automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsin luba väiksemateks keretöödeks
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tuhnisin siin ja mujal kõvast ringi, et mida teha korrosiooniga, ning tulin järeldusele, et põhja töötlemine tuleks jätta spetsidele. Aga väiksemad kivitäkked jm saaks küll ise tehtud. Kas nii kõik õige?

Auto korralikult puhtaks pesta.
Roostes koht puhastada liivapaberiga (traatharjaga, liivapritsiga).
Puhastada bensiini, lakibensiini või spest puhastusvahendiga.
Katta roostemuunduriga (Buvnol).
2-3 tunni pärast niisutada veega (kasutusjuhend soovitab).
24 tunni pärast traatharja vm-ga üle
Puhastada tolmust ja kõigest muust.
Pahteldada, mitte üle 3 mm. Soudal Polyfiber, toimib 5 min, kuivab 30 min
Lihvida 400 liivapaberiga, kasutada klotsi.
Katta mittevärvitavad osad kinni.
Krunt, mitu kihti. KingSpray kuivab 2-4 h.
Lihvida 800 liivapaberiga, kasutada klotsi.
Värv, mitu kihti.
Vead ülipeene vesiliivaga 1400-1600 maha kui tarvis
Poleermine 24 h pärast

Küsimus - kas eelkirjeldatud tegevuste jaoks kindlalt vaja suvi või köetav garaaþ? või ehk sellised pisiparandused saab teha ka külmas garaaþis, kui seal natuke soojapuhurit lasta? Mis teha, alles nüüd sügisel tuli see auto minu kätte..

Teine küsimus, kas keegi teab Pärnus mõnda kohta, kus korrosioonikaitset põhja alla ja karpidele teha? Internett selle koha pealt tühi.

ette tänades
... kui ära jätta "king spray" vai mis ta nüüd oligi, siis peaks enam vähem saama. Nende riiulist spray värvide toonide tabamise protsent on väga nõrk, lisaks katab kehvasti ja kipub kergelt voolama minema. Kui metallik, siis võid päris ootamatult vastiku tulemuse saada.
Pigem võta Cramost mõni kompressor ja naabrimehelt vene värvipüstol laenuks ja saad kindlalt parema tulemuse, värv tuleb ka odavam. Kui tõesti spray-ga värvida, siis mõned värvimüüjad pakendavad ka valmis tooni pudelisse, maksab ikka rohkem, kui lihtsalt värv.
Asuvad suva kohtades. Muidu kuskilt ei roosteta, aga nt ühe ukse peal on siuke ca 50sendise suurune kobrutis, ühe akna juures väike mõlgike ja paar ülipisi värvikildu lahti siit-sealt. Ta on matsu pannud korra, aga muidu hästi hoitud. Kapott on vahetatud ja vist ka tagaluuk - see ka muidu on terve, aga kojamehe kinnituse ja numbri alt natuke roostetab. Kardan, et kui ma nende asjadega midagi ei tee siis on kevadeks mul punase-pruuni kirju eesti tõugu ford escort.
Igatahes, tegin selle nüüd kõik ära, tulemuse kallal saab norida, ja kaua see püsib näitab aeg, aga igatahes on see parem kui enne ja üle hulga aja oli endal ka hea tunne!
Auto korralikult puhtaks pesta.
Roostes koht puhastada liivapaberiga (traatharjaga, liivapritsiga).Vajadusel detail vahetada.
Puhastada spets puhastusvahendiga või oblikhappelahusega hiljem maha pesta veega.Bensiin jne jätab õlikihi vms järgi ei sobi.Äärmisel juhul nitrolahusti.Lakibensiin ka ei sobi kui kasutad hiljem spets õlieemaldusvahendit mis on kallis saad hakkama
Katta roostemuunduriga (Buvnol).Tsinkkrundid vms
2-3 tunni pärast niisutada veega (kasutusjuhend soovitab).
(24 tunni pärast traatharja vm-ga üle).Traatharjaga mitte seda pinda enam puutuda, värvitakse otse ilma igasugu vaheteguvusteta va kuivanud jääkide eemaldamine
Puhastada tolmust ja kõigest muust.Kergelt tolmulapiga kui on korralikult kuivanud -kui on vaja.
Pahteldada, .( Soudal Polyfiber)??, toimib 5 min, kuivab 30 min(toatemperatuuril)
Lihvida 80-180 liivapaberiga, kasutada klotsi.
Katta mittevärvitavad osad kinni.
Krunt, õhuke kiht, happekrunt kui soib kokku buvanoliga või lihtsalt krunt värv.
Lihvida 260-400 liivapaberiga, kasutada klotsi.
Värv, mitu kihti.Nakkekihtidena mitu õhukest kihti või kuivatada-lasta kivistuda ja lihvida vajadusel....Oleneb kõik värvitava pinna suuurusest
Vead 400-800
karestada 300-400 paberiga-värvida
Poleermine 72 h pärast
Kattelakk
Vead...
Ei hakanud uut teemat tegema ja taaskasutan vana teemat, mis mahub ehk samasse kategooriasse. ( aitähh algsele teemaalgatajale). Seisab siis hoovi peal Volvo S40 kuid rattakoopad on jubedalt roostes niiet juba augud on sees. Raha kereparandustöödeks hetkel ei ole kuid ehk annaks keegi mõne soovituse kuidas plekki kõige hullemast päästa. Olen seda nüüd süstemaatiliselt roostesurmaga töödelnud( vastavalt kasutusjuhendile) kuid suuremat kasu temast pole olnud. Kas omapäi rooste maha kraapimine ja ajutiselt sinna mingi happekrunt+kruntvärvi panemine aitaks midagi? ( Eeldusel et rooste eemadamine ning katmine toimub vastavalt kastusjuhendile). Igast buvanolid jne. vist on ainult enesepetmiseks või ongi ainuke variant seda kord päevas sinna peale määrida?

