automoto.ee foorumid

Täisversioon: Saab 99
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Remmu

2001. aasta kevadel sai hakatud jama 1973. aasta Saab 99. Ennem oli ta mu onu auto aga 1993 või 1994 jäi ta aga igapäevasest kasutusest kõrvale. Põhjus on äärmiselt lihtne, nimelt jooksis tal õige standard 1,7 liitrine ja 110 hõbujõuline mootor kokku. Onu ei viitsinud temaga vist jamada ja ostis endale teise uuema Saab\'i. Umbes 6. kuud seisis auto Tallinna lähedal onu sõbra juures, mille järel veeti ta mulgimaale. Nii ta seisis aastaid seina ääres, kui otsustati autot uuesti putitama hakata. Kuid seistud oldud aastad tegid masina juures oma töö. Põhja ja tiibade kallal oli rooste hakkand oma tööd tegama. Mille tulemusena vajas auto hädasti kõvasti nühkimist ja keevitamist. Vanaisa istus umbes kuu pea iga vabaõhtu keevitada ja roostet nühkides kerelt. Vanaisa nokitsetud tundide ja selle kallal valatud higi kroonis kõmbitsetud masin. Järgmiseks ettevõtmiseks sai vanaisal Saab\'i kallal mootori vahetamine. Onu tõi vanaisale Saab 900 2 liitrise mootori, mis sai masinale ka pandud peale. Kuid segastel asjaoludel jäi masin uuesti seisma. läinud aasta kevadel vaatasin autot ja hakkas vaesekesest kahju. Ärinud auto endale, hakkas tegemine pihta. Esmalt sai hakatud nühkima uuesti tulevat roostet. Peale rooste nühkimist sai hakatud kruvime masinalt küljest erinevaid detaile, mis segasid karestamist ja värvimist. Küljest sai võetud stanged, krutitud maha käepidemed, peeglid, numbrid, tuled, esivõre jne. Ühesõnaga uuesti tegemine oli vaevaline ja aega nõudev protsess. Tegemise alla läks praktiliselt suvi seega 3 kuud. Tegemist oli piduriketastega, mida oli vaja töödelda treipingil.

Remmu

Eelnev oli lühildane ajalugu minu Saab 99 ja tegemistest tema kallal.
Praegu seisab masin uuesti. Kogun nimelt ideid tema tuunimiseks. On ka palju juppe, mida oleks vaja vahetada välja.
Plaanis oleks vahetada välja kõik sillad, ilmselt Saab 90 omade vastu.
Uurimist tahab ka kardaan, võibolla ka vahetamist.
Plaan on panna ette ja taha spoilerid. Kaalun ka klaaside toonimist.
ma olen viljandis näinud yhte lahedalt tuunitud punast saabi! oled ka äkki nännu?
muidu soovin edu tegemisel!

Remmu

To Svenson. Jah olen näinud seda punast tuunitud Saabi. Praegu see tuunitud auto ootab müüki.
Oli vist jah MarkiAuto platsis.:eureka

Remmu

Kas keegi teab, mis Markiauto platsil seisev tuunitud Saab maksab ?

