automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mida teha mosse piduritega,et läbi saada tehnoülevaatuselt
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7
Bensiiniga klotsid ja trumlid üle pesta, läheb läbi küll. Käsipidurit peab peale keerama ratta trumlist igal aastal, see kaob ära. Mansette vaatama, et need ei lekiks, pooltelje mansett ka vaja üle vaadata. Käsipidurit tõmmata hoo pealt ja blokki võtab, siis väga hea. Piduristendiks ka kruusateel blokki panna ja kui jäljed igal rattal ühesugused, võib julgelt ülevaatusele minna.
Pesin, kuivatasin, hõõrusin, lihvisin, raspeldasin, käiasin ning tegin veel 100 imet Jawa piduriklotsidega, kuid ainus lahendus oli uute klotside näol.
Kuumenedes muutuvad pidurikatte omadused ning igasugune hookuspookus sobib vaid neile, kellel meeldib aega surnuks lüüa.
Pean mainima,et vahepeal sai ülevaatusel käidud ja vana süsteem töötab oivaliselt tõrgeteta....Big Grin
Aga seda mainin ka,et vene pidurikattematerjal tundub paras kõva olema ja katsetuste tulemusel võin öelda,et kaubiku klotside kateteks panduna ei taha anda pidurdusjõudu välja. Kuigi jah,katted olid originullist natuke kitsamad. Samuti sai mõlemad katted pandud täis pikkuses. Originaalis oli üks lühem... Seega võib siis nüüd kindlalt väita,et ülevaatuselt on sellise kooslusega nibin-nabin läbi saamine,mis sõltub tõesti klotside ja trumlite hea sobivuse puhul..... Viimane katse oli Vaz-i tumedat värvi katetega mis müües olid sirged liistud. Kui kasutada seda vanat pehmet painduvat punast katet,mis kerades saada oli ja vist ka põllumajanduses kasutati,selle variandi puhul tundus asi parem olema. Aga päris vaskkiuga materjali pole julgend veel proovida ja pole nagu vaja olnud ka....
Aga koguge siis usinasti Mosse piduritrummleid,sest edaspidi läheb nende otsimisega raskeks.......
(03-01-2014, 21:35 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Pesin, kuivatasin, hõõrusin, lihvisin, raspeldasin, käiasin ning tegin veel 100 imet Jawa piduriklotsidega, kuid ainus lahendus oli uute klotside näol.
Kuumenedes muutuvad pidurikatte omadused ning igasugune hookuspookus sobib vaid neile, kellel meeldib aega surnuks lüüa.

Trummelpiduri korral on ülioluline trumli ja klotsi raadiuste sobivus. Kui kontaktpind jääb lahjaks, pole ka efektiivsust.

Ning käsitsi klotse töödeldes kipub tulemus jääma kaugele ühtlasest ümarusraadiusestToungue
(04-01-2014, 09:40 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(03-01-2014, 21:35 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Pesin, kuivatasin, hõõrusin, lihvisin, raspeldasin, käiasin ning tegin veel 100 imet Jawa piduriklotsidega, kuid ainus lahendus oli uute klotside näol.
Kuumenedes muutuvad pidurikatte omadused ning igasugune hookuspookus sobib vaid neile, kellel meeldib aega surnuks lüüa.

Trummelpiduri korral on ülioluline trumli ja klotsi raadiuste sobivus. Kui kontaktpind jääb lahjaks, pole ka efektiivsust.

Ning käsitsi klotse töödeldes kipub tulemus jääma kaugele ühtlasest ümarusraadiusestToungue

Just ja niisama autoga sõites töötavad klotsid õite kaua sisse...... siis et nagu tuleks kolm kuud varem pihta hakata ennem TÜV.-d siis on lootust. Mäletan isa juttu,et vanasti Zilil treiti spetsiaalses pingis klotsid üle vastavalt vajadusele. See muidugi mu isa jutt....ise pole näinud.
Jutt õige sest kõigepealt treiti trummlid siledaks ja ümmarguseks ja siis mõõdeti diameeter ja spets treipingis, mille pilt on meie foorumist kah hiljaaegu läbi käinud treiti uued klotsid selle trumli mõõtu. Väga tervistkahjustav töö, sest asbestisegused katted olid siis (ZIL_MAZ_KAMAZ). GAZ klotse ei treitud, sest neil on erinevaid reguleerimise võimalusi.
Mitu korda kasutanud trummelpiduritega autol enne ülevaatust järgmist nippi:klotsid,trummel puhtaks pesta ja kampoliga kokku hõõruda.Natuke puru võib ka trumlisse puistata.Ning otsejoones ülevaatusele.
(04-01-2014, 13:21 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]Jutt õige sest kõigepealt treiti trummlid siledaks ja ümmarguseks ja siis mõõdeti diameeter ja spets treipingis, mille pilt on meie foorumist kah hiljaaegu läbi käinud treiti uued klotsid selle trumli mõõtu. Väga tervistkahjustav töö, sest asbestisegused katted olid siis (ZIL_MAZ_KAMAZ). GAZ klotse ei treitud, sest neil on erinevaid reguleerimise võimalusi.

