automoto.ee foorumid

Täisversioon: SKIF M1 1987 telkhaagis
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mulle jääb mulje, et foorumis on isikuid, kellele vöiks selline isend huvi pakkuda. Pajatan siis nati oma agregaadist info jagamise möttes, sest paljud tänapäeva generatsiooni kaaslased ei tea sellistest nöukogude aegsestest asjadest palju, mul on olnud lihtsalt önne sellisega rohkem kokku puutuda.
Kunagi oli nii isal kui ka onul selline haagis, isa müüs oma ammmmmu maha kuid onul jäi suvilasse körvalhoonena teenima. Seetöttu ka muidugi telk plaakis sääl väga ära aastatega ning muutus rabedaks. Onu andis siis selle peaaegu aitäh eest mulle. Esmaproovist pilte:

Telk pole piltidel haagise sees kohe olnud. Muidu on nii, et kui kaane lahti teed tuleb telk koos oma raamidega säält kohe püsti välja, vaja aint sisse ronida ja raamid pingutada:

[attachment=33211][attachment=33212][attachment=33213]


Tömbasime tookord telgi siis eraldi peale. Nii rabe, et nurgad kärisesid ... selle muretsesin uue aga hiljem räägin. Haagisel on diisli pool üks jalg ning taha käib kummalegi poole reguleeritava pikkusega tugijalg, et ta ei kiiguks rattatelje suhtes. Samuti on haagisega kaasas astmelaud (kokkukäiv muidugi, et asjad köik kärusse ära mahuks):

[attachment=33214][attachment=33215]

Sees on siis konksupoolses osas diivani moodi istepink seljatoega, rattakoobaste pääl on nagu tabureti moodi istekohad. Kaan on siis magamisase, kuhu kolm täiskasvanut mahub, kahele ruumi laiutamisekski. Aknad on uksest vastaspool küljes, kaks. Need on sääsevörguga. Saab teha kas täiesti lahti, päiksevarjuga vöi täiesti kinni. Köik käib kiirkinnitusrihmade ja nööridega, et oleks tuulekindel.

[attachment=33216][attachment=33217]

Siis on kärus kaasas veranda. Selle raamistik tuleb alumiiniumtorudest kokku panna ning kinnitub käru külge. Veranda oli onul vähem kasutuses, see ei ole pleekinud ega rabe. Pildil näha, mis värvi telk ise kunagi oli ... oranz mitte kollane:

[attachment=33218][attachment=33219][attachment=33220]

Veranda uks on äärest äärde, akendega. Ukse saab ülesse rullida, aknaid saab eraldi lahti rullida:

[attachment=33222][attachment=33223][attachment=33225]

Hiljem räägin edasi, kuidas ma uue telgi sain, kus sellega käisin ja mis haagisega veel kokkupandavat kaasas käib.
Telgi halva seisukorra suhtes isa lohutas mind, et vene ajal osteti skif telgiga käru aint sellepärast, et haagist saada. Seega peaks leiduma inimesi, kellel kodo aint telk järgi ja haagis kas siis juba vanarauas vöi nii deformeerunud, et seda enam telgiga ei plaanita kasutada. Panin siis Saaremaa kohalikku lehte kuulutuse, et ostan skif telgi. Omale vötsin eesmärgi, et üle 500 EEK-i ei tasu maksta. Kokku tuli kolm vastust kuulutusele. Esimesele vastanule läksime kohe ka külla, kuna egas nad kohe ei vastanud ja mitte ka korraga. Pea nädal läks mööda ennem kui esimene helistas. Elas ta kuskil linnast kaugel sügaval metsas. Pakkuda oli tal tuliuus telk, mida ta vaid korra oli proovi möttes lahti vötnud üheks ööbimiseks Karujärvel. Peale seda läks telk pööningule ning haagis kauba veoks. Haagis oli nüüdseks vanarauas. Hinda ta muidugi ise ei ütelnud vaid küsis, mis pakun. 500 EEK oli talle sobiv tasu ning nii läks kaubaks. Sain tuttuued (lihtsalt kaua pööningul katte all seisnud) telgi, madratsid, pingialuse ja seljatoe, seinapaneelid, telgi raamistiku ja köögi. Kuigi mul veranda oli heas korras, küsisin ka selle kohta, kuna mul oli oranz veranda aga uue telgi sain sinise. Verandast ei teadnud ta midagi. Olime juba pea kilomeetri majast eemale söitnud kui müüja helistas uuesti ... leidis ka veranda, seda polnud ta kunagi isegi proovinud.
Kodus tegin haagisele kohe pisiremondi, panin OSB plaadist uue istmealuse seina, uued pingialused, uued seinapaneelid.

