automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mida kõike on Eestimaalt ära viidud või vanarauaks läinud.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tervitus! Vanametalli kokkuostmine meie riigis kestab juba pikemat aega.Nüüd oleks viimane tagumine aeg hakata üles kirjutama neid masinaid ja autosid, mis kindlalt vanarauaks on läinud või siis headel aegadel riigist välja viidud.Asi tundub esialgu pea-aegu võimatu,kuid hea tahtmise ja kaasfoorumlaste abiga oleks see täiesti võimalik.Tulevastele põlvedele oleks see suureks abiks.Neil oleks huvitav lugeda,milliseid autosi me omal ajal hävitasime ja välismaale müüsime. Ei saa ju pahaks panna,et metallikokkuostjad oma tööd teevad. Asjad kuluvad ka omal moel. Mõne asja puhul loogiline lõpp. Samuti on inimestel vaba voli oma asjadega toimetada just nii nagu vaja. Hea oleks ju hiljem meenutada.
Kutsungi üles lisama nimekirja masinaid ja nende saatust,pilte ja juttu. Ühiselt jõuame palju!



Lisangi esimeseks looks uhe Moskvichi saatuse. Nimelt nägin Viljandi ligidal ühte huvitavat autot. Sealt mööda sõites torkas silma imelik masin.Kaugelt paistis nagu AZLK 2140. Ligemale jõudes nägin,et asi päris nii ei ole.Autost oli tehtud kastikas. Esimeste istmete taha oli ehitatud vahesein.Taga uksi ei olnud.Välimus nagu pirukal. Läksin peremeest otsima ja too ütles ,et tahab selle auto tükkideks lõigata.Mul parasjagu raha ei olnud autot osta ja midagi teha polnud. Peremees ütles mulle,et see auto oli tehasest sellisena välja tulnud.Olevat sellistega mootoreid veetud.Seda oli ta eelmiselt omanikult kuulnud. Tehases olevat selliseid olnud.Mine tea. Vana oli selle paberid ka maha kandnud. Peale seda pakkusin seda autot sõpradele (nimed teada),kuid keegi ei soovinud seda osta.Hiljem sealt mööda sõites oli auto kadunud.Vana perekonnanimi - ***** oli selle arvatavasti ära tükeldanud.Kahju küll. Ma vist ei teinud sellest autost pilti ka. Fotokas peaks ikka kogu aeg ligi olema. Nii see asi siis läkski.Kadunud ja kõik...
(22-05-2010, 12:47 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Nii see asi siis läkski.Kadunud ja kõik...

Aga mis on kogu sellise järjekordse "päästjate" hala mõte?

See, et omanik selle ära tükeldas ja vanarauda viis, on ju asjade täiesti loomulik käik ja mittemilleski teda süüdistada küll ei ole.

Kui Sa tahtsid seda "päästa", siis Sul oli ju ostuvõimalus olemas.
Pärast kakluse lõppu rusikatega vehkimine ei anna enam mittemidagi.
(22-05-2010, 13:40 PM)oldmoped Kirjutas: [ -> ]
(22-05-2010, 12:47 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Nii see asi siis läkski.Kadunud ja kõik...

Aga mis on kogu sellise järjekordse "päästjate" hala mõte?

See, et omanik selle ära tükeldas ja vanarauda viis, on ju asjade täiesti loomulik käik ja mittemilleski teda süüdistada küll ei ole.

Kui Sa tahtsid seda "päästa", siis Sul oli ju ostuvõimalus olemas.
Pärast kakluse lõppu rusikatega vehkimine ei anna enam mittemidagi.

Halamisega pole tegelenud. Olen hunnikute viisi vanarauast asju päästnud ja teistele juhatanud.Tol korral ei olnud minul asja päästmine võimalik.Kas Sul endal tagataskus alati midagi krabisevat on? Mul tol korral ei olnud. Teen kõike jõudumööda.Nii kuidas jaksu on. Kui endal võimalust pole , juhatan info edasi. Oma kirjas mainisin,et omanik võib talitada oma asjadega nii nagu vaja. Kedagi süüdistada pole ma tahtnud.Rusikatega vehkimine pole ka minu tugevaim külg.
Miks siis omaniku lausa nimepidi häbiposti lööd?
(22-05-2010, 14:32 PM)oldmoped Kirjutas: [ -> ]Miks siis omaniku lausa nimepidi häbiposti lööd?

Kus see häbipost siin on? Pole siin kedagi süüdistanud.Omanik tegi oma autoga mis ta tahtis. See oli tema otsus.Ta ju tahtis oma autot ära tükeldada ja vanarauda viia.
Ma hästi ei mõista selle teema mõtet. Igat vanarauda minevat masinat ei hakka ju ometi kirja panema!?
(22-05-2010, 18:08 PM)Timm Kirjutas: [ -> ]Ma hästi ei mõista selle teema mõtet. Igat vanarauda minevat masinat ei hakka ju ometi kirja panema!?

