automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mehhaanilise pritse (K-Jetronic) hingeshoidmine?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Küsimus vanade pritsungite hingeelu kohta.
Kas tõesti on igal 10-l juhul rahakotile ja närvidele kasulikum neist eemale hoida(terve tutvusringkond ajab hirmujutte viimaseid hingetõmbeid tegevaist pritsetest, mille jupid hingehinnaga, kui neid üldse liigub, või siis juppide saadavus null).Sad
Nimelt tekkinud üpris suur vana "sigari" ostuhuvi, ja saadaval üks suht ontlikus korras masin, mille viie kolviga südant toidab mehhaaniline pritse...Cool
On siis asi nii hull? Rolleyes Ei tahaks nagu hästi uskuda...
Käsi õliseks teha ei karda ja masinat aastaks- kaheks ei osta(ikka plaanis pikemalt sõita)...
Kui küsimus rumal, siis ärge kõvasti lööge...Smile
K-jetroniku puhul kütusepump,mis kipub meie bensiiniga kiirelt kuluma.Kui kulub,surve langeb ja läheb jama lahti.Ega seal muud erilist polegi häda,vaakumi lekked ka veel.
K-Jetronic on pritsete mastaabis üks lollikindlamaid. Elektroonika puudub, kütusekoguse määramine käib mehaaniliselt

Lisaks pumpbale, mis vananedes laulma hakkab, on häda veel vaigust ummistuvate pihustitega. Neid saab aga ultrahelivannis kenasti pesta.

Suurem osa kummi- ja muid jubinaid on saadaval näiteks Forssi kaudu.

A.
eelmiseks elus 2xK-Jetronic
Nii vana variandi kohta, mis on täiesti mehaaniline ei oska öelda kas on parem või mitte, kuid lambdaga variandil on üks jama teise otsa.
Nimelt on seal elektriline juhtrõhu regulaator ja see just töökindlusega ei hiilga.
Lisaks tekib veel probleeme pritsepea kulumisel.Nimelt käib mootor tühikäigul ja väheke gaasi andes nagu pudrupada ja ilmselt õhuklapi nuki kulumisest tingituna ei taha soojalt hästi käivituda.
Lisaks jääb segu lahjaks ja küünlad on lumivalged ja ega jõudugi väga pole.
Lahenguseks on ühel autol rõhku tõstetud ja teisel lambda asemele pandud pingejagur.
Boonusena ei taha ükski töökoda sellist halvasti käivat autot ette võtta ja ka
Paraolümpia esinduses ei saadud seda korralikult käima.Pakuti et nad vahetavad välja pihustid, pritsepea, pumba ja aju ja lisaks teevad mootorile kapremondi.
Paraku maksab see rohkem kui auto ise.
Jutt siis mudelist 90 ja 100.
Pole sel purtsul häda midagi. Allub remondile ja diagnostikale tunduvalt valutumalt, kui karburaator... Elektroonikat peaaegu pole, elektrit vaid näpuotsaga. Tõsi, kütus talle meeldib ja seda tarbib see ka korras olles paratamatult rohkem, kui tänapäevane kets või kaloss.Rolleyes

Kui endal on loogiline mõtlemine olemas, tahtmist asju uurida ja esmased diagnostikavahendid leiduvad (bensiinisurve mõõtmise manomeeter 0-6 bar, multimeeter, tööriistakomplekt), siis on see väga usaldusväärne. Niivõrd, kuivõrd üks ottomootor olla saab...Rolleyes

Tõsi, pritsepea (eriti dosaator) kipub kuluma selle vastu ei aita muu, kui vahetus. Õnneks on veel romulates kortsusõidetud autosid, millelt seda pead maha keerata.

Pihustid on kulumaterjal, hea on teada, et kellegi on õnnestunud neid ka puhastada. Tihti on kuulda ebaõnnestunud puhastamistest.

Kõige rohkem kummitab K-Jette vanusest tingitud vaakumvoolikute murenemine-purunemine. Ja ühte pisikest õhuleket sealt rägastikust jälitada on üsna tülikas.Sad

Samasugune (kuid mitte sama) süsteem on kasutusel ka vanematel Saabidel ja MB-del.
Pideva pritse kohta levivatest rahvajuttudest on kohe ka siia teemasse paar tükki jõudnud...

"Pump kulub meie bensiiniga rohkem kui saksa bensiiniga". Küsimus ilmselt selles, et saksas miljoneid sõitnud auto jõuab Eestisse, siis ongi pump oma loomuliku kulumise lõpul.

See juhtrõhu teema.
Regulaator, iseenesest, on suht pommikindel (nuga tegi kunagi hea ülevaate, mis seal sees on; vaadake ja õppige: http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=4752), aga juhtrõhku ta enam hoida ei suuda, kui bensupump on kulunud, ning jamad hakkavad. "Motodoktorid" panevad küll rõhukella külge ja mõõdavad nii pumba kui juhtrõhu ära - selgub, et esimene on ok; teine on madal ja peetaksegi süüdlaseks regulaatorit.
Tegelt on küsimus hoopis pumbas, mille tootlikkus madal.


Ehk siis mina väidan, et pidev pritse on väga töökindel asi; kui auto töötab ilusti ja käivitub normaalselt ja kütusekulu on normis, siis osta kindlasti ära.

Pideva pritse ainuke miinuspool on teda tundvate diagnostikute ülivähesus.
Tänud hea ja julgustava info eest!
Ehk siis ülisuure tõenäosusega saab järgmine nädal minust "sigari" omanik.Smile
(12-09-2010, 10:21 AM)stihl Kirjutas: [ -> ]See juhtrõhu teema.

2715 mõtles üht pisut teist komponenti ju?
Sõidan juba neljateistkümnendat aastat Audiga (v.a. 1983), millel on see pritsung. Kohe algul said kõik õhuvoolikud kontrollitud, katkised asendatud. Ka juhtrõhuregulaator sai kohe alguses ära vahetatud. Rohkem pole midagi teinud. Töötab siiani, auto on igapäevases kasutuses. Minu käes on auto läbinud 135000 km. Palju ta enne mind oli läbi sõitnud, võib ainult oletada.
K-Jetronic on pritsete mastaabis üks lollikindlamaid. Elektroonika puudub, kütusekoguse määramine käib mehaaniliselt

Lisaks pumpbale, mis vananedes laulma hakkab, on häda veel vaigust ummistuvate pihustitega. Neid saab aga ultrahelivannis kenasti pesta.

Suurem osa kummi- ja muid jubinaid on saadaval näiteks Forssi kaudu.

A.
eelmiseks elus 2xK-Jetronic


Enda audil KE-jetronic ja seal on pihustitele mõeldud puhastusaugud. Voolik pihustite juurest läheb õhupuhastisse. Eelmise omanikul oli voolik ära võetud ja kinni pandud. Hakkasin puhastama pihusteid ja üks pihustitest ei tulnud välja pesast kuna oli sodi täis. Nii pidingi pihusti kesta näpitsatega katki tegema. Õnneks 40kr/tk. [attachment=34279]
Siin pildil näha http://img641.imageshack.us/img641/9411/...758852.jpg klapikaane tuulutusvoolikut ei ole ja seal all pool läheb voolik (klaber küljes) õ.puhastajasse.