automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas paigaldada topeltrattaid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nimelt oleks vaja mõtteteri kuidas paigaldada traktori haagisele topeltrattad.
Käruks siis vene kaheteljelisest 2PTS või midagi sellist, tehtud ühe teljeline.
Kuna traktoril topelt olemas siis pidasin plaani ka kärule topeltrattaid et käru metsas maapeal veereks.
Paljaste spilkadega seda teha ei kannata kuna spilkade pikkus jääks kuskil 30cm. ligidale. Ilmselt murduksid need kännuotsa ära.
Kahe velje vahele tsentreerimisrõngad, ja siis tõmbad poltidega kokku.
(16-09-2010, 20:49 PM)tcumen Kirjutas: [ -> ]Kahe velje vahele tsentreerimisrõngad, ja siis tõmbad poltidega kokku.
See mõte käis ka peast läbi aga sellise läbimõõduga paksuseinalist toru suht raske leida. Tuleb vist lasta kuskil painutada.
Paljaste poltidega ei kannata - murrab alt.

Ei peagi olema täistoru, piisab ka kuuest-kaheksast sobivalt paigutatud latitükist. Tõsi, need peavad olema tummised ja eelkõige TÄPSELT kandvale sõrestikule keevitet.

Kõige õigem on panna võruga. Materjale ei pea olema väga paks, kuid ikak vähemalt 3 mm. Olen näinud vaherõngana mingi auto velge, millest olid läbi pistetud välimsit ratast hoidvad poldid.

Tasub siis meeles pidada, et välimist laagrit hakkab selline asi koormama. 2-PTS4 on arvestatud 4 tonni veoks neljal rattal ehk ühe laagri staatiline koormus on ca 500 kg. Kui nüüd panna sama raskus kahele rattale ning lisaks viia topeltrattaga mõjumispunkt laagrist kaugemale, siis on oodata laagri koolemist varem, kui tehaseseades.
Samas mõistusega asja võttes peaks vene asja tugevusvaru olema piisavCool

Väike mõttetera - kui kärult on eemaldet ka vedrustus (üsna tihti see nii on), siis palju rohkem annab efekti ratta läbimõõdu suurendamine. Vedrudega ei kannata suurendada - koormuse all võib rehvi raami kinni lüüa ja siis on pilpad...
Olen ise sama probleemi ees 2 teljelise sillaga. Sai selline asi aretatud 1 teljelisele haagisele alla. Seal on veel rohkem raskus ratastele pandud õnneks vedrusid pole.

2 teljelise sildasid on üldpildis 4 erinevat. 2 tk on erinevate pikkustega 2tk erinevate rummudega. Kui on erinevad rummud st on ka rummu laagrid erinevad. (loogika järgi)

Endal on plaan aretada järgnevalt: visata originaal rummud 8 poldiga alt minema. Asemele panna vene sõnnikulaotaja 4 või 6ptr rummud. Sealt omakorda pidurisüsteemi eemaldamine ei tohiks probleeme valmistada.
Üks võimalus nüüd oleks ka 9x16 originaalrataste asendamine nende sõnnikulaotaja omadega 12x16tollistega, kuid milleks. Eestis on olemas ka selline kombain nagu jenissei 1200N, millel taga need zik-zak mustriga rattad. (nad väheke kitsamad kui 7,10, 11 jne sõnnikulaotajatel) peaks olema 15x18tollised ja väga laia kandepinnaga. Need sinna alla sobitada oleks ideaalne. Loomulikult rahaliselt see operatsioon väga odav ei tule. - õnneks mul endal vaid 2 rattaga sama teema eesBig Grin
Kolmas variant oleks ka otsida kohe 2pts4 asemel haagis 2pts6 millel on juba teoreetiliselt samad rattad all ja kandevõime selle arvelt mõnuga suurem.