automoto.ee foorumid

Täisversioon: EW KV tsikkel nr K-514 identifitseerida
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna eelmine KV tsikkel sai mängeldes ära määratud, siis võtaks kohe järgmise, sest selline tähtis küsimus, nagu seda on riigi kaitsevõime ja sellega seonduv, peab saama vastatud ja laiadele massidele selgitatud.

Niisiis järgmine pisikene soolotsikkel, numbriga K-514 (vb kellegi on register käepärast ja vaatab sealt kohe järgi, mis aparaadiga on tegu). Paistab justkui inglise Villiers mootori iseloomulikke jooni ja samuti mitte just eriti tavapärane kandiline bensiinipaak. Isegi ilmselt tootja nimi paagil olemas - kui keegi tõesti tahab asja identifitseerida. Villiersi mootoreid kasutasid muidugi paljud, ka eesti tootja Saar, aga vast võiks saksa tootjad välistada....Pilt tehtud 1938 suvel Valdekis, auto-tanki rügement saabumas õppustelt.
http://www.wehrmacht.pri.ee/foorum/phpBB...&mode=view
Kuna foorumlastel läheb vastamine visalt, siis mina kauem oodata ei jaksa ning panen ksf! Onumeelise poolt antud vihje
http://www.free-images.org.uk/motorcycle...-eagle.htm
Kas see ka Coventry Eagle seal "image" peal üldse on, ei julge väita aga sarnane aparaat on küll. Aga mis asi täpselt, mudel ja muud näitajad?
Et herra Kass alustas siin K-seeria numbritega pildimängu, siis lisaks veel mõned murdmised. Margid ei peaks probleem tekitama, aga mudelid?

[Pilt: pilt1m.th.jpg]

[Pilt: pilt2.th.png]

[Pilt: pilt30.th.jpg]

A.
Kolmandal pildil K-248 peaks FN M70 olema Smile
Lgp. Aspelindusele - see ei ole mäng, see on tõsine töö!
Esimesel pildil olevad Kaitseliidu "tuletoojad" oma inglastega ei ole K-seeria numbritega. Kaitseliitlased olid mulje järgi oma isiklike "tsiviilratastega" , vähemalt on nii piltide järgi mulje jäänud. Ei oska näiteks mina küll seda kolmanda (peale Zenithi ja AJS) tsikli tootjat arvata (velocette??) , mudelist rääkimata.
Paistab, et see K-seeria tsiklipark oli ikka äärmiselt mitmekesine. Ja miks on ksf! Aspelundi piltidel K-seeria masinate juures tsiviilrõivais tüübid?
Lisaks on Wehrmachti foorumis vastavas teemas väidetud, et 1939 aasta seisuga soolotsikleid KV arvel ei olnud, kas see väide ei ole õige või tehti siis mingil ajal puhastust ses kirjus masinapargis (ilmselt mitte) ....

Teemaalgatuse K-514 sarnast tsiklit mina Coventry Eagle toodangust välja otsida ka ei oska...Sad
Wehrmachti foorumis on siis kirjutatud nii:


Eestis oli 1939.a. arvel ca. 3400 mootorratast, nendest 200 olid külgkorviga.

1939.a. seisuga oli sõjaväel ja Kaitseliidul kokku 39 külgkorviga mootorratast, mobilisatsiooni korral oleks vaja läinud 249 tk. Seega rekvireerimise õnnestumise korral oleks natuke puudu jäänud.
Külgkorvita mootorrattaid 1939.a. seisuga sõjaväe ja KL nimel ei olnud. Korvita ratta vajadus mobilsatsiooni korral oli 79 tk. (rekvireerimise korral oleks saanud lausa valida 3200 hulgast)
Kas siis külgkorvita mootorrattaid osteti peale 1939.a., või on fotodel näha mootorrattaid, millel korvid lihtsalt küljest ära võetud? 1940.a. keskel oli sõjaväel 35 mootorrattast, seega võib vist oletada, et piltidel on külgkorvid ära võetud.

