automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mis õli soovitate T-16M mootorisse?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tegemist siis suhteliselt vähe töötanud ja korraliku mootoriga traktoriga, töötunde 1350.
Lasin välja 100 töötundi sees olnud tavalise diiselõli M10g, mis külmaga on ikka jube paks, umbes nagu masuut (manuaal näeb ette õlivahetuse 240TT järel).
Soovitati siin kasutada "Addinol Super Traktor MU 1045 10W-40" õli aga seda ei õnnestunud kusagilt hankida. Kõik millegipärast hakkavad isegi Addinoli nime kuuldes ohkima, meil siin õlipood ei müü seda üldse.
Viimases hädas ostsin uuesti M10g diiselõli. Aga see ei meeldi mulle üldse, tegemist rohkem õlilaadse pastaga kui normaalse õliga.
Õlipoes soovitati ainukesena lahtist mineraalset diiselõli 10W-30.
Talv alles noor ning minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt võib lumekatte paksus vähemalt kolmekordistuda, seega ees on rohkelt lumelükkamist ja seega ka palju külmkäivitusi...
Aga soovitage konkreetselt, millist kvaliteetset ja külmalt voolavat õli olete teie oma põkasse pannud?
Vene masinale käib heasti vene õli. Kui hakkad töötanud mootorile toppima lääne häid õlisid,võib väntvõll ja saaled kokku joosta. Asi selles,et liiga hea õli peseb kõik tagi lahti ja ummistab kanalid ära. Kui on tehtud mootori remont ja kõik kanalid ja mootor ära puhastatud,võid juba kindlamalt uue parema õli sisse panna. Olen ise korra pannud vanasse mootorisse lääne õli sisse,kuid teatud osa. Pikapeale siis peseb natukse kaupa ära,mul läks õnneks. See nali ei pruugi alati hästi lõppeda.
(30-12-2010, 17:56 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]Vene masinale käib heasti vene õli. Kui hakkad töötanud mootorile toppima lääne häid õlisid,võib väntvõll ja saaled kokku joosta. Asi selles,et liiga hea õli peseb kõik tagi lahti ja ummistab kanalid ära. Kui on tehtud mootori remont ja kõik kanalid ja mootor ära puhastatud,võid juba kindlamalt uue parema õli sisse panna. Olen ise korra pannud vanasse mootorisse lääne õli sisse,kuid teatud osa. Pikapeale siis peseb natukse kaupa ära,mul läks õnneks. See nali ei pruugi alati hästi lõppeda.

Vot täpselt sellist postitust ma eeldasin Smile
Ma tean täpselt mitme cm paksune kõntsakiht on mu vaid 100tuh km sõitnud Gaz-53 mootoris, mis pole autoolist paremat õli näinud ja sinna ei julge kuidagi kaasaegset pesuomadustega õli panna.
Aga kas vene diiselõli kah samamoodi kitib? Eeldan millegipärast, et mu vähetöötanud põkamootor on seest puhtam.
Muide see "Addinol Super Traktor" pidavatki olema madala pesuomadusega.
Mosse mootor millega on sõidetud 100tuh.km. ja õliks autool--väntvõlli kanalid otse enam läbi ei paista ja kõik tagi täis. Ere näide on veel klapikambri kaane all.
Mis diiselõlisse puutub,ega palju vahet pole,kuid vist tagitab tsipa vähem. Lõpptulemus ikka sama. Kui oled hakanud ühte marki õli tarvitama,lase senikaua,kuni mootori remont tuleb. Diiselõli on jah talvel tõeline kissell. Suvel aga jookseb nagu vesi....
Kui tahad talvel mootorit käima saada,ehita suvel karteri põhja sisse mingi veneaegse kohvi või veekeetja spiraal. Juhtme võid ju kasvõi õlikallamise august välja tuua. Kütad õli kuumaks ja saadki kergemini käima. Eriti laisa mehena soovitan isegi mootori alla väike lõke teha. Muidugi,kui toasoojendamisest puid üle jääb. Nii et variante küll.
