automoto.ee foorumid

Täisversioon: Väike mõistatus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Midagi ikka peaks teisiti olema kui tavaliselt Pobedal. Külasepp on natuke põhja ja kahjuks ka tagumisi rattakoopaid ikka keevitusega rikkunud aga see ei ole praegu oluline.
Ei taha keegi midagi pakkuda?
Kui teema kedagi huvitab siis 1953 aastal eesti keeles ilmunud Anohhini raamatus Autode Ehitus leheküljel 18 on mõned vihjed.
Mainit leheküljel asub Pobeda läbilõikejoonis. Täiesti võhikuna sealset pilti kiirelt vaadates jäi silma, et summuti tuleb välja tagant vasakult seal joonisel. Mälu järgi Pobedat ette manades on seninähtuil see sumpa ots ikka olnud paremal. Kuna siinolevatel piltidel on pildistatud paremal taga põhja all olevat mingit kinnituskronsteini, mis äkki on olnud risti põhja alt läbi jooksva summuti kinnitus, siis äkki tahab teemapüstitaja osutada, et tegu on päris esimese otsa Pobedaga? Aga see täiesti umbes pakkumine. Ilmselt oskaks adekvaatselt vastata Valdo sellele küsimusele.
Tavaliselt läheb siduripedaalivõll läbi poolraami ja liigutab sidurikäppa teiselt poolt seda.
Esiistme seljatugi on tavaliselt papist.
Esimestel Pobedadel oli sumbutaja risti kütusepaagi taga.
Kütusepaagi sette väljalaskmiskork paistab sel olema keskel,tavaliselt on see taga paremas servas.
Pakun huupi: Warsawa M20?
Kütusepaagil on põhja keevitatud, seda korgi asukohta ei maksa tõsiselt võtta.
Ülejäänud tähelepanekud on õiged.
Tagumise istme alt tehtud pildil paistavad summuti kinnitus poldid, mis on mainitud raamamatus ilusti näha. Lisaks ei ole istme all pikki vedrusid ega nende kinnitus auke. Esimesel istmel ei ole uuema Pobeda istmega pea üldse sarnasust (va. istme riie).
Pakiruumi põrandas on kinnitus summuti pütile.
Tere. Väga huvitav.Seni ainult raamatutes skeemidelt näinud.Kas autol on veel esimese seeria tunnuseid?
Warzawa ta ei ole. Tegu ikkagi esimese ehk siis eelseeria Pobedaga. Eks ma katsun lähitulevikus rohkem pilte ja ka natuke juttu lisada.
Sel masinal on jah, mitmed detailid veidi erinevad, kui hilisematel Pobidel (olen seda masinat korra üsna pikalt siit-sealt takseerinud). Ju siis 1948. aasta alguspoolel, tootmisarvu 2000 juures, ei olnud vooluliinid veel välja kujunenud. Tehas ise oli siis ju veel ka (minu andmetel) lennukimootorite tsehhi veel kolimata.

Minu autol (6545, 1949.a. jaanuar-veebruar) on mitmed asjad teisiti, kuigi palju asju veel nt 1950. aasta auto omadest erinevad.