[attachment=33226]

[attachment=33227][attachment=33228]

[attachment=33229][attachment=33230]

"diivani" alune ruum on panipaigaks, üldjuhul hoitakse sääl patje tekke, kuid ka toitu ja muud mida vaja. Teine müüja soovis telgi eest (vähe kasutatud) neljakohalist numbrit ja esimene number oli ta esialgsel soovil 2. Kui ma talle ütlesin, et üle 500 ma ei plaaninud välja käia(telk uus oli mul siis juba olemas, kuid mötlesin et ei tee paha ka üks varuks osta), lubas ta sellise summa asemel oma telki puuriida katteks kasutada. Eks müüja määrab oma hinna, rohkem kauplema ei hakanud ning viisakalt lahkudes jätsin ta puuriita katma.
Nädalaid hiljem helistas ka kolmas müüja, kes juhuslikult oli tuld tehes üht vana lehte lugema jäänud ning mo kuulutust sääl nägi. Temalt sain varutelgi ja veel ühe veranda.

[attachment=33231]
Söit Hiiumaale vöis alata:

[attachment=33232][attachment=33233]

[attachment=33234][attachment=33235][attachment=33236]

Kuna Hiiumaal viimane päev saime vihma, siis koju jöudes tulid telgid kuivama panna. Kokkupandavad toolid ja laud on jäänud isa Skif'i ajast.

[attachment=33237][attachment=33238]

[attachment=33239][attachment=33240][attachment=33241]
Nagu ülalpool mainisin, sain esimese telgimüüja käest kaasa köögi. See olevat haagisega kaasas olnud. Kokkupandult on ta lihtsalt üks kohver:

[attachment=33242]

Esimest korda andis nuputada, kuda ta lahti käib. Vaikselt siit-sealt liigutades ta lahti sain. Sees käib kaks bensiini priimust, üks oli. Ju teine jäi vanale omanikule.

[attachment=33243][attachment=33244]

[attachment=33245][attachment=33246]

[attachment=33248][attachment=33247]

[attachment=33249][attachment=33250]
Köögil on kahe priimuse koht, kraanikauss koos pöhjapunniga, jalapump kraani jaoks, veepudel on üleni pehmest plastikust plastikkorgiga 8 liitrine (pildil pole), kraanist veeäravoolu voolik, panipaik nöudele, rest all (see on ka tugevduskonstruktsiooni eesmärgil).

[attachment=33251][attachment=33252][attachment=33253]

[attachment=33254][attachment=33255][attachment=33256]

[attachment=33257][attachment=33258]

[attachment=33259][attachment=33260]
Huvitav lugeda sellist teemat. Edu.
Köök on küll lahe poleks uskunud et selline kohver nii lahti käib.
Sinine-kollane telk väga tuttav, kas mitte toila sanatooriumi kõrval kämpingu platsil ei olnud ?
Köögis oli ka kaks lehtrit ja remontkomplekti kummagi priimuse jaoks, Pildil on juba vanad jupid karbis kuna tegin hoolde ära. Prooviks keetsin omale ühe tassi kohvi:

[attachment=33261][attachment=33262]

[attachment=33263][attachment=33264][attachment=33265]
(24-05-2010, 16:21 PM)lauren Kirjutas: [ -> ]Sinine-kollane telk väga tuttav, kas mitte toila sanatooriumi kõrval kämpingu platsil ei olnud ?

Küllap et see oli keegi teine, ise pole seal kandis kunagi käinud.
Hämmastav, mida venelased ühte haagisesse suudavad ära mahutada.
Veel hämmastavam, kuidas terve köök kohvrisse mahutatakse.
veepudel 8 ltr. Kenast pehmest plastikust.

