automoto.ee foorumid

Täisversioon: Murutraktori ei käi
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere,

et siis selline probleem: murutraktor ei käi ilusti vaid turtsub koguaeg, kui aga panna õhuklapp poole peale(külmamootoriga siis käib laidmatult), aga sooja mootoriga ei aita enamasti seegi.

Äkki on kellegil probleemile lahendus, või mida peaks proovima teha ?

Tegmist flymo traktoriga ning bBriggs&Stratton 12,5 hj mootoriga.
Ei tea mina kindlalt, aga tundub, nagu mootor imeb kuskilt lisaõhku ehk.
Viga võib olla sajas asjas kuid kontrolli üle:

1. Klapivahed
2. Mõõda kompressioon ära
3. Võta karburaator ja üldse kogu sisselaske süsteem lahti ning vaata tihendid üle. Ära unusta ka külmkäivitus rikastussüsteemi kontrollimast.
4. Kui võimalik keera segu lahjemaks.
Kontrolli ka õhuklappi et ta vabalt lahti tagasi tuleb, kui sooja mootoriga õhuklapp natuke peale jääb siis ka hakkab plädisema.
Vaheta prooviks küünal ära.
Ja kontrolli üle hoorattakiilu seisukord.
Paaki ka piilusid? Kütust oli? Filtrit kontrollisid? Nii igaks juhuks, kuigi puuduv kütus ja umbes filter peaksid turtsumise välistama.

Tegelikult vaata üle ka igasugused ohutust tagavad lülitid, need võivad aeg-ajalt süüte katkestada, saadki turtsuva masina, vahel paugub ka. Üks neist asub istme all, tagurpidi käiguga on paljudel mudelitel niitmine välistatud, seal ka kusagil lüliti vahel, jne.
(29-07-2010, 22:19 PM)grynno Kirjutas: [ -> ]Vaheta prooviks küünal ära.

Ma alustaks ka sellest, korralik kataloogist selle mootori jaoks möeldud küünal (mitte suvaline sahtlist leitud). Mo juhtumite puhul on enamus kordi sellised veatunnused peale küünlavahetust kadunud.
(27-07-2010, 13:56 PM)Sten Kirjutas: [ -> ]Selline jama võib olla, et gaasihoovastiku mootori poolne osa on kuskilt lahti logisenud, gaasihoob pendeldab koos traktori värisemisega edasi-tagasi ja tekibki turtsumine. Gaas maha, gaas peale, gaas maha, gaas peale jne. Mine mööda gaasihoova trossi mootori küljes oleva gaasisüsteemini ja sorgi sealt igasugu hoobasid, otsi üles see, mis gaasi annab ja proovi ära: kui mootori juurest gaasi lisad, kas turtsub ikka?

Kui mootori juurest gaasi lisan siis ei turtsu, nii et asi gaasihoovastikus ?
(02-08-2010, 23:07 PM)Kukends95 Kirjutas: [ -> ]
(27-07-2010, 13:56 PM)Sten Kirjutas: [ -> ]Selline jama võib olla, et gaasihoovastiku mootori poolne osa on kuskilt lahti logisenud, gaasihoob pendeldab koos traktori värisemisega edasi-tagasi ja tekibki turtsumine. Gaas maha, gaas peale, gaas maha, gaas peale jne. Mine mööda gaasihoova trossi mootori küljes oleva gaasisüsteemini ja sorgi sealt igasugu hoobasid, otsi üles see, mis gaasi annab ja proovi ära: kui mootori juurest gaasi lisad, kas turtsub ikka?

Kui mootori juurest gaasi lisan siis ei turtsu, nii et asi gaasihoovastikus ?

Üldiselt kui loodad mingit abi saada foorumi vahendusel siis räägi oma probleemist natukene konreetsemalt ning täpsemini.

1. Mida sa üldse turtsumise all silmas pead,kas pöörete kõikumist või siis sellist häält nagu "tagasilöögid karburaatorisse" ? Väljalaske klapi ebatihedust on natukene raske kõrvajärgi eristada.

