automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mis õli käib vjatka elektroonik v150 m-le
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas keegi oskab ütelda mis õli käib vjatka elektroonikule mootorisseRolleyes
Sa mõtled siis ikka käigukasti vist. TAT.
Tom.
Tavaline mootori õli(vanasti käis autool) aga mitte käigukasti õli, 2T mootoritele milledel käigukast mootoriga ühestükis ei panda tad ega tapi,tep,ega"tavotti"
Castrol MTX

Ise kasutan seda IZ-il. Valvoline mineraal nii hea ei olnud
Käigukasti käib SAE80 käigukastiõli, bensiini hulka 2-taktiõli. Mõlemad orienteeruvalt u 100 eek/L.
Vjatka elektroonikul on käigu kast siduriga ühenduses sellepärast ma mõtlengi et mis õli sinna käib. Kas vedel mineraalõli või paksem tat või miskit sellist ja palju seda sinna läheb kas seal on miski normi kork või midagi
(08-04-2010, 21:30 PM)plika68 Kirjutas: [ -> ]Vjatka elektroonikul on k�igu kast siduriga �henduses sellep�rast ma m�tlengi et mis �li sinna k�ib. Kas vedel mineraal�li v�i paksem tat v�i miskit sellist ja palju seda sinna l�heb kas seal on miski normi kork v�i midagi

Vjatkade mootorid-käigukastid on põhimõtteliselt kõik üks & sama. Käigukasti läheb ca 130 g 4-taktilise mootori õli, täita tuleb täiteava alumise servani (nii et hakkaks välja voolama). Tänapäevane suvaline mineraalõli peaks hea küll olema. Muidugi võib tsikli märgsiduri jaoks ette nähtud õli kasutada, seal sees pidada olema mingi ussiõli, mis siduri libisemist takistab.
Käigukasti läheb 0,130 liitrit mootõriõli,rõhutan et mootoriöli (seda ütleb tehaseraamat) näit. 10W40 jne vahet ei ole kas bensum. või diiselm.õli.Õli valamise kork on ühtlasi ka kontroll kork ja õli peab korgi ääreni olema.Kordan ei mingeid Tad-e,Tap-e jne k.kastiõlisid.
Kui õndsal nõuka ajal tehaseraamatud välja anti, polnud normaalseid käigukastiõlisid olemaski (nagu ei olnud olemas ka 2-taktiõlisid, aga tänapäeval vaevalt keegi tehaseraamatu soovituse alusel automootori õli bensiiniga segama hakkaks). Lääne tsiklimanuaalides on üleminek kuskil 70-ndate alguses, enne nt soovitus 10W-40 mootoriõli, paar aastakest hiljem SAE 80 käigukastiõli. Ka nt JAWAde ingliskeelsetest manuaalidest leiab hilisemal ajal juba SAE 80.

- tänapäeva automootoriõlid sisaldavad lisandeid, mis võivad märgisiduri libisema panna, hammasülekandeid määrivad halvasti (neis puuduvad vastavad lisandid)
- 4T tsiklimootoriõlides on nende lisandite asemel teised lisandid, et märgisiduriga probleeme ei tekiks, hammasülekandeid määrivad keskmiselt
- üldlevinud käigukastiõlid, mis vastavad normile GL 4, 4/5 või 5, peavad juba standardi järgi sobima igasugu õlis töötavatele siduritele, hammasülekandeid määrivad hästi, Vjatkale passiks GL4 või GL 4/5
Ei hakka uut teemat tegema, küsin siin:
2T mootorisse pannakse siis mineraal õli ning nii palju kui mahub?
Voshodi amortidesse käib mis õli ja kui palju?

Kristjan
(20-04-2010, 16:55 PM)Kris69 Kirjutas: [ -> ]Ei hakka uut teemat tegema, küsin siin:
2T mootorisse pannakse siis mineraal õli ning nii palju kui mahub?
Voshodi amortidesse käib mis õli ja kui palju?

Kristjan

amortidesse: 50% transformaatori- ja 50% turbiiniõli seguSmile
A.Palu, 1959
(20-04-2010, 16:55 PM)Kris69 Kirjutas: [ -> ]2T mootorisse pannakse siis mineraal õli ning nii palju kui mahub?

Siit saab järeldada, et sa kavatsed bensupaagi õli täis lüüa ja bensiini jaoks ruumi ei jäta? Või läbi õhupuhasti kogu karteri mahu? Kumb variant? Saaks kah elu lõpus targaks!
(20-04-2010, 22:45 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(20-04-2010, 16:55 PM)Kris69 Kirjutas: [ -> ]2T mootorisse pannakse siis mineraal õli ning nii palju kui mahub?

Siit saab järeldada, et sa kavatsed bensupaagi õli täis lüüa ja bensiini jaoks ruumi ei jäta? Või läbi õhupuhasti kogu karteri mahu? Kumb variant? Saaks kah elu lõpus targaks!
Siit järeldate seda ainult teie, mille krdi pärast on vaja ilkuma hakata? Kui oskad vastata küsimusele siis vasta, kui mitte loe läbi ja lahku teemast.