Mida sellest jutust arvata? Ja kuidas on neid numbreid jagatud, näit K-514, kas numeratsioon oli üks nii moto- kui autotehnikale? Ka jalgrataste juures nähtud K-seeria numbrimärke, ega ometi need muu tehnikaga uhes numeratsioonis ei jooksnud? Rolleyes
Pean tunnistama, et inglise tsiklitest ei tea midagi ja ei huvita ka eriti (liiga keeruline teema).
Aga ütleme, et lgp. Aspelunduse pildil nr. 2 - "daam tsiklikesega" ehk "Tundmatu Velocette" peaks olema tegu 350 ccm mootoriga aparaadiga , midagi mudeliseeriast KTT, KSS, KTS. Mida need tähed tähendavad - seda teavad ilmselt vähesed, vb lgp. Aspelund, Inglise Kuninganna Elisabeth ja vb veel keegi. Aga pakuks, et tegu KTS mudeliga, KTT oli vist ikkagi ainult kiirestisõidu asi?, KSS ja KTS erinesid porilaudade kuju poolest Rolleyes ja üldse tehti neid mitmel aastal ja mitut moodi, igatahes tõsine aparaat! Cool
Ehk midagi sellelaadset?
http://www.gtmotorsports.us/Vintage%20Mo...ocette.htm
(02-12-2010, 23:13 PM)einota Kirjutas: [ -> ]Kolmandal pildil K-248 peaks FN M70 olema Smile

Nagu ksf! Einota teraselt (küllaltki olematu tsikli järgi, mis mehe taha peidetud) märkis, peaks olema jah tegu millegi sellisega
http://www.cybermotorcycle.com/gallery/f..._350cc.htm
Selle mudeli esindajaid peaks meil Eestis olema mitmeid.

Viimase pildi vasakpoolse tsikli kohta ei ole keegi veel midagi öelnud. Arvan, et see võiks olla New Imperial 250 ccm 30-nendate keskpaigast.
einota Kirjutas: Kolmandal pildil K-248 peaks FN M70 olema Smile


Nagu ksf! Einota teraselt (küllaltki olematu tsikli järgi, mis mehe taha peidetud) märkis, peaks olema jah tegu millegi sellisega
http://www.cybermotorcycle.com/gallery/f..._350cc.htm
Selle mudeli esindajaid peaks meil Eestis olema mitmeid.

See pakutud on vähe vanem mudel, kui täpsemini uurida siis pigem selline mudel:
http://www.autogallery.org.ru/k/fa/29fn_...skJens.jpg
ehk siis eestis tean et on Arnol ja Sindis ning üks põlend isend minu räästa all.
(03-12-2010, 20:21 PM)urmast Kirjutas: [ -> ]Viimase pildi vasakpoolse tsikli kohta ei ole keegi veel midagi öelnud. Arvan, et see võiks olla New Imperial 250 ccm 30-nendate keskpaigast.

No on mehed! Maa saaks aru, kui sellise udupildi pealt on võimalik tuvastada, et tõesti, pildil on 2 tsiklit, aga siin mehed määravad marke ja mudeleid niikui nalja! Cool
Muidugi, Einol on FN-idega sügavam intiimne suhe ja Urmas "tunneb pühakirja kõige paremini", selles pole kahtlustki.
Kui on öeldud, et nr. K - 241 puhul tegemist on New Imperialiga, siis peale ütlemist saab muidugi takka kiita küll. Kaldu mootor, kroompaagi kuju, sumpsvasakul küljel, esihark (kas on plekk - harudega pildil?). Muidugi oli nende tunnustega marke palju ja ka New Imperiali mudeleid hoopis teiste tunnustega, aga siingi foorumis ksf! Veterani soome tuttava New Imperiali pilt olnud
http://forum.automoto.ee:8080/attachment.php?aid=34173
Veel väidetavalt New Imperial Model 30 1933, 250 ccm
http://www.roncobb.co.uk/newimperial.html
Mille poolest teised samade aastate teise kubatuuriga mudelid erinesid, ei tea....

Ksf! Aspelundi esimese pildi kaitseliitlastest tuletoojate vasakpoolsema tsikli paagilt võib iga kirjaoskaja lugeda, et tegu on inglise firma Zenith toodanguga, aga mis mudel - küsib lgp. Aspelund ja ka ülejäänud progressiivne üldsus? Nagu võib siit-sealt lugeda, tegi Zenith sel ajal (ütleme 30-ndate keskel) mitme kubatuuriga (vist JAP-mootori ja alates 200 ccm) mudeleid. Siin küll ilus suur pilt, aga võta kinni mis mudel...silinder küll kaunis tummine tükk, ehk on tegu 500 ccm tsikliga, näit.
Zenith C5 Special 500 ccm, 1936 paistaks nagu sarnane, ümmargused rattad jne...Rolleyes ?
http://motorbike-search-engine.co.uk/cla...ith_c5.jpg
(03-12-2010, 00:06 AM)kass Kirjutas: [ -> ]Lgp. Aspelindusele - see ei ole mäng, see on tõsine töö!
Esimesel pildil olevad Kaitseliidu "tuletoojad" oma inglastega ei ole K-seeria numbritega. Kaitseliitlased olid mulje järgi oma isiklike "tsiviilratastega" , vähemalt on nii piltide järgi mulje jäänud. Ei oska näiteks mina küll seda kolmanda (peale Zenithi ja AJS) tsikli tootjat arvata (velocette??) , mudelist rääkimata.
Paistab, et see K-seeria tsiklipark oli ikka äärmiselt mitmekesine. Ja miks on ksf! Aspelundi piltidel K-seeria masinate juures tsiviilrõivais tüübid?
Lisaks on Wehrmachti foorumis vastavas teemas väidetud, et 1939 aasta seisuga soolotsikleid KV arvel ei olnud, kas see väide ei ole õige või tehti siis mingil ajal puhastust ses kirjus masinapargis (ilmselt mitte) ....

