automoto.ee foorumid

Täisversioon: Velgede puhtaks tegemine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Emmiga sealmaal, et oleks vaja veljed värvist ja natukesest roostest puhtaks saada aga ei taha kodaraid lahti võtta, nii kenasti kinni, pinges ja paika loksunud. On ehk mingi muu võimalus see tülikas töö ära teha? Liivapritsi? Koduses miljöös kuidagi?

Jagage palun kogemusi.
Keemiliselt!
Jamismoodi täpsemalt? Värvi, seda küll värvieemaldajaga aga mida teha roostega ja rummuga?
Jamismoodi täpsemalt? Värvi, seda küll värvieemaldajaga aga mida teha roostega ja rummuga?
Kui tahaks puhastada misigast velge, võiks anda soodsa kontakti (ise tema tööd pole näinud, va piltidelt, kuid tulemus oli hea), kes puhastab velgi haavlipritsiga. Kui tahta kodaratega velge puhastada, siis peaks olema abimehed, nagu keemiline värvieemalde, kaabits, liivapaber, traathari ja nende elektrilised variandid...

Kusjuures ma ei tea, kas liiva- või haavliprits teeb halba kodaratega veljele?
Usun, et siinkohal ütleb väegadele lugupiitud kaaskannataja Valdo või Kass omad sõnad...

NB! Tambets ei pretendeeri absoluutsele tõele, vaid annab soovitusi!
Kas on ka alumiiniumist rummu puhastamiseks soovitusi?
Veel küsiks, mida peaks tegema kodarategapeale puhastamist? Millega katta, et pruuni sõpra edaspidi vältida?
Liivaprits läbi elektrikuteibi ei tungi. Kodarad saab nendega velje või rummu juurest kinni katta. Viimane kord katsin autokärul tavalise maalriteibiga tuled kinni ja ka ei juhtunud midagi.
Järgmisena lased värvi peale ja alles siis eemaldad teibi.
(23-10-2010, 09:37 AM)jrgen20 Kirjutas: [ -> ]Kas on ka alumiiniumist rummu puhastamiseks soovitusi?
Veel küsiks, mida peaks tegema kodarategapeale puhastamist? Millega katta, et pruuni sõpra edaspidi vältida?
Alumiiniumdetailide puhastamiseks loomulikult klaaskuuliprits. Et kodarad ei läheks rooste, siis liivapritsiga puhtaks ja tsinkida või kadmieerida.Valik on sinu!
(22-10-2010, 21:33 PM)jrgen20 Kirjutas: [ -> ]Emmiga sealmaal, et oleks vaja veljed värvist ja natukesest roostest puhtaks saada aga ei taha kodaraid lahti võtta, nii kenasti kinni, pinges ja paika loksunud. On ehk mingi muu võimalus see tülikas töö ära teha? Liivapritsi? Koduses miljöös kuidagi?

Jagage palun kogemusi.
Ausaltöeldes on see komplektse ratta uuendamine samasuguses koguses jebimist ja nikerdamist, kui võtta kodarad lahti ja iga asi vastavalt puhtaks ja korda teha.

Velg liivapritsi ja korrektne värvimine.

Kodarad, kui lihtsalt mustusega koos, siis mind aitas katlakivi eemaldamiseks mõeldud vahend SUR (Tartus köögitehnika ja selle hooldamisega tegelevast firmast). Kahjuks ei sobi alumiiniumile. Kuid igasugused muud metallist vidinad kooris imeilusasti puhtaks. Hea oleks kodarad pärast katta mingi odavama ja lihtsama galvaanilise kaitsega.

Rummule soovitaks siis klaaskuulipritsi. Sain omal mootorikarterid ja silindrid nagu uueks (alumiinumvärviga üle lastud).
Uurides ja puurides tuleb siiski välja et mõttekam on kõik lahti võtta. Jälle kokku lappamist siiski kardan natuke aga eks tuleb see ristiretk ette võtta.

Kodarad on osad pooleldi roostes, teistel mustus ja roostetäppe.
Relaka otsa terashari, selline tugevate kiududega profi oma. Edasine seisneb vaid veidikeses kraapimises, mille tulemusena on vana värv, rooste jm jama kõik maha lennutatud ja alles on haljas metall.

Kui vana värv on väga tugev, võib enne harjamist keemiaga (vt eespool) aidata, aga mina olen seda vaid vahel teinud.

Siis, nagu ikka antirooste (roostevastane ortoforforhappe derivaat) + happekrunt + täitekrunt + värv.

Jah, parem on enne neid tegevusi kodarad välja võtta, aga ei juhtu ka midagi ülihullu, kui nad sisse jäävad.

Arvestada tuleb vaid seda, et laagrid on enne niisugust sodimist mõistlik demonteerida, kuna tegevus ajab palju värvi- ja roosteprahti. Ja hiljem, enne laagrite tagasimonteerimist, tuleks rumm ja laagripesad selles korralikult puhastada.
Jookse nagu kits kahe heinakuhja vahel. Nüüd on selle asjaga kaks võimalust:

1. pakuti liivapritsi, kus mehed teevad profilt tööd, osates ka täiskomplektset ratast puhtaks lasta, nii et ei kahjusta alu rummu. Selle üleni puhtaks laskmisega kaasneb aga värvi/kaitsva kihiga katmise probleem. Kodarad tuleks millegagi töödelda et nad ei hakkaks uuest roostetama ( kibekiirelt kuna kõik vast teavad liivapritsi mõju). Palju kiirustamist ja teibitööd ehk kõik tööd jookseks puntrasse.
Püsib ikka probleem, millega katta kodarad. Soovitati seda tavalist spray tsinki ja siis mingi lakiga üle lasta. Niplitel on näha ka mingit kaitsvat keemiat, mis see olla võiks?

