automoto.ee foorumid

Täisversioon: Riga 7
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna kuumal ajal ei tulnud pähe midagi targemat teha, sai kuuriall putitamiseks muretsetud omale võrr Riga 7. Õigemini on tegemist siiski vaid raami, esihargi, sadula, esitule ja mõlema porilauaga, ehk alustatud pea-aegu et nullist. Varem olen ma juba niiviisi ühe Gauja taastanud, isegi veelgi hullemast olukorrast, nüüd siis aga mõtlesin käed külge panna Riga-7-le, sest selle keredisain ei erine varasemast palju, kuid samas on uuenduslik ja mitte väga "kandiline", nagu uuematel võrridel. Proovin selle riistapuu korda teha, ei tea, kas just 100 % originaaliks, aga vähemalt ilusaks ja tehnilise poole pealt selliseks, et teda oleks võimalik tuleval kevadel seoses uue liiklusseadusega arvele võtta. Viimasega kaasneb muidugi ilmselt väike lisakulutus, sest esikahvli toru küljes olnud tehaseplaat on ajahamba poolt kaasa viidud ja mingit teist kerenumbrit ma ei leidnud. Aga loodan, et selle asemele saab koos avaldusega taodelda uue. Big Grin
Aga nüüd siis asja kallale.
Täna tõin paki bussijaamast ära (cargoga saadeti, mis oli odavam, kui ise järgi minna) ja alustasin värvieemaldiga vanast värvist puhastamist. Raamiosa peale kulus mitu tundi ja päris puhtaks ma teda ei saanud. Sama juhtus ka eelmisega ja tulemuseks olid mullid pulbervärvil. Ilmselt pean sama ämbri vältimiseks pöörduma liivapritsiteenust osutavate isikute poole. Ühest kohast vajab raam veel keevitust, kuid see ei tohiks olla probleemiks. Pigem tahaksin enne jätkamist küsida hoopiski paagi kohta. Olen kuulnud, et Riga 5 ja 7 omavad ühesugust paaki, ainult ühelt käib kork ära "pumpsuga", teisel on ikka keermega, nagu õige kunagi. Küsimus on, et kummal? Kuna nad on väga sarnased, valiksin ikkagi keermega variandi.
Nüüd aga pildid, millisena projekt algsena välja näeb: http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/se...e=lastpage
Kork on Riga 7mel keermega.
Küsiks ,millisele värviskeemile mõelnud oled?
(03-08-2010, 19:20 PM)Even Kirjutas: [ -> ]Kork on Riga 7mel keermega.

Paake on tehtud kahte tüüpi korkidega - keermega ja surutav, ning kahte tüüpi kraanidega - keermega koonusega vanakool ja "pooleringi" kraaniga.

Riga-7 kasutati valdavalt "suure kraani " ja "surutava korgiga" paaki.

"Väikese kraani" ja keermega korgiga paak oli enamusel Riga-5 masinatel, esimestel olid paak kinnituskõrvadega, hilisematel servkandist haaratav.

Keermega korgi ja "suure kraaniga" paagid olid valdavalt peal Riga-4 mopeedidel (samasugused, aga kinnituskõrvadega, olid Riga-3'el)


Kuna enamus neist ilma kinnituskõrvadeta paakidest on omavahel vabalt vahetatavad, on tõenäosus, et need on aja jooksul kasutajate käes olles masinaid vahetanud, täiesti suur olemas. Samuti on tõenäoline, et osadele eksemplaridele sattus ka tehasest mõni neist teistest verrsioonidest kui tavaliselt - lihtsalt need olid parajasti riiulis olemas.
Vahepeal olin maal ära ja seetõttu jäi projekt veidi soiku, aga tänase seisuga on mul enamik käesolevast vanast värvist keemilisel teel puhastatud. Mis puudutab aga värvkatet, siis selle teen arvatavalt tumepunase-valge segu, mis nende võrride puhul on üsna levinud variant. Arvatavasti kasutan pulbervärvi, kuid enne peaks talle lööma ikka mingi raaminumbri (vana jalgratta oma, näiteks sadulapulga pigisti külge) sest tulevikus ei taha tulevikus, et arkionud uut värvi ise taguma hakkaksid või mingi takistus peale suurt taastamistööd registreerimise osas selle tegemata jätmisest tuleks. Paaki mul veel ei ole, aga selle valin kindlasti siis riga 4 või 5 oma, kui neil on keeratav kork. Neid peaks ju veel liikuma.
Sadulapulga pigisti peal ongi ju number sees tavaliselt. Riga 5 vähemalt küll ja paari seitset nagu ka nähtud, millel seal see olemas oli.
(10-08-2010, 09:22 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]Sadulapulga pigisti peal ongi ju number sees tavaliselt. Riga 5 vähemalt küll ja paari seitset nagu ka nähtud, millel seal see olemas oli.

Minu omal küll ei ole, aga varsti teen või võtan selle pigisti mingilt teiselt vanaraualt. Samas võis olla tähis ka pirkal, millest on järel vaid kaks auku.


