automoto.ee foorumid

Täisversioon: Plokikaane tihendi vahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere, kuna tekkis vajadus vahetada ploki kaane tihendit, siis sellega seoses mõned küsimused, kuna sellist tööd ainult mossedel teinud. Kuna mootor on tõukurvarrastega, siis kuidas kõige lihtsam eemaldada ? Klappide reguleerimine pärast, klapivahe mõõtu tean, aga ükski tark raamat ei anna mulle informatsiooni, mis järjekorras seda teha. Järel pingutus plokikaanele, kas teha kohe peale esimest käivitust ja soojaks laskmist, või sõitta ennem mingi 500 km ?
(27-10-2010, 12:43 PM)mosseomanik Kirjutas: [ -> ]Tere, kuna tekkis vajadus vahetada ploki kaane tihendit, siis sellega seoses mõned küsimused, kuna sellist tööd ainult mossedel teinud. Kuna mootor on tõukurvarrastega, siis kuidas kõige lihtsam eemaldada ? Klappide reguleerimine pärast, klapivahe mõõtu tean, aga ükski tark raamat ei anna mulle informatsiooni, mis järjekorras seda teha. Järel pingutus plokikaanele, kas teha kohe peale esimest käivitust ja soojaks laskmist, või sõitta ennem mingi 500 km ?

Lahti võtmisel aseta tõukurvardad üksteise kõrvale silindrites olnud järjrkorda, sest nad on sobitunud vastava tõukuri ja nookuriga. Montaazil pane tagasi samasse silindri juures olevatele klappidele. Kui paned tagasi suvalistesse kohtadesse, siis toimub jälle sobitumine ja klappe reguleerid alul pidevalt. Plokikaane tihendit soovitan üle võõbata grafiitmäärdega, või aerosool pudelis oleva grafiitmäärdega. Plokikaant tuleb hakata pingutama keskelt otste suunas. Alul keskelt 2 vastastikku asetsevat mutrit. Siis pingutad kõrval asuva mutri. Kolmas mutter tuleb võtta teise mutri suhtes diagonaalselt olev mutter. Sellise süsteemiga liigud otste suunas ikka diagonaalselt. Lõplik pingutus on soovitav teha dünamomeetlilise võtmega. Nüüd jätad ööpäevaks seisma, et tihend jõuaks vajuda. Teostad jälle pingutamist. Ööpäevaseid vahesid võid teostad rohkemgi. Võid ka teha mootori lühiajalist käivitamist, siis plokikaan ja plokk soojuse mõjul paisuvad ja toimub tihendi suretamine. Mahajahtumisel järgneval päeval teostad dünamomeetrilise võtmega pingutuse ja järelpingutuse võid teha 500 km läbimisel. Üldiselt tunnetad järelpingutuse vajadust klapivahede suurenemisel klappide tiksumise heli suurenemisest. Kui seda ei teki, siis isegi järelpingutust ei pea ilmtingimata tegema.
Ploki kaane pingutuse järjekorra leidsin ka ühest raamatust. Samuti ka klapi vahe külmast peast, sisselase 0,35 ja väljalase 0,45, aga mis järjekorras klappe reguleerida, jällegi olen teinud seda mossel ja ladal, mõlemil oli hoopis erinev reguleerimis järjekord. Niiet kui keegi teab oleks väga tänulik?
klappidel reguleerimisjärjekord? Milleks see? Ehk abistavad raamatud lihtsalt (silindrite) tööjärjekorraga ning on kiiremaks tegemiseks, mitte "õigemaks tegemiseks"? Samas "mosul" ja ladal on ju tööjärjekord sama?

küsin hoopis juurde - paneme käesoleva lause lõppu vähemalt muu märgi, kui eelnevatele.

Teet
Moskvitsil käib esimene kolb üss, siis reguleeritakse 1 silindri sisse ja väljalaske klapp, pool pööret ja siis kolmanda silindri klapid jne. Ladal aga neljanda silindri kolb üss ja siis reguleeritakse neljanda silindri väljalaske klapp ja kolmanda silindri sisselaske klapp. Ehk siis kaks täiesti erinevat reguleerimis järjekorda. Mina soovin teada kuidas see klappide reguleerimine volgal käib? Millise silindri kolb üss? Ja siis milliste silindrite klapid sellises asendis reguleerida? Pool pööret edasi ja siis milliste silindrite klapid reguleerida? Ja nii edasi kuni kõik klapid saavad reguleeritud.