2. Rattad lahti võtta. Rakise ehitamine pole mingi probleem et pärast kokku lapata. Tänu töö juures tsehhi korrastamisele saab isegi mõned kell-indikaatorid muretseda, et asi veelgi täpsem oleks. Siiski on see töö suht suuremahuline ja samas ka kõige rohkem finantsinõudev. Kodarad puhastada roostest, lasta uuesti tsinkida, rumm klaaskuulpritsi, velg liivpritsi, värvida ( värvimisega pole õnneks mingeid kulutusi peale tööraha) ja pärast kõike seda väntsutamist veel kokkulappamine (jälle lisafinantsi kui ise ei viitsi teha).
Ise läksin lahtivõtmise teed ja olen tulemusega väga rahul. Kui sa kodaraid just värvima ei kavatse hakata, siis miskit asjalikku spray tsinki pole ma näinud (aga pean tunnistama et ma pole ka kõike maailmas näinud). Kui lähed külmtsinkimise teed, siis kodaraid roostest pole tarvis puhastada, enne tsinkimist käivad nad nagunii happevannist läbi, see sööb rooste ära. Maha pead kraapima muda, värvi jms. Ja teoreetiliselt võiks vist samas kogu ratta pritisida puhtaks ja tsinkida, ainult ma ei ole kindel kuidas alumiiniumist rumm happega läbi saab...Minu mererohelise teemas on sellest ratast ladumisest veits juttu ka.
jõudu! mul sama töö ees ootamas(4 velgeSmile). küsimus selline: kas tartus ka keegi tsingib?
Tartus teadaolevalt ei tegele keegi külmtsinkimisega, kuid Võrus küll:
http://www.vg.ee/

Sinna on mõttekas kõik tsinki vajavad jupid korraga viia, tuleb odavam. Väikese koguse puhul tuleb ikkagi maksta terve "trumli" kulu.
(29-10-2010, 14:41 PM)romulus Kirjutas: [ -> ]Tartus teadaolevalt ei tegele keegi külmtsinkimisega, kuid Võrus küll:
http://www.vg.ee/

Sinna on mõttekas kõik tsinki vajavad jupid korraga viia, tuleb odavam. Väikese koguse puhul tuleb ikkagi maksta terve "trumli" kulu.

tänud info eest. ega peotäie kodaratega polegi plaanis minnaWink
Kuna rattaid on hulgim siis võtan ühe mittekasutust leidva ratta ja monteerin selle lahti. Kodarad tsinki, rumm kuidagi puhtaks, velg liivapritsi.

Nüüd oleks vaja teada, mis eeltööd (kui üldse) on vaja teha kodaratega enne tsinki saatmist? Kas eelistada kuum või külmtsinki? Hinnapakkumisi pole ma veel saanud, kuid see ei tohiks mingi kallis lõbu olla nagu olen uurinud?
Mis saab niplitega? Koos tsinki? Kas jätta peale ehk siis otsa kruvida või eraldi (enda loogiline mõtlemine ja arusaamine käsib peale jätta sest kes see ikka viitsib neid üle hakata keermestama)?

Kuidas saada rumm puhtaks? Ainuke klaaskuulprits mida tean on valuvelg.com ja seal 800 eek/h (muidugi ei tea ma ka kaua läheks nelja rummu puhastamine, järelpärimisele öeldi, et ei oska ajakulu määrata). Ehk on kellegi muid tarkusi jagada või mõnda muud teenusepakkujat?
Rumm on odavam korralikult putaks pesta ja rela otsas pehme terasharjaga üle lasta,pärast nagu uus.
Kodaratelt peaksid värvi ja muu mittemetalse jama maha kraapima, rooste tuleb happevannis maha. Kindlasti külmtsink, kuumtsink on aiapostidele Smile. Niplid kruvi maha ja pane kaasa, külmtsingi kiht on nii õhuke et üle lõikama keermeid ei pea hakkama. VGs oli u aasta tagasi kogu külgkorviga dnepri kõigi tsingitud juppide (k.a karteripõhi ja geneka kaas, 4 ratta kodarad) kollane tsink (törts kallim kui valge) tegemine u 350.-eeku.

(31-10-2010, 00:38 AM)jrgen20 Kirjutas: [ -> ]Kuna rattaid on hulgim siis võtan ühe mittekasutust leidva ratta ja monteerin selle lahti. Kodarad tsinki, rumm kuidagi puhtaks, velg liivapritsi.

Nüüd oleks vaja teada, mis eeltööd (kui üldse) on vaja teha kodaratega enne tsinki saatmist? Kas eelistada kuum või külmtsinki? Hinnapakkumisi pole ma veel saanud, kuid see ei tohiks mingi kallis lõbu olla nagu olen uurinud?
Mis saab niplitega? Koos tsinki? Kas jätta peale ehk siis otsa kruvida või eraldi (enda loogiline mõtlemine ja arusaamine käsib peale jätta sest kes see ikka viitsib neid üle hakata keermestama)?

Kuidas saada rumm puhtaks? Ainuke klaaskuulprits mida tean on valuvelg.com ja seal 800 eek/h (muidugi ei tea ma ka kaua läheks nelja rummu puhastamine, järelpärimisele öeldi, et ei oska ajakulu määrata). Ehk on kellegi muid tarkusi jagada või mõnda muud teenusepakkujat?
Suurimad tänud vastajaile. Selle infoga saab juba tükk maad jälle edasi liikuda.
Lehti: 1 2