automoto.ee foorumid

Täisversioon: vene kokkupandava ratta pedaalilaagri kauss
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
kuna siin on palju tarku, siis ehk keegi oskab midagi soovitada:
tahaksin vanast tütre vene kokkupandavast (raami saab keskelt nagu liigendnuga kokku vajutada, mark oli vist Skolnik) seenelkäimise ratast teha - kokkupandult mahub ilusasti pagasnikusse ;-)

Kui olin sellega veidi sõinud, käis pedaalilaagris kraks ja lahti võttes nägin, et pedaalivõlli raami sees olev laagrikauss (pedaalist eemal) on tükkideks; tõmbitsaga sain ühe tüki kätte - sinna pole vist kunagi mingit tavotti pandud.

Lääne ratastel olevat see kauss vindiga (http://www.sheldonbrown.com/tooltips/bbcups.html), kuid seda tükki uurides pole mingit vinti näha, näib, et stahhaanovlased on selle lihtsalt sisse pressinud.

Kas keegi teab, kas sinna (raami augu diameeter on (vist) 37mm - praegu ei pääse uuesti mõõtma, ratas on suvilas) on kuidagi võimalik uus kauss panna (pressida);
kust üldse selliseid pedaalilaagreid saab (kindluse mõttes oleks vist parem ka võll asendada)
ja kui ei saa, kas sinna neid kaasaegseid moodsaid ühes-tükis pedaalivõlli/laagrit (Shimono) saab panna ?
Ratast on kahju lihtsalt minema visata ;-(((
Ratas tõenäoliselt mitte Skolnik vaid kas Aist või Desna ja eeldatavasti on tegu ikkagi ratta keskjooksu, mitte pedaaliprobleemiga.
Kui raami pressitavate kaussidega ja reguleerimine toimub võlli keermel olevast koonusest, siis on raamiava mõõt tõenäoliselt 40mm ja kui keermega raamikausid ja reguleerimine toimub vasakpoolsest kausist, siis raamiava mõõt 35mm ja keermed m35-1 vasak/parem.

Keermega kaussidega eksemplaridel suur probleem, et muu maailma standard on tollmõõdus keermega (24 niiti 1" kohta) mis silmaga vaadates peaaegu sama, aga reaalselt ei ole mm mõõdustikus raami sisse keeratavad.

Pressitavate 40mm kaussidega tänapäevase hooldevaba keskjooksukasetti võib isegi leida, kuigi nende odavama otsa asjade fiksaatropinnad on tehtud plastmassist, aga peaks sellisele rattale ratta eluea kahekordistamiseks kõlbama küll.
näiteks:
[Pilt: 359160_1342.jpg]

http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=1342
Kallimate korralike eksemplaride hinnad aga ületavad juba selle jalgratta enda väärtuse.

Ja 40mm pressitav raamikauss ei ole õnneks kohalik leiutis vaid keksjooksu oma ratta taastamiseks võid tellida näiteks saksamaalt
[Pilt: 013_p1.jpg]

http://classic-cycle.de/Naben-Achsen-Ant...lager.html

Ükskõik, mis lahendusel elähed, kindlasti pead vaatama kiiludega väntadele mõeldud võlliga eksemplari, sest levinumate, kantvõllide puhul eeldab see sul koos keskjooksuga ka kogu vända- ning pedaalimajanduse ringivahetamist, mis jällegi oleks selle jalgratta enda väärtust ületv investeering.

Eks muidugi kõige lihtsam on otsida mõni suvaline sama tüüpi keskjooksuga vene ratta laip ja sealt endale sobivad detailid maha keerata ning uued osta vaid laagrid - korralikult määrida saanud eksemplaridel on vaatamata vanusele enmusel raamikausid ikkagi enamvähem mõistlikus säilivuses.