automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kurat, need sapaka pidurid...
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Praegune olgukord see, et suve alguses ostetud tutikas peapump sai peale pandud. Kõik kenasti toimis, suvel vaid lampi pidurid jäid peale. Nüüd sama pump. Üks tagumine silinder sai lahti võetud ja pedaal null, õhutasin kogu süsteemi, ei midagil, survet ei teki.. Ilgelt fekaal on see, et samade sümptomitega on mul see peal juba 5. pump. ilgelt tülikas on kaks korda aastas pumpa vahetada. Sapperil ette nähtud punane pidurivedelik Bsk, mikda ka kasutan. Eitea mis kuradi keberneetika siin käib. Ilgelt tülikas on kasutada ühekordsed piduripeapumpa. Ei tea millest see asi tekib, keegi oskab nõu anda?
Õnnitlused, oled jõudnud vene tehnika eripärade tasemele. Kui teaks mis sapperit vaevab aitaks. Kasuta dot-4 ma arvan, sellega anomaaliaid vähem usun.[/i]
Jossu sa pole ainuke. Sõbral sama lugu. Lihtsalt ei toimi, tee või tina, ei saa survet süsteemiSad.Ise olen enda sapikatega neva peal, ja sõbral ka neva).
Tööle saad, nii et ka jääb:

Kaku kogu süsteem üksipulgi lahti, viska kõik kummijunnid minema, mis alles jäävad pese piiritusega puhtaks, osta uued kummijunnid(soovitatavalt mitte Ülo käest Laki autost saab näiteks uskumatult erinevaid, ja kusagil siin räägiti et on vöimalik ka ise teha), määri "punase moosiga" kokku, pane kokku tagasi täida süsteem dot4'ga ja sõida aastaid hoolsa omanikuna loomulikult aegajalt vedelikku vahetades.
(26-10-2010, 22:42 PM)Jossu Kirjutas: [ -> ]Praegune olgukord see, et suve alguses ostetud tutikas peapump sai peale pandud. Kõik kenasti toimis, suvel vaid lampi pidurid jäid peale. Nüüd sama pump. Üks tagumine silinder sai lahti võetud ja pedaal null, õhutasin kogu süsteemi, ei midagil, survet ei teki.. Ilgelt fekaal on see, et samade sümptomitega on mul see peal juba 5. pump. ilgelt tülikas on kaks korda aastas pumpa vahetada. Sapperil ette nähtud punane pidurivedelik Bsk, mikda ka kasutan. Eitea mis kuradi keberneetika siin käib. Ilgelt tülikas on kasutada ühekordsed piduripeapumpa. Ei tea millest see asi tekib, keegi oskab nõu anda?

Minu täheleapanekute järgi pigem jama selles, et kolb/vid jäävad õhutamisel pumba lõpu osasse "kinni" ning pedaal hakkab tühja käima. Pakuks ,et äkki võimalus peasilidri sisu välja võtta ja kogu silinder seest peene liivakaga üle käia. Olen ise näinud, et nii korrodeerunud/seisnud töösilindritest jälle asja saab. Oleks muidugi võind täna kohapeal selle peale tulla, aga nagu ikka tagantjäreletarkus on täppisteadus. Homme aretab miskit...
No kurja, kaks korda aastas kogu pidurisüsteem välja vahetada pole väga lahe. Kõik jupid antud süsteemis on uued, alustades torustikust ja lõpetades töösilindritega. Pump lihtsalt keeldub õli sisse võtmast, mitte midagi ei tee...
Mis tähendab uued? 40 aastat seisnud aga kasutamata? Lõhnab kangesti roostetanud pindade järgi.
pole mitteühtegi roostetanud pindaSmile
(27-10-2010, 07:48 AM)Jossu Kirjutas: [ -> ]Pump lihtsalt keeldub õli sisse võtmast, mitte midagi ei tee...

Miski mansett valepidi sisse saanud äkki? Smile
Ei usu, viimast peapumpa pole lahti kakkund. Ja alles mõned päevad tagasi ta töötas korralikult. Peale seada kui ühelt tagumiselt töösilindrilt õhu sisse lasin kadus kõik...
Dot 4 sööb sapika originaal mansetid ära mingi poole aastaga, lähevad pudruks.
see et peapump survet üles ei võta on lihtne viga. Pumba kolvil tagasivoolu augud on umbes, või on vahe plekk-seib puudu, või on mansett kleepunud selle kolvi külge kinni.
Peapump lahti võtta ära puhastada, kokku panna nagu raamatus kirjas.
Mina olen ta kokku pannes veel osaliselt õli täis kallanud ja pime väljund-avas ees.

Olen sõitnud muhuga nüüd 6.5 aastat ja peapumpa ja ühte silindrit vahetanud korra, mansetid said otsa ja seda dot 4 kasutamisest.
Lugedes seda saagat ja mitte midagi teades sapikutest läheks mina otsejoones normaalsete pidurite ehitamise teed. Kui "musta numbrit" ei taha vaid huvi on seebikaga niisama rõõmsalt sõita ja äkki ka rallitada, siis nafik piinelda? Võta normaalsed "lääne" vidinad ja ehita ühe korraga nende peale toimiv lahendus.

