid. Pigem elab starter sellise pisikese vägistamise üle.Rolleyes

Boonusena on oluliselt suurem pöörlemissagedusWink Ainult soojussurma vältimiseks tasub ennast mitte käivitama unustadaWink

Töökindlaim ja ilmselt odavaim viis on kasutada 2x6V akusid. NAgu vene tehnikal tekitati 24V käivitamine 12V süsteemis korraliku starteri tegemise asemel...
Topeltakud, kosmoseelektroonika ja tõeline ajugümnastika ühe õnnetu starteri pärast! Kogu selle töö teeb ära üks natuke pikem jupp juhet.

Kui starterile minevat kaablit pikendada tekib seal peal suurem pingelang. Võib ju voltmeetriga juhtme otstest käivitamise ajal mõõta et paras saaks. Elukutselised elektrikud ilmselt arvutaks unepealt välja mitemeruudust kaablit ja kui pikka juppi vaja on kui käivitusvoolu suurus enamvähem ette anda.
Kui paras jupp valmis siis võiks selle ära koorida ja kuhugi nii kerida et ta kuumenedes midagi põlema ei pane.

Muide, tõmbrelee kaabeldusele on ka võibolla siis mõistlik midagi ette mõelda.