2. Kõige otsemalt siis hoia käega karburaatori pealsest gaasiklapist kinni ning mängi sellega. Kui oled veendunud,et selle järgi töötab mootor laitmatult alles siis sukeldud hoovastikku. Tihti paigaldatakse igasugu hoobadele nende lõtku kõrvaldamiseks pikad vedrud,mis hoiavad kõike pingul ,nende puudumisel vibratsiooni tulemusena veidikene võivadki pöörded ujuda. Maksimaalselt 200-300 olenevalt lõtkust.

3.Kas sul töötab mootor probleemselt ühtlaste pöörete juures või ainult gaasi andmisel? Kui õhufilter mustunud siis tee üks proov üldse ilma filtrita.
Jah turtsub...just sama probleem tekkis mul eneselgi.Mul yardman...võtsin kütet kohalikust tanklast ja peale 5 minutit hakkas turtsuma.Ja siis suri hoopis välja.Uursisn ja miskit aru ei saanud.Sain käima kui õhupuhastisse lisasin karburaatori puhastuse aerosooli-Käis siiski halvasti!
Lasin kütte välja tõin Tallinnast statoilist uue kütte ja...SmileSmileSmile
töötab juba nädal uuesti ilusti!
Muidugi sul pole kahjuks sama jama võib olla.Kuid mine tea!
1. Mida sa üldse turtsumise all silmas pead,kas pöörete kõikumist või siis sellist häält nagu "tagasilöögid karburaatorisse" ? Väljalaske klapi ebatihedust on natukene raske kõrvajärgi eristada.

2. Kõige otsemalt siis hoia käega karburaatori pealsest gaasiklapist kinni ning mängi sellega. Kui oled veendunud,et selle järgi töötab mootor laitmatult alles siis sukeldud hoovastikku. Tihti paigaldatakse igasugu hoobadele nende lõtku kõrvaldamiseks pikad vedrud,mis hoiavad kõike pingul ,nende puudumisel vibratsiooni tulemusena veidikene võivadki pöörded ujuda. Maksimaalselt 200-300 olenevalt lõtkust.

3.Kas sul töötab mootor probleemselt ühtlaste pöörete juures või ainult gaasi andmisel? Kui õhufilter mustunud siis tee üks proov üldse ilma filtrita.
[/quote]


1.On ainult pööretekõikumine.

2.KUi hoian klapist kinni töötab ilusti.

3.Töötab probleemselt kogu aeg, madalate pöörete juures , kui ka suurte pöörete juures, aga KUI lülitan niiduki alt sisse siis käib laitmatult.
Käisin Tartus ühes murutraktori esinduses(kus ka remontitakse neid) ja öeldi et karbuss läbi, Telli uus karbuss, pane peale ja peaks korras olema. Aga seda ei öeldud mis sellel karbussil viga on.
(22-08-2010, 12:57 PM)Kukends95 Kirjutas: [ -> ]Käisin Tartus ühes murutraktori esinduses(kus ka remontitakse neid) ja öeldi et karbuss läbi, Telli uus karbuss, pane peale ja peaks korras olema. Aga seda ei öeldud mis sellel karbussil viga on.

Olin natukene aega eemal arvutist üldse,igatahes kuna väikemasinate(murutaraktorid jne) karbuss on väga lihtsa ehitusega ja odavuse mõttes reguleerimis võimalused puuduvad siis näiteks lihtmehhaaniline kulumine tähendab kogu sõlme väljavähetamist.

Võib olla sinul nõelklapp ei pidanud ning siis "mootor hakkas täis jooksma"? Koormuse all asi normis.

Samamoodi võis düüs ära kuluda või ujuk uppuda jne.

Üldiselt on harva igat karburaatori juppi eraldi saada ning mõnikord on ISEGI sisselaske tihendid ainult koos karburaatori komplektiga.
(22-08-2010, 12:57 PM)Kukends95 Kirjutas: [ -> ]Käisin Tartus ühes murutraktori esinduses(kus ka remontitakse neid) ja öeldi et karbuss läbi, Telli uus karbuss, pane peale ja peaks korras olema. Aga seda ei öeldud mis sellel karbussil viga on.