Riga-7 meeldibki mulle oma suure paagi ja tugeva kere tõttu. Kui tal on veel töökindel süüde, siis on ta parem pill kui mingi hiinakas. Ja kui jutt nüüd hiinaka peale läks, siis praegu on mul tänu oma põhilise sõiduki streikimisele tekkinud projekti pikem paus.
Lasen siis peale pikemat pausi asjal edasi minna. Vahepeal olen jõudnud muretseda rattad, puhastada raami põhjalikult ja pahteldada paagi siledaks. Otsustasin siiski pulbervärvi kasuks, tooni hetkel valin, kuid seda tean, et homme viin detailid värvimisse. Minu kätte on juhtunud üks tööriistapesaga sadul, kuid ega see vist selle masina juurde ei kuulu? http://fotoalbum.ee/photos/Vapperhiir/76845951
Kui pulbrisse viid, siis oled tühja tööd teinud. Pulbri alla ei tohi ühtegi värvi, pahtli ja õlipiisakest jääda. Metall peab olema 110% puhas. Soovitavalt otse peale liivapritsi.
(26-09-2010, 17:11 PM)Nobody Kirjutas: [ -> ]Kui pulbrisse viid, siis oled tühja tööd teinud. Pulbri alla ei tohi ühtegi värvi, pahtli ja õlipiisakest jääda. Metall peab olema 110% puhas. Soovitavalt otse peale liivapritsi.

Ei tea...veits vaidleks ikka vastu. Ühe võrri olen ma juba niimoodi üles ehitanud ja tulemus oli üsna hea, va mõned üksikud raskesti ligipääsetavad kohad, mis niikuinii silma ei jää. Vana värvi eemaldasin ma keemiliselt, pärast eemaldasin liivapaberiga peenema saasta ja siis atsetooniga üle. Mis aga puudutab pahtlit paagil, siis see suudab pulbervärvi ahju kuumust edukalt taluda. Tõestuseks jällegi omad kogemused eelmise võrriga.
Ma ei ole just teadja, kuid millist pahtlit sa siis kasutasid (firma/toode)? Milline töökoda võtab puhastamata metalldetailid pulberdamiseks töösse?

Lihtsalt müstika. Smile
(26-09-2010, 18:21 PM)Sojourner Kirjutas: [ -> ]puudutab pahtlit, siis see suudab pulbervärvi ahju kuumust edukalt taluda.
Aga kas pahtel ka elektrit juhib?
Firma on Lipzon, asub Laagris. Tegeleb ainult pulbervärvimisega, detailide puhastamisega ei tegele. Tegemist on polüesterainetel põhineva kaheosalise pahtliga, Profi plast vms (pärast vaatan järele). Sellist tõugu peaks 200 C kannatama küll, vähemalt mingi inglisekeelne datasheet nii ütleb. Ja puhastasin ma selle üsna korralikult, töömees võttis probleemideta vastu. Elektrijuhtivuse seisukohalt pole katseid teinud, ilmselt siiski mitte, kuid selle all on metall mis juhib.
Üle käe tegemine. Tõenäoliselt mustusega/pahtliga piirkonnas on värvikiht õhem, nõrgema nakkumisega ja oht ajajooksul kooruma/roostetama hakata. Kuid vast maitse asi, kõike saab ja mina pole ka kõige targem. Ehk seal mõned muud nipid siis.

Ülevaade lühidalt tehnoloogiast:

Tsitaat:Värv kantakse pinnale spetsiaalse seadme abil, kus pulbrile antakse elektrostaatiline laeng, mille abil kinnitub värv detailile. Peamiselt kasutatakse kahte sorti seadmeid: tribo ja elektrostaatilisi e. kõrgepingega töötavaid seadmeid. Enne värvimist puhastame pinnad rasvast ja mustusest. Roostes või eelnevalt värvitud detailid on vaja liivapritsiga üle lasta, et tagada kvaliteetne pinnakate. Peale värvi pinnale kandmist pannakse detail ahju, kus seda kuumutatakse u. 20 minutit 200° C juures. Eelnevalt tuleb pinnalt eemaldada kőikvőimalikud plastikdetailid ja kummijullad kuna pinda kuumutatakse ahjus. Vastasel juhul sulavad plastik- ja kummidetailid lihtsalt ära. Peale detaili jahtumist ongi toode kasutamiseks valmis.
[quote='Nobody' pid='253910' dateline='1285702675']
Üle käe tegemine. Tõenäoliselt mustusega/pahtliga piirkonnas on värvikiht õhem, nõrgema nakkumisega ja oht ajajooksul kooruma/roostetama hakata. Kuid vast maitse asi, kõike saab ja mina pole ka kõige targem. Ehk seal mõned muud nipid siis.


Kusjuures ei ole! Tulemus tuli endalegi üllatavalt normaalne ja paar väiksemat kriipsu, mis ma raamilt avastasin, tekkisid transportimisel värvitöökojast koju. Iseenesest jäin hinna tulemusega rahule ja kui tõesti väga iseenda kallal norima hakata, siis ainuke paha asi on see, et ma katsin värvi mittesoovivad pinnad (kaelakausid ja keskjooksupukid) kinni maalriteibiga ja pärast oli ikka kuramuse raske seda maha võtta.
Seda ei soovita, pigem eemaldage.
Aga jah, paagi puhul lihtsalt muud võimalust mul polnud, kui pahteldada. Seal olid ikka üsna sügavad mõlgid sees ja (joote)tinaga lappimist ei soovitatud, kuna see võib ahjus üles sulada.
Praegu olen raami, kahvli ja amordid juba kokku sobitanud ja homme katsun asjast pildid teha.