automoto.ee foorumid

Täisversioon: t40ne mootori kokkupanek
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
oleks selline mure et sai siis laiali võetud t40mootor ja nüüd jamad kokku lappimisega ei saa enam asju paika seega kes oskab aidata või teab raplamaalt tehnikut kes korda teha oskab siis saadke andmed meilie heikkopikk@hotmail.com ette tänades heikko täpsustan siis Hülsid ei lähe enam kolbidele peale muud asjad jäid samaks ainult rõngad sai vahetatud ja nagu hülss jõuab õlirõngasteni siis nii kinni kui kinni tao või kuvaldaga edasi enam ei lähe õliga kokku tehtud nagu tarvis aga kinni ikka
Kas koostamine toimub ikka plekiga? (see on ilmselt küll ebaoluline küsimus ja probleem peitub edasises). Milline see õlirõngas on? Koostatav või ühes tükis? Kui koostatav - kas on õieti koos? Kas kolvisooned on puhtad? Kas kolvisooned on puhastena piisavalt laiad ja sügavad, et rõngas sinna vabalt saab sisse üldse minna?
Kaks nädalat tagasi oli täpselt sama probleem. Õiges mõõdus komplektidel ei sobinud õlirõngas kolvi sisse korralikult ja nii jäigi üle ainult sooned üle töödelda (puhastatud sooned olid liiga kitsad ja madalad uute rõngaste jaoks. Rõngas jäi soonde kinni ja ei andnud kokku suruda niipalju, et hülssi mahtuda). Soovitan seda esimese asjana kontrollida, et kas rõngas sobib soonde ja liigub selles vabalt ja annab ka kokku minna. Kui ei - siis on aeg treialit otsima hakata. Kahjuks.
kahjuks asjad sobivad sinna sisse ilusasti lähevad kokku vabalt ja mahuvad ka sinna kolvi soonde sisse ilusasti aga mis moodi plekiga saab neid panna saan aru et rõngaid saab plekiga panna rõngad plekile ja siis kolvi ümber ja hakkad ülesse tõmbama ja rõngad jooksevad paika aga samas ei ole ise spetsialist ja neil kolvidel on mingid õlirõngad ka all servas ootan igasugu abi ja nõuandeid
kas on ka vahet vanatüübi kolvidel ja uuematel
loodan et päris lambana ei paista aga olen siin mitmelt mehhanika mehelt küsinud ja need on öelnud et eio seal pole vahet midagi ja samas rõngad sqai ostetud komplektina miks siis surve rõngad ilusasti sisse mahuvad
Millimeetrine plekk, laius veidi rohkem kui kõigi rõngaste asend kolvil. Painutad ümber kolvi, otsad keerad 90 kraadiall ära ja siis kaks võimalust: kas poldiauk läbi ja poldiga pingutad või lihtsam variant pingutus näpitsatega. Nüüd nihutad selle pleki rõngaste peale ja pingutad rõngad kokku aga ainult niipalju, et kolbi ennast kinni ei pigista. Siis kergete haamrisaba puitosa kõksudega läheb kolb kohale.

Ja veel. Kui sul kogemus üldse puudub, siis on siinkohal kasuks meenutada, et kepsu ja raamlaagrid enne lõplikku koostamist värske mootoriõliga kokku, et mitte kuiva hõõrdumist poleks, ja sama kolvi kohta. Puhta õlise näpuga võid panna ja kui näpp juhtub vana määrdega või kahtlustad tolmu, siis võid tilga valada ja laiali kallutada.
Kui kolvil on kaks õlirõnga soont ,üks õige koha peal ,teine allpool kolvisõrme siis on tegu vanema mudeliga,uutel enam kahte soont pole.Ega sellel alumisel rõngal eriti mõtet pole,kaabib niisama edasi-tagasi.Miks muidu uuematel pole.Võibolla pühib ka ikka midagi.
Eks nende uute rõngaste vahetusega on nalja ennemgi olnud.Esimene asi on ikka see,et peab vaatama,et rõngas hülssi mahuks.See,et komplektis ja uued,ei loe.Kontrollima peab ikkagi.Teiseks tuleb kolvirõnga sooned puhastada tagist.Selleks sobib vana katki murtud kolvirõngas,sellega saab soone heasti puhtaks. Hülssi kolvi peale pannes ei tohi kõvasti peale taguda,muidu lõhud rõnga ära.Olen kergelt toksinud haamri varrega,samal ajal veendudes,et rõngas ikka soonde läheb.Kui osad veidi kulunud,lähevad asjad lõdvemalt paika,olen kruvikeerajaga veidi rõngaid aidanud soonde ajada,samal ajal veidi hülssi edasi tagasi keerates. Hülsi alumine äär on koonusesse treitud,peab vaatama,et see pind sile oleks,muidu ei lähe rõngas sealt üle.Mul on olnud juhus kus lasin D-16 mootori hülsi uuesti ära hülssida,kuid alla koonuse kohapeale tuli vagu.Vaat sealt rõngas enam üle ei läinud.Pidin kitsa plekirõnga tegema ja ühekaupa kuidagi üle libistama.Plekiga pannes tuleb jälgida,et kolb koos rõngastega veidi õline oleks (nagu minu isa ikka ütleb,et olgu see vankritelg või advokaat-määrida tuleb ikka) ja rõnga vahekoht ei jääks pleki vahekohale. Nende vanematüübiliste kolbidega on üldse jama,vaatad et juba läheb,kuid kohe võid õlirõnga ära lõhkuda, soone alumine äär on maha treitud ja rõngas takerdub sinna kuhugi vahele,sellepärast tulebki kruvika või mõne muu asjaga veidi kaasa aidata.Kui rõnga ära lõhud siis pead jälle poe poole rühkima...