üks asi veel.kas briggsi karbussil on nõelklapi pesas kummiseib üleval ja kui on kas see oli sul ikka pesas kinni mitte ei "ujunud" ringi? tüüpviga
(22-08-2010, 16:52 PM)Gravity Kirjutas: [ -> ]
(22-08-2010, 12:57 PM)Kukends95 Kirjutas: [ -> ]Käisin Tartus ühes murutraktori esinduses(kus ka remontitakse neid) ja öeldi et karbuss läbi, Telli uus karbuss, pane peale ja peaks korras olema. Aga seda ei öeldud mis sellel karbussil viga on.
Üldiselt on harva igat karburaatori juppi eraldi saada ning mõnikord on ISEGI sisselaske tihendid ainult koos karburaatori komplektiga.
Paljudele karburaatoritele on remondikomplektid siiski olemas. Võid vaadata näiteks Hortuluse netilehte, neil enamus asju ka kohapeal saada.
(23-08-2010, 13:24 PM)corvus Kirjutas: [ -> ]
(22-08-2010, 16:52 PM)Gravity Kirjutas: [ -> ]
(22-08-2010, 12:57 PM)Kukends95 Kirjutas: [ -> ]Käisin Tartus ühes murutraktori esinduses(kus ka remontitakse neid) ja öeldi et karbuss läbi, Telli uus karbuss, pane peale ja peaks korras olema. Aga seda ei öeldud mis sellel karbussil viga on.
Üldiselt on harva igat karburaatori juppi eraldi saada ning mõnikord on ISEGI sisselaske tihendid ainult koos karburaatori komplektiga.
Paljudele karburaatoritele on remondikomplektid siiski olemas. Võid vaadata näiteks Hortuluse netilehte, neil enamus asju ka kohapeal saada.

Jep,tõesti seal ühtteist on. Üldiselt on praegu siuke paras heietamine kuna ainult teemaalgataja teab mis täpselt viga. Vb pandi uus karpa peale kuna detail X oleks kuu aega tehasest tulnud .
Võtan teema uuest ülesse, talvel polnud aega tegeleda, vabandustSmile

Vaatasin et nõel peab ikkagi, puhusin. Võtsin pealt ära õhupuhasti, panin traktori tööle, siis hakkas sealt välja lööma vahepeal suitsu. Lisan veel et karbuss olis sisselaske kollektori poolt seest tahmane.

Mõni idee?
(14-04-2011, 17:01 PM)Kukends95 Kirjutas: [ -> ]Võtan teema uuest ülesse, talvel polnud aega tegeleda, vabandustSmile

Vaatasin et nõel peab ikkagi, puhusin. Võtsin pealt ära õhupuhasti, panin traktori tööle, siis hakkas sealt välja lööma vahepeal suitsu. Lisan veel et karbuss olis sisselaske kollektori poolt seest tahmane.

Mõni idee?

Oe. Koos kevadega tulevad sinul ka traktoriprobleemi Smile

Ühesõnaga loogiliselt võttes on sul klapid ebatihedad ning seetõttu lööb sisselaskesse tagasi. Vaata üle klapivahed esiteks. Paha ka ei tee süüte hetke kontrollimine kui see üldse saab paigast ära minna.

(29-07-2010, 22:19 PM)grynno Kirjutas: [ -> ]Ja kontrolli üle hoorattakiilu seisukord.

Hooratta kiil ongi ainuke asi mis sellisel mootoril süütenurga õige hoiab.
Piisab kui pool milli nihkunud ja asi juba enam ei käi korralikult.
Osadel mootoritel asi näha kui hooratta mutri maha keerad, osadel tuleb ka hoorattas maha võtta.

Tere sain teada et asi kindlasti karbussis , vahetasin yhe teisega korra ära (ikka murutraktori). Kas keegi oskab soovitada mõnd poodi kus myyakse murutraktorite varuosi, karbussi oleks siis vaja.
Ei hakanud uut teemat tegema. Nimelt Stiga raideril on paari aastaga läinud süütepool 4korda läbi, milles võib probleem olla? Ükski remondiettevõtte pole osanud midagi konkreetset öelda. Kuna süütepool üsn kallis, siis ei tahaks seda nii tihti vahetada.
Lehti: 1 2