[attachment=33295]
Mees ma tean millest sa räägid ja mida sa tunned. Ise samuti sellise asja omanik ja on ikka aegajalt kasutusel. Ma vaatan et sul pole orginaal madratseid enam alles?
(01-06-2010, 21:10 PM)teet001 Kirjutas: [ -> ]Ma vaatan et sul pole orginaal madratseid enam alles?

Kust see paistab? Köik originaalidki on alles ja kasutuses on need uued mis koos telgiga sain. Voodimadrats näe kuivab puu najal:

[attachment=33328]

"diivani" alumine osa on laua pääl koos taburettide omadega:

[attachment=33329]

ja seljatoe oma on koos alusega ukse vahel:

[attachment=33330]
Sai endalegi üks skif muretsetud, selgusetuks jäi aga see, et mismoodi telgi pealne konstruktsioon püsti püsib, on ta kandvaks osaks ainult keskel asuv post kust siis katuse kahele poole lahti tõmbad, jääb see ju kõikuma ja nurkades kandvaid poste pole?
(02-09-2010, 08:33 AM)Jossu Kirjutas: [ -> ]Sai endalegi üks skif muretsetud, selgusetuks jäi aga see, et mismoodi telgi pealne konstruktsioon püsti püsib, on ta kandvaks osaks ainult keskel asuv post kust siis katuse kahele poole lahti tõmbad, jääb see ju kõikuma ja nurkades kandvaid poste pole?

Telgi pealne konstruktsioon ? ... kas sa mötled seda mis telgi sees on haagise küljes ja millel keskmistel postidel pingutatakse trapetsi kujulist raami nii et too otsad ülesse ajab ning telgi ära pingutab. See raam ilma telgita pusti ei seisa. Keskposti küljes olevad otste ruudud töstetakse ülesse jöuölasüsteemiga ning nende körguse piirab telk ise, mis peab aga olema haagise küljes tüüblitega. Pingutatakse ülesse suunas, külili ei saa ta kukkuda kuna raami katuse ruut on vasta telgi laenurka ning telgi otsad on ise haagise küljes, nii sümmeetriliselt mölemast otsast ning ei liigugi kuhugit.
Kurat...

Tatist peast (u1985) sai Tartus praeguse Raatuse tänava mööblikaarhallis nähtud isevärki süsteemi: mäeltamistmööda oli see analoogne telkhaagis aga selle nüansiga, et haagis ise oli paat! Kuidas tiisel lahendatud oli, ei mäleta, igatahes rattad käisid liigenditega üles paadi parda äärde. Hinda ei mäleta. Aga ma pole hiljem kunagi kusagil midagi sellist näinud. Oskab keegi kommenteerida, mis imeasi see olla võis?
Suveaeg.

[attachment=39661]
(02-09-2010, 23:42 PM)Soobel Kirjutas: [ -> ]Kurat...

Tatist peast (u1985) sai Tartus praeguse Raatuse tänava mööblikaarhallis nähtud isevärki süsteemi: mäeltamistmööda oli see analoogne telkhaagis aga selle nüansiga, et haagis ise oli paat! Kuidas tiisel lahendatud oli, ei mäleta, igatahes rattad käisid liigenditega üles paadi parda äärde. Hinda ei mäleta. Aga ma pole hiljem kunagi kusagil midagi sellist näinud. Oskab keegi kommenteerida, mis imeasi see olla võis?

Oli jah selline aparaat müügil.Aga mäletan seda kusagil vahemikust 79-81 ja Tallinna Kaubamajas.Mingis Za Ruljomis tutvustati ka seda aparaati.Ideelt oli ta nagu Skif.Paat sai temast kaane avades.No mis paat-pigem küna.Ja see küna koosnes siis kahest sektsioonist.Alumine pool ja kaan.Mõlemil küljel olid lukud(u. nagu pregustel respo haagistel),et kooslus vees olles ikka ühes tükis püsiks.Ja telk oli ka peal.Kaubamajas oli üks isend avatuna,teine aga transaasendis.Aga mida ei mäleta,on see,kuidas tiisel oli lahendatud.
Flanagan
(20-07-2012, 14:54 PM)flanagan Kirjutas: [ -> ]
(02-09-2010, 23:42 PM)Soobel Kirjutas: [ -> ]Kurat...