Kõike kindlasti ei suuda. Neid läheb praegu vanarauaks nigu loogu. Mulle on räägitud jutte,kuidas vanasti vedelesid Harley´d ja Indianid.Keegi neist lugu ei pidanud.Taheti vene uusi rattaid.Milline olukord on praegu? Kõik asjad mis on praegu levinud,muutuvad mõne aja pärast harulduseks.Isegi praegu on mõnda vene autot raske leida. Tavaline,tavaline. Ja kümne aasta pärast on mõne koha peal tühjus. Tänavapildist on vanemad autod üldse kadunud.
Sellepärast tulebki natuke varem pihta hakata.Kindlasti olete näinud pilti,kus vene autod on üksteise otsas hunnikus vanarauaplatsidel,muudest rääkimatta. Kauaks neid jagub?
Toetan teemaalgataja mõtet mainimaks ära nende eripäraste/väärtuslike autode lood, mida enam meie maal pole. Ei pea nutma või rusikatega vehkima. Siit võib ka kasu tõusta, kui keegi lugeja näiteks kuskil teises Eesti servas siin teemas mainitud rariteetsuse aurat omavat sõidukit näeb. Paljude jaoks on ju kõik mossed üks rämps kõik...
Toetan teema algataja mõtet,näiteks kui siin ühes alateemas Jõhvi kuusakoskisse viidud nn postimosse omanik oleks auto kasvõi 4000 eek-iga müüki pannud oleks selle auto tõenäoliselt oma valdustesse tirinud,sest kui palju te selliseid olete veel kuskil näinud?
(23-05-2010, 10:24 AM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Toetan teema algataja mõtet,näiteks kui siin ühes alateemas Jõhvi kuusakoskisse viidud nn postimosse omanik oleks auto kasvõi 4000 eek-iga müüki pannud oleks selle auto tõenäoliselt oma valdustesse tirinud,sest kui palju te selliseid olete veel kuskil näinud?

Jutt jumala õige. Sellist autot ei ole mina kunagi sõitmas näinudki. Kunagi nägin sellist auto vrakki Viljandi ligidal Kangilaski kandis. Aastad 85-87. Auto oli juba siis nagu muld,ja vedeles maja kõrval.Kahjuks selle isendi saatusest rohkem ei tea. Asja muidugi võiks uurida.
Härrased, kõik siin ilmas on suhteline ja neid mättaid on ikka palju, mille otsast keegi asju vaatab...
Mõned pildid haruldastest masinatest, mida on kunagi õnnestunud pildistada või käega katsuda.[attachment=33154] Maybach SW- 38[attachment=33155]
Mercedes- Benz 500K[attachment=33156] Mercedes- Benz 170 A- cabrio.Need vaid mõned näited eestimaal liikunud klassikutest.
Loodetavasti on see lehekülg http://www.eag.unicweb.ee/ teemaalgatajale tuttav?
Väga paljud mainimist väärt antiikautod on seal väga hästi kokku kogutud, kirjeldatud on ka hävinud, kadunud, ja väljaviidud masinad. Lehekülg on kasvav ja elav. Mida veel oleks sinna kõrvale panna?

Eestikeelses veebis on vähem nähtavad ja vähem kontsentreeritud võibolla teemad antiiksetest mootorratastest, tööstus-põllumajandusliikuritest, eriotstarbelistest NSVL sõidukitest, seeriatoodangu modifikatsioonidest. Selles osas võiks uue info kogumine ja süstematiseeritud väljapanek küll huvitavaks osutuda.
Aga ka need teemad on ühel või teisel kujul ka siin foorumis üsna laialdaselt olemas.
Paraku on see foorumite üldine viga, et väärt materjal kaob kuhugi pahna vahele ära. Seda peaaegu ei olegi enam, kuigi spetsiifiline otsing võiks üht-teist leida.
Korralikule, läbimõeldud veebilehele ei ole info esitamise ülevaatlikkuse mõttes alternatiivi.
(24-05-2010, 10:17 AM)TeeTL Kirjutas: [ -> ]Loodetavasti on see lehekülg http://www.eag.unicweb.ee/ teemaalgatajale tuttav?
Väga paljud mainimist väärt antiikautod on seal väga hästi kokku kogutud, kirjeldatud on ka hävinud, kadunud, ja väljaviidud masinad. Lehekülg on kasvav ja elav. Mida veel oleks sinna kõrvale panna?

Eestikeelses veebis on vähem nähtavad ja vähem kontsentreeritud võibolla teemad antiiksetest mootorratastest, tööstus-põllumajandusliikuritest, eriotstarbelistest NSVL sõidukitest, seeriatoodangu modifikatsioonidest. Selles osas võiks uue info kogumine ja süstematiseeritud väljapanek küll huvitavaks osutuda.
Aga ka need teemad on ühel või teisel kujul ka siin foorumis üsna laialdaselt olemas.
Paraku on see foorumite üldine viga, et väärt materjal kaob kuhugi pahna vahele ära. Seda peaaegu ei olegi enam, kuigi spetsiifiline otsing võiks üht-teist leida.
Korralikule, läbimõeldud veebilehele ei ole info esitamise ülevaatlikkuse mõttes alternatiivi.