Vabandan kuna taolisi teemasid on foorumis hunnikus aga igal ühel on oma arvamus roostetõrje suhtes niiet ehk keegi oskab välja tuua nendest parima just antud tingimustes.
Aitäh vastajatele ja ärge küsija suu pihta liiga tugevasti lööge.
Roostesurm on mehaaniliselt töödeldud pinnale jäänud roostejääkide passiveerimiseks enne värvimist. Töötlemata roostele roostmuunduri pealepanemine teeb asja hullemaks -- hape hakkab veel enam metalli sööma.

Ajutise variandina on kõige õigem kasutada konserveerimisõli, mis paneb roostetamise seisma. Ajutiselt pole värvida küll mõtet, kui juba värvida , siis korralikult.


(30-05-2011, 02:55 AM)muusik Kirjutas: [ -> ]Ei hakanud uut teemat tegema ja taaskasutan vana teemat, mis mahub ehk samasse kategooriasse. ( aitähh algsele teemaalgatajale). Seisab siis hoovi peal Volvo S40 kuid rattakoopad on jubedalt roostes niiet juba augud on sees. Raha kereparandustöödeks hetkel ei ole kuid ehk annaks keegi mõne soovituse kuidas plekki kõige hullemast päästa. Olen seda nüüd süstemaatiliselt roostesurmaga töödelnud( vastavalt kasutusjuhendile) kuid suuremat kasu temast pole olnud. Kas omapäi rooste maha kraapimine ja ajutiselt sinna mingi happekrunt+kruntvärvi panemine aitaks midagi? ( Eeldusel et rooste eemadamine ning katmine toimub vastavalt kastusjuhendile). Igast buvanolid jne. vist on ainult enesepetmiseks või ongi ainuke variant seda kord päevas sinna peale määrida?

Vabandan kuna taolisi teemasid on foorumis hunnikus aga igal ühel on oma arvamus roostetõrje suhtes niiet ehk keegi oskab välja tuua nendest parima just antud tingimustes.
Aitäh vastajatele ja ärge küsija suu pihta liiga tugevasti lööge.