Muidugi on võimalik piduritesse hulga raha hukata, astud võidusõidujuppide poodi sisse ja ostad komplektse pedalboxi aga sama asja saab kindlasti ka kordi odavamalt teha. NAgu ma mäletan, siis on ju kõik sapiku peasilindrid kenasti ja imelihtsalt tulemüüri küljes aknalaua all pakiruumis.

Nagu mu kadunud kutselisest autojuhist äiapapa tavatses öelda, kui imestasin ka Tema GAZ53 (sõidukas igal juhul) "kännu taga" pidurite üle: "Pidurid, need on autojuhi elu ja surma küsimus."
Hetkel on seal isegi fiati pump peal, 124 oli vist. 1:1 sama mis siksi oma, ehk mis sapakalgi. Olen seal proovind ca 2 pumpa aastas, kokku peal käind 5 pumpa, varem või hiljem lähevad perse...
Mul on peost läbi käinud palju sapikaid ja zigulle, kõigil on pidurid olemas olnud või nad üles leitud.

Kas õli anumast õli vabalt jookseb peapumpa? Vabalt võib umbes olla et õli ei jookse peale.
Jossu, see on siis küll kummaline... M10X1,25 stutsidega peaks palju süsteeme olema, muus osas on ju peasilindrid kõik põhimõtteliselt täpselt ühesugused. See kinnituskõrvade asend vast nii suur probleem ei ole. Muidugi saan ma aru, et ~200 krooni jupid on ju sigaodavad (laadade peasilindrid) aga kui nad ei toimi? Edit: ise ka arvaks, nagu isand Nymmik, et äkki ei saa õli korralikult peale? Kuid on nende Vene varuosadega, nagu on: Elitel vahetasin uute vastu, lappisin ja tegin sada imevigurit ka peasilindriga, ei saanud lõpuni seda "heaks". Jäigi selline pooletoobine.

Tüüpilisemad on muidugi M10X1 ja M12X1 stutsid ehk minnes millelelgi töökindlamale tuleks siis ülemised otsad ümber teha. Tavaliselt on siis ka pisut suurem kolb, Ladal oli äkki miskit ~19 mm, "odavamatel saksmannidel" ~21mm. Ma muidugi ei kujuta ette, et mis seal rataste juures sapparil toimub, ma vist olen pääsenud elus selle "vaatamisest" sest ei meenu küll Big Grin
Kui ikka mitmes pump ei toimi, pole seda mõtet ka süüdistada. Põhjus on kusagil mujal.

Kuidas sinna vedelik saab? Paagist voolikut pidi? Siis vaata sedasinast voolikut lähemalt.

DOT4 tapab vaid neid kummividinaid, mis on näinud BSKd või Nevat. Kui võtta karbist täitsa uued (kuivad), siis need näikse küll taluvat. Või vähemalt taluvad mosse puhul.
(27-10-2010, 11:06 AM)Jossu Kirjutas: [ -> ]Olen seal proovind ca 2 pumpa aastas, kokku peal käind 5 pumpa, varem või hiljem lähevad perse...

Haiseb väga selle järele, et õli sööb lihtsalt mansetid ära ja nii need pidurid mingi aja pärast kaovadki...
Mul Nysal hetkel sama kamm - seni Nevaga sõitnud, nüüd mitu aastat seisnud, ja pidureid pole ka peale kolmanda peasilindri vahetust. Volga poes küsiti kohe et mis piduriõliga sõidad. Soovitati hoopis PSK-d või üldse mõnd moodsamat DOT 4. PSK-d Neva asemele ma panna ei taha, eks lasen süsteemi kuivaks, kisun kõik silindrid+peasilindri laiali, ning läheb Valvoline dot4 sisse. Soovitan samamoodi toimida...
noh jah, paraku sapaka töösilindritele pole mansette võtta, tagumised eriti defkad... kui nood on korralikud, ei näpi.

Samas isegi originaalpump kooles jms. Küll aga peaks ta kasutamise ajal ju nõrgaks jääma, kuid antud juhul toimis asi perfektselt, pidurdas nii kuis mühises. Eks peab lahti kakkuma ja uurima...
(27-10-2010, 13:05 PM)wax Kirjutas: [ -> ]Haiseb väga selle järele, et õli sööb lihtsalt mansetid ära ja nii need pidurid mingi aja pärast kaovadki...
IRW, haiseb pigem selle järele, et "moodsad" Vene kummist varuosad on ehe 90'te alguse Eesti koperativnikute toodang: absoluutselt suvalisest toorkummist tehakse asju. Oh, sai ju ise ka Aviaga autorehvide toorkummi kingataldadeks Kohta-Nõmmelt TTK "Viru" jaoks toodud. Sedapidi on ju asi hea aga kui õlidega kokkupuutuv auto kummidetail tehakse elektrikute kummikinda vabrikust varastatud toorkummist... ja täpselt see kestab Venemaal siiani. Õlikindel kumm on vähe teiste koostisainetega, kui "kantossi" toormaterjal.

Ise usaldaks pigem toimivalt autolt maha keeratud vana õiget jubinat, kui "uut" Volga-kaupluse tundmatust kummist asja. Ausõna.
Ply põhimõte on kah õige, kuid siis tuleb jälgida vedelike puutumatuse põhimõtet. Ehk kord Nevaga toimetanud mansetid peavad ka edaspidi selles ligunema.

Kuivõrd see pesemine aitab? Kas on mingeid soovitusi, milline ollus pesemiseks kõige parem on? Piiritus?
Lehti: 1 2