Remmu

Nii... uurisin täna interneti kaudu tuuningu juppe, hindasid, et koostada oma auto putitamise plaan. Mõtlesin alustada tööde järjekorraga pihta auto sisemusest. Mis siin salata, et pehmelt öeldes on ta seest üpris väsinud. Juhiistmsel on suitsuaugud, seesmised küljepolstrid on pehkinud, põrandal matil kulunud. Samuti rool tahaks vahetamist, meenutab tiba VAZ 2106 originaal varustuses olevat. Vahe on selles, et ta on natuke paksem. Praeguse rooli vastu pole midagi. Kuid pean tegema sest ta on väljapääsmatu. Olen ise 190 cm pikk, siis on ebamugav, kui sõites rooliratas jookseb vastu sääri, seda ka siis kui iste on kaugemas asendis. Uurisin täna igasuguseid roole, lendasin pikali kui nägin, et ühe rooli eest küsiti 3 kilo pappi. Arvestades seda, et vend ostis oma Opel Kadetile väikese spordika 300 krooni eest.
Mõtlesin oma pedaalidel katted ära vahetada ja panna asemele spordi omad. Hakkasid meeldima Carlos Sainz edition\'i omad. On teised ka päris lahedad ja ilusad. Iseasi kas nad peale välimuse ka muud annavad, seda oskab öelda kui nad on olemas ja vähekese ka proovitud on.
Polstrite kohalt ei oska veel midagi öelda kuna Saab 99 omasid pole liikumas ka näinud. Plaan on küll panna võimaluse korral Saab 900 polstrid nii ustele kui ka taha. Rääkisin ühe tuttava onu oli nõus mulle tegema uued nahksed polstrid. Siiski jätan selle viimaseks varjandiks, eelistaks originaalseid Saabi polstreid. Ehk on mõnel foorumi kasutajal müüa mulle Saab\'i polstreid ?
Võimalusel tahaksin vahetada ka armatuurlauda oma Saabil. Praegugi pole tal peal originaalset 99 EMS armatuuri vaid GLE armatuur. See on kaunisti normaalne armatuur aga samas võiks olla ju veidi tänapäevasem ja miks mitte näiteks Saab 9000 armatuur. Ehk on kellegil Saab 9000 armatuuri pakkuda ?
Matid põrandal vajavad samuti vahetamist on teised väga väsinud (ikkagi 29. aastat olnud kasutusel). Kuid nendele aseduse leidmine pole nii suur probleem.
Mis car-audiot, siis see puudub minu masinal hetkel üldse. Eelmine omanik on kogu kupatuse masinast võtnud. Anyway ega see tal märkimisväärne polnud ka. Usun, et helisüsteem jääb kõige viimasemaks asjaks, kuna välimuse kallal tahaks ka nokitseda. Suvel ja sügisel sai küll korralikult kere tehtud korda. Kuid see auto on juba nii vana, et tema alla maetud pappi enam tagasi ei saa, siis võib katsetada tuunimist. Plaan on panna panna külge tagaspoiler ja ees stange vahetada välja esispoileri vastu. Olen näinud pildilt, et Saab 99 on olemas ka katusele käiv spoiler, kui mõne sellise peaks leidma - panen oma autole ka.
Vahetada tuleks ka käigukast, hetkel on masinal peal 4. käigune kast. Ökonoomsusele mõeldes tahan vahetada selle 5. käiguselise vastu. See on mõeldes kokkuhoiule maanteel sõitmiseks, linnas ju sõites seda viimast 5\'ndat käiku ju ei kasuta, mis pöördeid madalamele tooks.

igavesti suured ja head plaanid on sul enda masinaga ... ja peale selle on masin ka tasemel. saabil on ikka nii omapärane kerekuju, et see ei aegu ka 50 aastaga (ja sellest ajast alates on auto juba klassika ning ei aegugi). igaljuhul tööd on sul roppumoodi - tean seda, kuna enda austin on sama vana ja ka olnud onu ja vanaisa käes ja seda on raskelt igapäeva sõitudeks kasutatud. (hinnanguline läbisõit minu omal on 400 000)

mul on sulle üks soovitus kah ... sa plaanid panna spoilasid ja polstreid jne ... mina enda masinaga proovin sellist asja, et ostan materjale ja kõik asjad väänan ise kokku ... ja senise mulje järgi on tulemus enam kui hea. ise lõigates saab kõik täpselt nii nagu tahad (just interjööris) ja kui vaeva näha on kvaliteet nii hea, et ületab originaaligi. ja ntx spoilade tegemiseks saab siit foorumist nii palju infi, et sellega peaks ka hakkama saama. sellise isetegemise teine eelis on see, et säästab ka raha ...

armatuurlauaga tegin mina sellise põneva asja, et panin ta pruuni nahaga üle ja naha ning vana armatuurlaua vahele panin veel pehmet ollust kah. võin öelda, et see näeb superhea välja ... mul on muidugist projekt veel nii pooleli, et tervikpilti pole veel tekkinud ja üksikud tehtud asjad tunduvad vöörkehadena ...
aga ehk saab asja ...

igatahes ... edu sulle :rull

Remmu

Usku sinu armatuurlaua katmine nahaga on huvitav.
see ONhuvitav ja tulemus on väga hea, aga sellega käib üks igavene f*** ja n*** (vabandust aga nii see on) ... kumerustega pole probleeme, aga nõgudesse ilusasti nahka panna on oi-oi kui kirves (aga miski pole võimatu) ... endal võtsin korraks maha, et ilusamini uuesti panna.

Lauks

Olen ise ka ammu kadedusega vaadanud ringi vuravaid Saab 99sid.
Sinu omast pilti pole näidata?