automoto.ee foorumid

Täisversioon: Hooratta poltide ülepingutamise ohud
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere tere,

võtsin vahepeal ette aktsiooni nimega "vahetan ise käigukasti ja siduri 2007. a Fordil". Kõik on ilus ja kõik on kena ning mootor-kast juba autos tagasi, kuid vaevama on jäänud küsimus, et mis ohtusid kätkeb endas asjaolu, et pingutasin hooratta poldid liiga tugevalt. Nimelt kinnitub hooratas väntvõlli otsas oleva flantsi külge 5 poldiga, mis kõik 1 cm paksud. Originaalis olid nad keermeliimiga kinnitatud ning nende lahti ragistamine oli päris keeruline. Puhastasin poldid ja augud vanast keermeliimist ära, asetasin uue, kergendatud hooratta, panin vahele uue keermeliimi ning keerasin poldid kinni nii kõvasti kui käsi jaksas ja kui südametunnistus lubas. Pärast (ups) sain teada, et need poldid peaksid kinni olema üksnes 95 Nm jõuga, kui momentvõtmega kontrollisin, selgus, et need on kinni umbes 150 Nm jõuga.

Arvamused seni on täpselt pooleks - arvatakse, et ei juhtu midagi ja "ma olen kõigil autodel poldid südametunnistuse järgi kinni keeranud" samuti arvatakse, et poldid venivad välja kuumusega ning katkevad.

Tegemist on Ford Fiesta tüüpi 2.0 liitrise mootoriga sõiduvahendiga aastast 2007.

mis siin foorumis asjast arvatakse?

U.
(24-04-2010, 16:58 PM)usku Kirjutas: [ -> ]Tere tere,

võtsin vahepeal ette aktsiooni nimega "vahetan ise käigukasti ja siduri 2007. a Fordil". Kõik on ilus ja kõik on kena ning mootor-kast juba autos tagasi, kuid vaevama on jäänud küsimus, et mis ohtusid kätkeb endas asjaolu, et pingutasin hooratta poldid liiga tugevalt. Nimelt kinnitub hooratas väntvõlli otsas oleva flantsi külge 5 poldiga, mis kõik 1 cm paksud. Originaalis olid nad keermeliimiga kinnitatud ning nende lahti ragistamine oli päris keeruline. Puhastasin poldid ja augud vanast keermeliimist ära, asetasin uue, kergendatud hooratta, panin vahele uue keermeliimi ning keerasin poldid kinni nii kõvasti kui käsi jaksas ja kui südametunnistus lubas. Pärast (ups) sain teada, et need poldid peaksid kinni olema üksnes 95 Nm jõuga, kui momentvõtmega kontrollisin, selgus, et need on kinni umbes 150 Nm jõuga.

Arvamused seni on täpselt pooleks - arvatakse, et ei juhtu midagi ja "ma olen kõigil autodel poldid südametunnistuse järgi kinni keeranud" samuti arvatakse, et poldid venivad välja kuumusega ning katkevad.

Tegemist on Ford Fiesta tüüpi 2.0 liitrise mootoriga sõiduvahendiga aastast 2007.

mis siin foorumis asjast arvatakse?

U.

Pole hullu midagi.Kui tunde järgi keerasid,ei juhtu midagi. Teinekord vassivad dün.võtmed ka siia sinna. Kui poltide-mutrite kinnikeeramisel käsi tunneb, et kinnikeeramise ajal annab pinge järgi,siis on ülekeeratud.Kui aga tunned,et pinge läheb suuremaks,pole häda midagi.Need poldid on kindlasti heast materjalist ja niikergesti puru ei lähe.Praeguses olukorras oleks vähe imelik poldid uuesti lahti krudida ja siis uuesti kinnitada.Kui oleks mõni varupolt,siis oleks hea see dün.võtmega keerates katseks puruks keerata,muidugi juhul et see kahju ei sünnitaks. Siis saaks täpselt teada,palju polt üle keerata annab.
Eks lõpliku otsuse peate ikka ise tegema.Olen ise samas olukorras olnud.Ega seda d.võtit alati kodus pole.
Ega need poldid korraga pooleks ei lähe,ikka ükshaaval,ja kui läheb,siis ei juhtu muud,kui murdunud polt lendab siduri vahele ja sidur ei lahuta.Mul oli tõstukinaaber servises kes neid tihti liiga kinni keeras ja natukese aja pärast tuli klient kaebusega,et sidur ei lahuta.Kast maha uued poldid ja ok.
Raske ennustada, talvel üks hull ehitaja sai just oma hoorattal poldid puruks,ise arvas ,et pingutas üle.Sinul on vist pöörded madalamad ja oht väiksem.
Teema siin:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthre...02&page=27
(25-04-2010, 21:53 PM)janek555 Kirjutas: [ -> ]Raske ennustada, talvel üks hull ehitaja sai just oma hoorattal poldid puruks,ise arvas ,et pingutas üle.Sinul on vist pöörded madalamad ja oht väiksem.
Teema siin:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthre...02&page=27

mul piiraja 7200 rpm pääl, aga ega ma sinna väga ei kipu Smile

kurat, nüüd kripeldab. Aga enam maha ei kisu - kui lähevad poldid, siis lähevad, kui ei lähe, võtan sügisel algosadeks tagasi Smile
Ei saanud sellest kohast aru:
(24-04-2010, 16:58 PM)usku Kirjutas: [ -> ]panin vahele uue keermeliimi ... kui momentvõtmega kontrollisin, selgus, et need on kinni umbes 150 Nm jõuga.

Kinniliimitud polte kontrollisid või?

Teine asi on see juba kinni keeratud poldi jõunumbri teadasaamine....(Scanial ntx keeratakse esiratta mutter kinni 600N-ga. Et seda hiljem lahti saada, peab sul vähemalt 2000N käepärast olema...)

Ma arvan, et võta rahulikult, ei juhtu seal midagi.
keermeliimi kuivamiseks läheb pakil olnud info järgi ca 20 min, ma sain teada 5 min pärast kinni keeramist ja siis proovisin. Aga tänud kaasa mõtlemast ja infot jagamast! ma ei pabla Smile