Tatist peast (u1985) sai Tartus praeguse Raatuse tänava mööblikaarhallis nähtud isevärki süsteemi: mäeltamistmööda oli see analoogne telkhaagis aga selle nüansiga, et haagis ise oli paat! Kuidas tiisel lahendatud oli, ei mäleta, igatahes rattad käisid liigenditega üles paadi parda äärde. Hinda ei mäleta. Aga ma pole hiljem kunagi kusagil midagi sellist näinud. Oskab keegi kommenteerida, mis imeasi see olla võis?

Oli jah selline aparaat müügil.Aga mäletan seda kusagil vahemikust 79-81 ja Tallinna Kaubamajas.Mingis Za Ruljomis tutvustati ka seda aparaati.Ideelt oli ta nagu Skif.Paat sai temast kaane avades.No mis paat-pigem küna.Ja see küna koosnes siis kahest sektsioonist.Alumine pool ja kaan.Mõlemil küljel olid lukud(u. nagu pregustel respo haagistel),et kooslus vees olles ikka ühes tükis püsiks.Ja telk oli ka peal.Kaubamajas oli üks isend avatuna,teine aga transaasendis.Aga mida ei mäleta,on see,kuidas tiisel oli lahendatud.
Flanagan

Za Ruljomis oli selline pilt:
[Pilt: 540805_494228393954463_1625234199_n.jpg]
(02-01-2013, 00:44 AM)MANKS Kirjutas: [ -> ]Za Ruljomis oli selline pilt:

http://vichivisam.ru/?p=46780


[attachment=56387]
Kas teemaalgataja telkhaagis koos pliidiga müügis?

http://www.kuldnebors.ee/70235529
(03-02-2016, 15:06 PM)nuffik Kirjutas: [ -> ]Kas teemaalgataja telkhaagis koos pliidiga müügis?

http://www.kuldnebors.ee/70235529

Nej, mo oma ikka alles, kuuris, nn garaazi asendis püsti:

[attachment=56386]

Suviti ka aeg-ajalt hoovipeal kasutuses. Pikemaid reise pole sellega ette vötnud enam ... kf motamees matkabuss rohkem kasutuses.
Kas selles nn garaazi asendis käivad tal rattad vms alt ära?
Või saab seda vähese vaevaga teha?

Tekkis endalgi huvi sellise asja vastu..  Smile
ainult et myygis pole neid eriti..
(04-02-2016, 14:36 PM)nuffik Kirjutas: [ -> ]ainult et myygis pole neid eriti..
ülal ju ühe müügipakkumisele viidatakse - kui tõesti komplektne ja heas korras, siis hind ju tagasihoidlik, niiet osta ära ja tee aga julgelt siia veel üks SKIF-teema Wink
(04-02-2016, 14:36 PM)nuffik Kirjutas: [ -> ]Kas selles nn garaazi asendis käivad tal rattad vms alt ära?
Või saab seda vähese vaevaga teha?

Haagisel on tagaseinal lampide kõrval kummist jalad, ülemised kaane hinged ka ühtlasi (pildid on netist leitud): 

[attachment=56392]

Lihtsalt töstad tiislist haagise tagaotsapeale ülesse (tagaseina alumised kummijalad läevad kaarjalt natukse köhu alla, et miski protsessiga viga ei saaks ja haagis ära libisema ei hakkaks), ja kuna garaazid on standartkörgusega, siis on tiisel ise allaklapitav (pildil on näha poldid, mutter split-pin -ga fikseeritud, näpitsad ja üks lehtvöti oleks vajalik), et püstiasendisse ära mahuks:

[attachment=56393]

Haagise tagaseinal jalad on nii, et siledal pinnal seisab haagis ise-enesest püsti. Miskit küljest kruttida pole vaja ehk siis ülikergevaevaga tehtav.
Ka varustus vöib haagisesse sisse jääda (lihtsalt raskem on tösta üksi), kaalujaotus on paikas ja seisab püsti ikkagit niisama.
Mul muidugit rihmaga julgestuseks fikseeritud.

Ja sa vaata aga, keegi oli kuulutuses kasutanud lahtipakitud pilti mo teemast Smile

http://www.okidoki.ee/item/4296437/
Lehti: 1 2