Iga mehe jutus iva.
Kuna siin selline teema juba on, siis kasutan ka juhust ära. Alati kui plaanite oma masinat maha müüa siis uurige selle inimese tausta, alati ei tasu seda juttu uskuda et tehakse korda.. olude sunnil panin enda VAZ 21011 müüki, kaubaks ta läkski. Polnud kaua aega masinast midagi kuulda ning avastasin orkutist väga jubeda pildi.. ühesõnaga masinast võeti viimast ning nüüd ootab seda arvatavasti vanaraud.. eks see ole omaniku otsustada, aga närvi ajab selline asi küll.

Minu käes oli selline..

[Pilt: 067951393d8a29.jpg]

Ja uus omanik tegi sellest masinast sellise asja..

[Pilt: 06957939924c14.jpg]
(24-05-2010, 22:16 PM)Kevin68 Kirjutas: [ -> ]Kuna siin selline teema juba on, siis kasutan ka juhust ära. Alati kui plaanite oma masinat maha müüa siis uurige selle inimese tausta, alati ei tasu seda juttu uskuda et tehakse korda.. olude sunnil panin enda VAZ 21011 müüki, kaubaks ta läkski. Polnud kaua aega masinast midagi kuulda ning avastasin orkutist väga jubeda pildi.. ühesõnaga masinast võeti viimast ning nüüd ootab seda arvatavasti vanaraud.. eks see ole omaniku otsustada, aga närvi ajab selline asi küll.

Minu käes oli selline..

[Pilt: 067951393d8a29.jpg]

Ja uus omanik tegi sellest masinast sellise asja..

[Pilt: 06957939924c14.jpg]

Selle autoga on küll halvasti ümber käidud.Rahameeste asi. Asi pigem selles,et paljud kes rooli pihku saavad,ei tea remondist midagi.Sõita ja marutada on põnev,kuid vennikesed ei tea,kui palju aega sellise auto sirgeks ajamine võtab. Kortsu läheb kohe, korda saab kuu ajaga... Selline asi paneb päris mõtlema.
Vanametalli kokkuost ehk jääbki ootama... Likvideeritavast rootslaste firmast ostsin lehe metalli, hävitatud kahveltõstuki kihvad, mingi roomiklooma jne hinnaga 175 € tonn+ a`100€. Jutuks tuli, et kuskilt tagaruumist on leitud minikamaz e Multicar. Ja nüüd ongi ta mul kodus. Sündinud 85, Algselt sõjaka nimega asutuses "Sure - Jaan" leshoz 87a oma eluteed alustanud.  Siis sovhoosile kingitud? müüdud? vahetatud? Selle kartulihoidlas mädakartulit prügimäele vedanud kuni rootslane hoidlast kasutatud tehnika edasimüügi tegi. Autoke unustati vist uuesti arvelegi võtta. Nüüd oli kast(kallur) ääreni täis kaltse, tsikli-, sõiduautode- ja oma mootori juppe. St mootor pole enam elus. Viimane ülevaatus 1990. Peale seda veel 22 000 sõitnud (sp seis 52 000 - 30 000 90 a ülevaatuselt passis = 22 000km). Uunikumi lähedal ealt. Taastatav. Veel kümme aastat tagasi müüdi Multicare 400 euro eest kaks tükki. Nüüd pakkumistest kadunud. Pika jutu mõte- kas kellegil on naela otsas multicari pl kaane tihendit? Kuulsat Pärnu meistrit, kes vana järgi uue tegi, pole enam. Oli ka sobiva suurusega töökorras Perkins-diisel saadaval aga tahaks ikka natukehaaval musta numbri poole .
Tere!

Meil ju siin meister olemas kes tihendeid teeb.
T.
Miks peab tegema midagi järgi kui poes on olemas.?
https://www.multicar-ersatzteile24.de/
Kes? Kus? Ega ometi sina ise tee, Toomas? Mu saksa keel hädine. Kunagi tellisin raamati lennukist Fieseler 156. Aega kulus, lõpuks arve kahe eest, maksin kahe eest, sain kaks ja saatmine läks raamatutest kallimaks. Kas keegi usaldaks mind fotokaga oma Multicari alt-pealt, eest tagant üles võtma. Et ei peaks jalgratast uuesti leiutama kokkupanekul.
https://www.autokaubad24.ee/et/auto-varuosad/multicar

Saab ka eestikeeles . 

Erinevad aastad ja mootoritüübid. 16 euri ja 2 päeva.
Lehti: 1 2