automoto.ee foorumid

Täisversioon: BMW R35 venekeelset manuaali?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist!

Ehk mõnel foorumlasel on digitaalsel (või muul) kujul BMW venekeelne manuaal olemas? Eriti huvitaks manuaalist see koht, mis kirjeldab klappide "ajastuse" sättimist ehk vänt- ja nukkvõlli koostööd. Targemad teadsid rääkida, et pane aga hammasrataste nooled vastamisi (eelnevalt väntvõll ü.s.s. ja nukkvõll sarnaselt) ja anna minna...aga reaalselt see asi nii ei toimi. Võib-olla seetõttu, et on kahte tüüpi väntvõlle, millest viimasel tüübil on hammasratas kiiluga väntvõlli otsas ja ü.s.s. puhul näitab nooleke otse alla.
Saksakeelne manuaal on küll olemas aga eriti sealt targemaks ei saa (saksa keel jätab ka soovida).

"Mõnel muul kujul" st paberkandjal peaks mul olema, kindlasti ka paljudel teistel foorumlastel. Kui enne keegi ei reageeri, siis homse päeva jooksul võin ehk midagi välja panna.
v olla pead mõne ringi mootorit edasi keerama-küll märgid ka paika saavad
Manuaaliga seoses...Kuna nõukogude rahvas oli äsja võidetud suure sõjaga tõestanud, et on targem ja tugevam kui keskmine saksa BMW - omanik, siis suure tõenäosusega ei vajanud ta ka täpsemat ja üksikasjalikumat R35 manuaali kui saksa mootorrattur. Seega peaks olema see venekeelne teos saksa oma tõlge ja ei midagi enamat, ei suurest haamrist ega ka mingist salapärasest "matist".
Lk 47 on 15 rida juttu "jaotuse ja süüte seadmisest" ning viide joonisele 28. Julgen pakkuda, et sama jutt on ka saksa keelses teoses. Võin ka katsuda päeva peale sellest teha mingi digitaalse tõendusmaterjali.
Mingisuguseid nooli ega märke ei maksa otsima hakata, neid seal lihtsalt ei ole. Kassi lisatud piltidest peaks kindlasti piisama.
Tänud kõigile vastamast ja abi eest!
Tegelikult need "noolekesed" peaksid olema nii vänt- kui nukkvõlli hammasratastel ning nende otstarve peaks olema abistav õige momendi paika saamiseks. Osadel hammasratastel võib küll nooleke puududa aga see ei tähanda seda, et kõigil see nooleke puudub. Võin tuua tõestusmaterjali pildi kujul... Lisaks on üks ami seda oma blogis kirjeldanud http://belinfante-indian-motorcycles.blo...chain.html (huvitav kas tal see nii ka töötas?). Olen jõudnud ka arusaamale, et noolekesi usaldada ei tasu.
1939. saksakeelses manuaalis sellist skeemi kahjuks pole...venekeelsest on rohkem tolku. Tänud veelkord kassile "muul kujul" manuaali piltide eest!
Eks nüüd siis uuesti proovima.
Kui mootori korpusel mingid märgid on ja ketirataste peal ei ole siis äkki on nood rattad ise sinna aretatud.

Kui nooled on ja ikka originaalid siis ikka saab usaldada.Ketirattal on kiilusooned ja kiilud ka ja valesti kas saab panna neid?Äkki on ketirattad valepidi peal ja märgid mootorikorpuse pool.

Minu jaoks on see mootor täitsa tume maa aga huvitav lugeda.


Kui viitsid tee palun nendest ketiratastest pilt ja näita meile kaSmile
Nood noolekesed on ikka originaalis ketirataste peale "löödud". Mingi valemiga neid teisipidi panna ei anna...
Nüüdseks juba mootor koos ja pildi tegemiseks liiga hilja, kuid võin homme teisest korpusest koos ketiratastega pildi teha. Ajastuse sain õigeks manuaali pildi järgi: kolb ülemisse surnud seisu ja klapid kinni (vahekoht kahe nuki vahel).
Sai siin eelneval uuritud seda manuaali pilti, millel kujutatud nukk- ja väntvõll ning kuidagi ei saanud aru, kuidas see mootor sedasi töötada saab (kolb liigub alla ja väljalaskeklapp avaneb!!!)??? Joonisel on nukid vastupidi (valesti) kujutatud.
Ennegi pildid peegelpildis olnud,sellepärast ei tasu alati kõikke uskuda rohkem oma kogemust ja vaistu aga see ei ole reegel. See mis tehti "nah russ ",tuleb meelde need jutud mis leiti mootorist või tagadiffrist,veneaeg vaikis sellest ajalugu.
Mis suunas Sa nüüd mootorit keerad või kuidas vaatad , igatahes 4 taktilise tsükkel algab ikka sisselasketaktiga ja sisselaske klapi avamisega ja lõpeb väljataktiga ja väljalaske klapi sulgumisega.

Sisselase avaneb 4kraadi ennem ü.s.s
Sisselase sulgub 44 kraadi peale a.s.s
Väljalase avaneb 44 kraadi enne a.s.s
Väljalase sulgub 4 kraadi peale ü.s.s


Sellne valem siis selle mootori kohta.

Pead ei anna aga markeriga saad märgi teha ja kontrollida seda valemitSmile