Sama Ikarustel.
Uduselt meenub, et kusagil olen näinud klotside treimist ka otse silla küljes. Ei meenu kus ja millal.
Eke EMV-s Jüris treiti küll piduriklotse. 80-tel aastatel ise nähtud.
Õhtust!

Hulga aega mööda läinud,panen veel ühe näpunäite siia kirja.
Nimelt kui piduriosade kuludes enam käsipidur töötada ei taha siis tuleb panna üks kuuemillimeetrine polt teatud kohta:

[Pilt: 246716798f590d_l.jpg]

Kui piduriklotsid kulunud,eksentrik viimaseni välja keeratud,ei saa tihtilugu enam käsipidurit tööle. Ühel minu Moskvitšil oli keegi nii teinud ja eks ma olen ka teistel sama nõksu kasutanud. Ei ole see polt sealt soonest kuhugile lennanud,püsib kohal küll. Tulemus on see,et käsipiduri saab uuesti tööle. Eks saaks seda teha ka muudmoodi aga nii tundus lihtsam ja laisale sobilikum. Big Grin
(02-07-2016, 23:57 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ] Ei ole see polt sealt soonest kuhugile lennanud,püsib kohal küll. 

Ega tal polegi kuhugi lennata. Vblla ainult klotsi ja trumli vahele, aga mis see ikke teeb, eksole.... Toungue
Tagumiste meeste probleem, kes liiga sabas sõidavad.

...........

Aga panen sulle veel ühe jubehea spets nipi ülevaatuselt kässariga kindlapeale läbisaamiseks.

- Puurid trumlite külgedesse (väljast vaadates) umbes kella kümne ja kella kahe piirkonda 4mm augud. (noh, klotsid hakkavad kah umbes sealt peale)
- Ostad poest kas Loctite 8005 Keilriemenspray või Würthi Kitkaspray või Liqui Moly 4085 või ükskõik, mis tootja oma ja enne ülevaatust lased sealt aukudest seda trumlisse siisse. Otse klotsidele.

Ülevaatuse piduristendi rullidelt mahaviskamine, kui kässarit tõmmata, pidi täitsa kindel olema.

Ühe mosse olevat ka läbi ukse õue visanud....teavad vanemad mehed rääkida....
Minuarust see poldike ei tee sellele veskile midagi,eksole ju? Big Grin  Minuarust on tänapäevastel piduritel igasuguseid plekitükke ja lublalaid rohkem mis võivad pudeneda trumlisse ja seal jahu tegema hakata. See poldike on siin üsna väike mure.
Kunagi nooremana sai mõeldud ka,et laseks selle piruristendi kokku..... rsk.  Selleks on kogutud laskemoona.... Big Grin

[Pilt: 24671691466a3e_l.jpg]
Talupoja nipile sülitatud, proovisin ise teistmoodi. Tagumistele piduritele uued klotsid, läksid kõpsti kokku ka ning muretu. Kunde pool tuli vaid natuke viiliga serva töödelda. Laks süsteem valmis, otse ülevaatusele. Ei mingit sõitu eelnevalt. Kolm korda tehti pidurit, sest öeldi, et tulemused olid nii vinged, et on liiga ebareaalne tulemus. Kässari efekt oli 57%. Õnneks punkti mehed muhelesid ja elasid igati kaasa. Lõpuks siis süsteem kuvas tulemuse, millega sai rahul olla. Saanud ülevaatuse, kütsin koheselt Tartust Tallinnasse ning igasugune klotsi mittekulumismure on kadunud.
Kässari efekt ei saa olla suurem kui pool kahe silla koguefektiivsusest. Kuidas arvutatakse efektiivsus? Pidurdusjõud jagatud sõiduki tegelik mass? See 57% oli ikka kahe silla koguefektiivsus!
(03-07-2016, 12:29 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Kässari efekt ei saa olla suurem kui pool kahe silla koguefektiivsusest. Kuidas arvutatakse efektiivsus? Pidurdusjõud jagatud sõiduki tegelik mass? See 57% oli ikka kahe silla koguefektiivsus!