Teemaalgatuse K-514 sarnast tsiklit mina Coventry Eagle toodangust välja otsida ka ei oska...Sad
Wehrmachti foorumis on siis kirjutatud nii:


Eestis oli 1939.a. arvel ca. 3400 mootorratast, nendest 200 olid külgkorviga.

1939.a. seisuga oli sõjaväel ja Kaitseliidul kokku 39 külgkorviga mootorratast, mobilisatsiooni korral oleks vaja läinud 249 tk. Seega rekvireerimise õnnestumise korral oleks natuke puudu jäänud.
Külgkorvita mootorrattaid 1939.a. seisuga sõjaväe ja KL nimel ei olnud. Korvita ratta vajadus mobilsatsiooni korral oli 79 tk. (rekvireerimise korral oleks saanud lausa valida 3200 hulgast)
Kas siis külgkorvita mootorrattaid osteti peale 1939.a., või on fotodel näha mootorrattaid, millel korvid lihtsalt küljest ära võetud? 1940.a. keskel oli sõjaväel 35 mootorrattast, seega võib vist oletada, et piltidel on külgkorvid ära võetud.

Mida sellest jutust arvata? Ja kuidas on neid numbreid jagatud, näit K-514, kas numeratsioon oli üks nii moto- kui autotehnikale? Ka jalgrataste juures nähtud K-seeria numbrimärke, ega ometi need muu tehnikaga uhes numeratsioonis ei jooksnud? Rolleyes

Lgp. ksf! Manic on värskelt saanud ja avaldanud infot K-seeria numbrimärkide kohta. See info selgitab mõndagi ja peab ka siia teemasse pandud saama! Wink

numbrite kohta lisandus veel selline info, mis oli ka mulle uudiseks (panin galeriis numbrimärkide lehele välja):

Kaitseväe K-seeria numbrimärkide puhul oli aastail 1938-1940 vahemik 1-499 reserveeritud sõjaministeeriumi ja sõjaväe autodele ning numbrid alates 500-st Kaitseliidu ja piirivalve jõuvankritele. 5- ja 6-ga algavaid numbreid anti ka sõjaväelaste isiklikele autodele. Numbrimärkide standardmõõdud olid autodele 140 x 390 mm ja mootorratastele 95 x 280 mm ning need kehtisid ainult koos Varustusvalitsuse Tehnikaosakonna pitseriga (kollase õlivärviga vahekriipsu all).

Küllap võidi 5- ja 6-ga algavaid numbreid anda ka sõjaväelaste isiklikele mootorratastele, mida oli kindlasti rohkem, kui autosid.

Mina olen hiljuti aru saanud, et vähemalt 1920ndatel kutsuti kordusõppuste tarbeks kohale selliseid reservväelaseid, kellel oli olemas kas soolo või külgvankriga mootorratas. Ratas selleks momendiks käsutati väeosa käsutusse ja maksti selle kasutamise eest ka heldelt kompensatsiooni. Omamata täpset ülevaadet, palju maksis üks keskmine Continental tagarehv Harley-Davidsonile, võib aga siiski mälestustest aru saada, et nii suurt summat ei osanud keegi unes ka näha. Kas see nüüd kedagi aitab, aga näpud tuleb peale eilset liikuma saadaToungue
Ja ennem seda ajateenistuses (1920ndate keskpaik), oli sama mehe sõnade järele, lennusadamas baseerunud üksusel, kasutada ainult üks ainumas H-D külgkorviga ning 2 autot. Tundub, et rataste osas kasutati ikkagi lahkeid reservväelasi ära edukalt. Mis 1930ndatel toimus, ei oska täpselt öelda.
Selge see, et 20-ndatel oli tehnikat nii Eestis ja siis ka KV-s vähe, seda võrreldes 30-ndatega. Mind on selles teemas just huvitanud see kirju ja juhuslik piltidel K-seeriaga numbreid kandev tsiklipark ja ka K-5XX (st mõneti suured numbrid, ehk vb ka mitte eriti suur kui piirivalve ja KaMin jms juurde arvata). Nüüd on süda rahulikum ja jõulud võivad tulla! Smile