automoto.ee foorumid

Täisversioon: Nöörtihendi vahelt suur õlileke.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tuttav pöördus minu poole ja mina omakorda siia järgmise murega.
Nimelt on tal üks vanem Uaz, millel peal on mingi Volga mootor. Tegi ta siis kapremondi sellele mootorile, kõik pidi ilusti töötama, aga vot tagumise nöörtihendi (rasvanööri) vahelt pidi koledasti õli läbi ajama. Isegi vana mootor ei olevat nii hullusti läbi ajanud.
Kasutanud olevat ta spetsiaalset vaskkiududega grafiitnööri.
Mis seal võis valesti minna ja kuidas saaks asja paremaks?
Muidugi ilma asja nägemata on raske arvata, mis seal valesti on, aga ootaks ikkagi mõtteid.
Rasvanööri paigaldades on vaja jälgida selle pikkust ja läbimõõtu. UAZ-i nööri läbimõõt 9 mm. Vormida ligilähedane kuju, et täpselt sobiks oma kohale. Nööri otsad peavad jääma paar mm soonest üle. Jälgida et nn pakku kinni keerates nööri otsad vahele ei jääks. Samas jälgida ka kummitihendeid, et need püsiksid oma kohal. Nöör ei tohi olla nii tihedalt ümber väntvõlli, et keerab nööri paigalt ära. Paha ei tee õliga määrimine.
(20-09-2010, 23:06 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Tuttav pöördus minu poole ja mina omakorda siia järgmise murega.
Nimelt on tal üks vanem Uaz, millel peal on mingi Volga mootor. Tegi ta siis kapremondi sellele mootorile, kõik pidi ilusti töötama, aga vot tagumise nöörtihendi (rasvanööri) vahelt pidi koledasti õli läbi ajama. Isegi vana mootor ei olevat nii hullusti läbi ajanud.
Kasutanud olevat ta spetsiaalset vaskkiududega grafiitnööri.
Mis seal võis valesti minna ja kuidas saaks asja paremaks?
Muidugi ilma asja nägemata on raske arvata, mis seal valesti on, aga ootaks ikkagi mõtteid.

Ilmselt tihendi asetas uurdesse ja ei surunud teda tihedalt kokku. Tavaliselt valmistatakse kokku surumiseks natuke kooniline punn, mida lüüakse auku ja lastakse seista, et tihend jõuaks " väsida" oma esialgsest kujust. Protsessi võiks korrata. Soovitavalt lasta seista ööpäev. Kui tihend on vajunud, siis lõigatakse üleliigsed otsad maha. Õlitõrje rõnga kanalist on puuritud auk karteri suunas, kuid selle läbimõõt on natuke väiksevõitu ja ei lase sinna kogunevat õli karterisse vabalt voolata. Seal tekib pais ja tihendi kulumisel tekkinud paisust surutakse õli tihendi vahelt välja. Augu suuremaks puurimisel lekke oht väheneb. Kaasajal vene rasvanööri asemel kasutatakse Mertzedese mootori tihendust. On tunduvalt töökindlam.
Mersu nöör on tõesti paremast materjalist ja vene nööri kasutamisel pole nagu suuremat mõtet.
Küll aga ei jää ükski nöör pidama kui rikutakse väntvõlli lihvimise tehnoloogiat.
Teatavasti peab võlli lihvpinki üles seadmisel ajama õlitõrje keerme viskumise indikaatorkellaga kas nulli või siis laskma ka selle üle et ei oleks viskumist.
Kui nööri tööpind pole sirge ei ole mingit lootust seda pidama saada.
Küll aga peab tsentris oleva võlli puhul õli isegi seebiga hõõõrutud kalts.
Paraku eksivad paljud lihvijad selle vastu ja võll tsentreeritakse võllikaela järgi ja loomulikult ei ole peale kulunud kaela pealt tsentreerimist enam tihendi tööpind tsentris.