Oled kindel? Olen saanud mitteläbitud ülevaatuselt paberi, kus on need efektiivsused vms %-na kirjas ja sel tuli küll esi- ja tagapidurite liitmisel kõvasti üle 100% kokku (no umbes 70% esi, 60 taga ja 40 seisupidur) Olen aru saanud, sinna läheb ikka ratta max-st võetud %, nt taga vasak 62 ja parem 57%. Aga mis valemist see stend kasutab, seda küll ei tea ... aga öeldud on ju, et eri rataste % ei tohi erineda üle mingi näitaja.
(03-07-2016, 11:35 AM)Regardman Kirjutas: [ -> ]... Tagumistele piduritele uued klotsid, läksid kõpsti kokku ka ning muretu. ... Laks süsteem valmis, otse ülevaatusele. Ei mingit sõitu eelnevalt. Kolm korda tehti pidurit, sest öeldi, et tulemused olid nii vinged, et on liiga ebareaalne tulemus. ...

No mul just vastupidised kogemused, paned kogu kupatuse uue (klotsid, silindrid, vedrud jm remkomplekt), pidurite koguefektiivsus ebapiisav ja lisaks veel eri rataste erinevus väga suur. Aitas ikka vana hea kampol.
(03-07-2016, 21:28 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]
(03-07-2016, 12:29 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Kässari efekt ei saa olla suurem kui pool kahe silla koguefektiivsusest. Kuidas arvutatakse efektiivsus? Pidurdusjõud jagatud sõiduki tegelik mass? See 57% oli ikka kahe silla koguefektiivsus!

Oled kindel? Olen saanud mitteläbitud ülevaatuselt paberi, kus on need efektiivsused vms %-na kirjas ja sel tuli küll esi- ja tagapidurite liitmisel kõvasti üle 100% kokku (no umbes 70% esi, 60 taga ja 40 seisupidur) Olen aru saanud, sinna läheb ikka ratta max-st võetud %, nt taga vasak 62 ja parem 57%. Aga mis valemist see stend kasutab, seda küll ei tea ... aga öeldud on ju, et eri rataste % ei tohi erineda üle mingi näitaja.

Tundub, et oled pidurite erinevuse % iga silla kohta kokku liitnud Big Grin
Ma küsin alati piduristendi tulemuste lehe. Sealt näha tegelik mass, silla kaalud, iga ratta veeretakistus (pidur natuke peal, laager liiga kinni poodud) ja muidugi pidurdusjõud ja erinevused. Tegelik mass 1080 kg. Sõidupiduri pidurdusjõud esisillal 1,93 ja 2,01, tagasillal 0,70 ja 0,81. Ülesanne: mitu % on sõidupiduri pidurdustegur? Sõidupiduri pidurdustegur peab olema võrdne või suurem kui 50%.
(03-07-2016, 21:53 PM)ZIL 131 Kirjutas: [ -> ]Tundub, et oled pidurite erinevuse % iga silla kohta kokku liitnud Big Grin
Ma küsin alati piduristendi tulemuste lehe. Sealt näha tegelik mass, silla kaalud, iga ratta veeretakistus (pidur natuke peal, laager liiga kinni poodud) ja muidugi pidurdusjõud ja erinevused. Tegelik mass 1080 kg. Sõidupiduri pidurdusjõud esisillal 1,93 ja 2,01, tagasillal 0,70 ja 0,81. Ülesanne: mitu % on sõidupiduri pidurdustegur? Sõidupiduri pidurdustegur peab olema võrdne või suurem kui 50%.
Vat sellest piduristendi lehelt mina küll ei leidnud neid masse ja kaalusid, veeretakistused olid ja siis rataste piduri %, lehel olid nii vasak-parem eraldi kui telgede % kokku ja kässari omad eraldi, aga selliseid numbreid nagu nt toodud 1,93 ja 2,01 vms numbrilist ilma % küll polnud.
Läbi ei läinud kässariga ja korduvalt, ikka alla normi ja ühe ratta oma veel eriti lahja, samas pidur peale keeratud, nii et trummel tuline, klotsid uued ja trummel eelmine aasta vahetatud, ei miskit. Järgmine aasta panin kohe kampolit ja ei hakanud üldse jubima, käis vanade klotsidega kah.
Numbrite taga mõõtühikuks kN. 
Kas keegi ülevaatusega rohkem sinapeal ei ole?
Mida kergem on auto, seda väiksem peab olema pidurdusjõud. Pidurdusjõu % tuleb kaalu ja pidurdusjõu suhtest.
Ühe silla pidurdusjõud võib erineda 60%, kas mul on õigus?
(03-07-2016, 11:10 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Minuarust see poldike ei tee sellele veskile midagi,eksole ju? Big Grin  Minuarust on tänapäevastel piduritel igasuguseid plekitükke ja lublalaid rohkem mis võivad pudeneda trumlisse ja seal jahu tegema hakata. See poldike on siin üsna väike mure.
Kunagi nooremana sai mõeldud ka,et laseks selle piruristendi kokku..... rsk.  Selleks on kogutud laskemoona.... Big Grin

[Pilt: 24671691466a3e_l.jpg]
Küll sellel Talupojal on vast kraami kokku korjatud,tundub,et ülejäänud eestis kokku pole ka nii palju tavaari kui tal. Big Grin
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7