automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vaja informatsiooni vene kardi kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!

Kas kellelgil on aimu, mis on Internetis "vene kardiks" kutsutava kardi päris nimi, kes on selle tootnud ja kas on võimalik kuskilt mingit lisainfot otsida?

Tänud
Oleneb nüüd mida Sa vene kardi all silmas pead. Kas 125ccm minski mootoriga isendit või 50ccm isendit?
125ccm minski mootoriga karte toodeti minu mäletamist mööda Leningradis ning 50ccm kardid tulid Tallinnast TARK-ist. Peale nende oli kindlasti veel tootjaid, kuid need on esimesed, mis meenuvad.
Oli veel olemas nn. liidu koondise raam, kuid need pole kindlasti masslevinud.
Kardil oli algselt peal 50cc mootor, nii et siis on see vist teine variant. Kas selliste kartidega ostes mingit informatsiooni ka kaasa sai? Näiteks mingit raamatut või muud lugemist?
Kui 50-se raam, siis esipidureid tal olla ei tohiks. Raamatute ega dokumentide kohta ei oska midagi kosta, pole kohanud.
Tulid nad omal ajal tehasest suht toorikuna st. peal oli täiesti jõuetu originaalmootor jne. Võidusõidu tarbeks tuuniti seda toorikut siis vastavalt igaühe oskustele ja võimetele/võimalustele.
(04-05-2010, 13:29 PM)urmas97 Kirjutas: [ -> ]Kardil oli algselt peal 50cc mootor, nii et siis on see vist teine variant. Kas selliste kartidega ostes mingit informatsiooni ka kaasa sai? Näiteks mingit raamatut või muud lugemist?

Karte kui ka krossi- ringrajatsikleid jms . ei saanud eraisikud osta.Sellist tehnikat ja varuosi müüdi tehnikaspordiklubidele, mis olid siis mingites asutustes, kolhoosides või iseseisvalt.
Kui mina Vene ajal Viljandi KEK-is karti sõitsin siis meie 50 "juku" klassi kardid toodi komplektsetena lätist,sidur oli algul jalaga ehitati ümber käele. Vennas sõitis ka 125 nn liidu raamiga millel mõlemal esirattal ketaspidurid ja oli ta tava 125-sest tiba laiem nii et möödumis võimalus oli kehvem,all olid ka juba laiad al veljed.
Veidi off, aga:

Viljandi KEK-i toodi omal ajal esmalt kaks karti, 50-ne ja 125-ne. Nendega siis kardiringi poisid pusisid, lisaks liikluseeskirjade õppimisele. Korra sõideti jäärada vana raudteetammi kõrval, puhastustiikide peal.

Litsentside tegemise üritus oli mingil hetkel KEK-i peahoone ees platsil.

Rohkem tuli karte vist hiljem, siis kui kardiring sai oma ruumid, herr Jürimaa juhatusel. Üks kardiringi omaaegsetest 125-stest on vist siiani alles. Too oli minu mäletamist mööda Leningradi firma Patriot toode.

A.
Kardil puuduvad tõepoolest esipidurid. Aitäh informatsiooni eest!
Aspelundile teadmiseks et rohkem karte ei tulnud alles siis kui saadi ruumid KEK-i hoovi need olid koguaeg olemas,sinna ruumidesse tulid kõik kardid pärast kokku,millest meid üsna lühikese aja pärst välja visati.Siis lasid igaüks enam vähem omal käel ja klubi vedas Arli Hunt.
Nn liidu raam sai pärst minu venna poolt kasutamist enada valdusse Köönberg Andres kes sellega 1 või 2 hooaega sõitu tegi ja asja ära lõpetas.