automoto.ee foorumid

Täisversioon: M-72 karpad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tere. tuli siis selline plaan et panen M-ile ainult ühe karpa peale aga ei tea mida sinna täpselt panna kas mosse või zazi karpa.Milline oleks kõige parem ja töökindlam karpa?
Esimene küsimus: Milleks?

Heas korras originaalid on meil hõlpsasti saadaval olevatest karburaatoritest parimad.

Auto karburaatori pealearetamisel pead arvestama vajadusega ehitada täiesti uus sisselase, karburaatori kinnitus, valima karburaatorile uued düüsid. Sest õige segu saamiseks tuleb kütuse ja õhu vahekord paika saada.

Lisaks veel oht, et pikkade sisselasketraktide korral hakkab õhu ja kütuse segust bensiin seina peale kondenseeruma. Põlemiskambrisse see siis küll ei jõua, kui käimagi saad, on suurem kütusekulu kindlustet.

Kui tõesti on suur soov eksperimenteerida, siis püüa leida lääne päritolu karburaatorid, mis on mõeldud töömahule (per karburaator) 370 cm3. Siis ei pea düüse ümber tõstma hakkama. Vastasel juhul seisab taas ees düüside näppimine.

Märgusõnadeks Bing, Mikuni, Dellorto, Amal.

Aga jah, oma aja ja finantsmajanduse kasutamisel on igaühe enda asi.

A.
Mul on peaaegu sisselase valmis tehtud ainult karpa osa on veel puudu.Ning ühe karpa peale tahan teha sest olen kuulnud et on tehtud ning pole just kõige halvem jäänud ning nende 2 karpa sünkroonis tööle panek on paras nikertamine.
Igatahes ei maksa unustada eelsoojenduse tegemist kollektorile, sest juba 8 soojakraadi juures läheb kollektor pealt härma ja mootor ei käi enam alla poole gaasi.Kunagi sai K-750 mootoriga traktoril see häda ära nähtud ja soojenduseks sai kollektorile väljapoole soojenduskest ümber tehtud heitgaasiga soojendamiseks.Karburaatoriks oli Zazi karburaator ja düüside vahetusest ei pääse nagunii.
Igatahes mootorrattale pole selline aretus mõistlik juba võimsuse vähenemise ja eelsoojenduse vajalikkuse tõttu.
Auto karburaatori pealearetamine ei ole tõesti mõistlik, eriti kui tegu on tõesti m-72 isediga.

Aga kui on tahtmist katsetada, proovida ja originaali säilitamine ei ole tähtis, siis hoopis huvitavam oleks ehitada pritsungi peale. Juhtima sobiks ideaalkorraa näiteks Microsquirt aju, mida ei tohiks olla eriti raske ka üles seada.
Kunagi Jõgevatreffil nägin ühte sellist aretist. Tsikkel oli MT10-36 ja omanik mingi soomlane. Karburaator oli Weber, mingi auto pealt ja lapik "lamavas asendis", tegelikult üsna suur. Rääkisin omanikuga natuke. Üldiselt midagi erilist see ehitus juurde ei andnud. Käivitamisega olid külma mootori korral suured probleemid (pühapäeva hommikul nikerdas ta seal vist umbes tunni, enne kui käima sai). Aga kui tööle sai, siis ka töötas. Jõudu justkui olevat olnud madalatel pööretel tiba rohkem ja lõppkiirus ka tiba suurem. Bensiinikulu umbes 7-8/100km. Kokkuvõtteks ütles see mees, et huvitav oli ehitada. Töö oli filigraanselt tehtud ja eks sinna läks päris mitu talveõhtut, võibolla kogu talv. Aga vaimustuses ta tulemusest ei olnud.