automoto.ee foorumid

Täisversioon: Flantside kasutamine tagarataste väljatoomiseks
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,

Püüdsin analoogset teemat leida aga otsinguga välja ei tulnud.
Ju siis polnud.

Mure järgmine.
Oskab keegi nõu anda flantside kasutamiseks tagarataste väljatoomiseks (tehase seadest). Selline "probleem" on matkaautodel, millel pole laiendusega (ALKO) tagasilda.

Veljemüüja ei soovitanud: Ei mõju nad eriti hästi, kuna muudetakse ET-d, mis suurendab õlga, mis omakorda rohkem koormab laagrit.

Ometi neid toodetakse, müüakse ja kasutatakse. Kui suur see probleem võib siis olla tagalaagritele?
Alusvankriks MB Sprinter 315, 3,5 tonni.

Reimol on sellised asjad täitsa olemas:
http://www.reimo.com/en/M46757-spurverbr...s_modelle/

Hinna osas ei oska seisukohta võtta (puudub võrdlusmoment).

Ivar
Palju nihutada vaja on? Mõni cm ei ole suur probleem, kuid 5 võiks juba olla.

Kas teise ETga veljed ei oleks lihtsam lahendus? Või on poldijaotus kuidagi huvitav?
Ega otseselt neid sentimeetreid silme ees pole, palju nihutaks.
Reimo pakub minu bussile 60 mm flantsi, teistele on seal lausa 100 mm (need tunduvad juba päris hirmutavad, mis õlg seal tekib).
Ütleme siis nii, et see 60 mm oleks see nihutus.

6x130 veljevalemiga matkaautodele (3,5 t) on veljevalik üpris piiratud - paar varianti on siiani õnnestunud Eestis leida, nende vahel pole midagi valida (teine ET).
Ark ei arva teemast vist midagi.See mõjub nii vedrustuse jne kui ka tagasilla konstruktsioonile ja kinnitustele?

Ehk leiad midagi meelepärast põhjanaabrite juurest ja kui kataloogist ei leia teed veljed tervikuna ise ringi.
(23-11-2010, 03:12 AM)Andrusss Kirjutas: [ -> ]kui kataloogist ei leia teed veljed tervikuna ise ringi.
kuidas see käib? Sulatad üles ning valad uuesti?
Aga mis vahe on laagritele, kas sul on flants või velg ise väljapoole? Õlg ikka sama ju.

Kaubiku sild on mõeldud kandma üsna suurt koormust, matkaautona on ta vast kergemalt koormatud ja laagrid elavad varu arvelt piisavalt kaua?
(23-11-2010, 03:12 AM)Andrusss Kirjutas: [ -> ]Ark ei arva teemast vist midagi.See mõjub nii vedrustuse ... teed veljed tervikuna ise ringi.
Säädusesäte keelab veljesid ise ringi teha. Nii, et ARKil on arvamine olemas.
Lattsilla puhul pole vedrustusel küll mingit vahet, kuskandis see velg on.
(23-11-2010, 03:12 AM)Andrusss Kirjutas: [ -> ]Ark ei arva teemast vist midagi.
...

Arvab ikka. Vastavalt "Määrus 50. Mootorsõiduki ..." on flantside kasutamine teeliikluses keelatud. Iseasi, kuidas täisveljega nende flantside olemasolu tuvastatakse.

Miks on vaja rattaid väljapoole tuua? Stabiilsuse parandamiseks? 6 cm on üksjagu, seal tuleb flants eraldi poltidega kinnitada ja seejärel rattad flantsile. Mis omakorda tekitab kiusliku küsimuse: kas velgi ei taha vahetada? Flantsile saab tekitada suvalise PCD...

Kunagi oli pakkumine, et heast materjalist flantsipaari teeb treial valmis 600 eest. Tänast hinda ei oska öelda...
Mis punkt see Määruses 50 on. Püüdsin seda leida aga esmapilgul ei näinud sellist nõuet määruses.
Eks neid velje valajaid on maarjamaal ka aga kui plekkveljed siis saad südamikku nihutada laiema velje vitsa seesSmileTreid ja keevitad.
Lattsilda saab ju alati laiemaks-pikemaks ka teha.

Samas võid uurida sinna Usa raua poole ja kiirendusmasinate valdkonda, seal vahetavate südamikega velgesid-vitsasid peaks liikuma.

Kas lihtsam topeltrattaid ei ole panna sinna?
(23-11-2010, 14:51 PM)Andrusss Kirjutas: [ -> ]Treid ja keevitad.

Mul on ühed veljed, millel on orig. keevituspunktid lihtsalt lahti puuritud ning siis velje südamik teise koha peale kinni keevitatud.
(23-11-2010, 14:51 PM)Andrusss Kirjutas: [ -> ]Eks neid velje valajaid on maarjamaal ka aga kui plekkveljed siis saad südamikku nihutada laiema velje vitsa seesSmileTreid ja keevitad.
kas on veljavalajaid? St vähemalt kaks - kas viitad palun?

küsin veel:
- kui palju saab nt ET35 7" plekkvelje keskosa nihutada? Mitu millimeetrit?
- kuidas selle asja sirgeks saab?
Ma küsiksin, et ehk oskab keegi soovitada, kes teeks sobilikke vaheplaate, kuskil 30mm paksuseid näiteks, soovitavalt koos poldijao muutmisega (et plaat läheb ühtede poltide-mutritega rummu külge ning velg läheb teiste, plaadi küljes olevate, poltidega plaadi külge.
(24-11-2010, 04:53 AM)13piisab Kirjutas: [ -> ]- kui palju saab nt ET35 7" plekkvelje keskosa nihutada? Mitu millimeetrit?

6.5" ET35 Opeli veljel on ET viidud 13 peale. Saaks veidi veel, antud number konkreetse isendi rattakoobaste järgi valitud.

13piisab Kirjutas:- kuidas selle asja sirgeks saab?

Mis meetodit konkreetsete velgede puhul kasutatud on, ei oska öelda. Aga rohkem need ei viska kui muutmata offsetiga veljed.