Ja üldse on see traktori käivitamine talvel üks paras ooper. Mul endal on DVSš-16 l selleks hoopis Druzba mootoriga käivitusmootor. Sellega ei ole jama olnud ka 20 kraadi juures. Iseasi,kui Druzba käima saab. See on samasugune pätakas,kui vana katkine starter.... Druzba kõige nõrgem koht on see,et metallist paak kogub kondentsi ja karburaator seda vett (Jääd) ja sodi ei kannata. Sealt jamad pihta hakkavad. Õnneks olen Druzba remondiga kodus. Teen vahest neid ka teistele korda.
Olen kasutanud väikest gaasiga leeklampi.
Pildil on see gazi õlivanni soojendamas>
[Pilt: priimus.jpg]

Magneton starter sai juba ostetud, -10C juures saab ka piduse autoakuga ilma soojendamata käima, külmemat ilma pole veel olnud Smile
[Pilt: mag2.JPG]
Olen kuulnud mingit külajuttu,et kui lääne õli õigel ajal ei vaheta,lõhub mootori ära. Samas vene õliga võid lasta ka topelt ja ei juhtu miskit. Kas jutul tõepõhi all on,ei tea.
Arvestasin huvi pärast enda traktori töötunde aasta kohta ja see number on 21,5
Natuke vagude ajamist ja muldamist, suvel väheke pikema heina niitmist ja talvel oma õuelt lume lükkamist, endale tundub et vähe on kasutusel.
Nii et eelmine õli oli ikka mitu mitu aastat sees...
Eksi vanaisa lasi mosse õli karterist välja filtreeris ära ja sisse tagasi.Sõitis nii aastaid kuni mosse vanadusest ära kooles.
(30-12-2010, 20:12 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]On keegi proovinud vene masinale poolsünti või hoopiski täissünti näiteks sisse kallata? On sel üldse mõtet? Keegi kunagi hirmutas, et hakkab tihendite vahelt leemetama.
No aga köik ölid lähevad soojaks ja vedelaks. Kas siis poolsünt ja täissünt lähevad veelgi vedelemaks, et seda karta?
(30-12-2010, 23:17 PM)mrt36 Kirjutas: [ -> ]
(30-12-2010, 20:12 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]On keegi proovinud vene masinale poolsünti või hoopiski täissünti näiteks sisse kallata? On sel üldse mõtet? Keegi kunagi hirmutas, et hakkab tihendite vahelt leemetama.
No aga köik ölid lähevad soojaks ja vedelaks. Kas siis poolsünt ja täissünt lähevad veelgi vedelemaks, et seda karta?
Mul nissani dislal oli mineraal õli sees ja siduripoolne zimmer lekkis korralikult.Ostsin uue simmeri ära,aga vahetada veel ei jõudnud.Korralise õlivahetusega kallasin poolsündi sisse ja peale õlivahetust enam ei leki sõidetud juba aastaid.Uus simmer seisab siiani riiulis.
Karteri soojendamisel on kuumaõhupuhur leeklambist kordades effektiivsem.Masinal mida harva kasutad saab ju pärast töö lõppu õli välja lasta ja külmaga käivitamisel kallad sooja õli sisse ja pole vaja karterit soojendada.
(30-12-2010, 20:12 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]...On keegi proovinud vene masinale poolsünti või hoopiski täissünti näiteks sisse kallata? On sel üldse mõtet? Keegi kunagi hirmutas, et hakkab tihendite vahelt leemetama...
Minu kasutuses olevatel vene massinatel on kõigil täissünt sees. Minu jaoks on mõte olemas - talvel kergem käivitus ja paremad määrimisomadused. Kui tihendite vahelt lekkima hakkab, siis on ikke tihendi, mitte õli viga.
Lääne õli määrimisomaduste (või vene õli mittemäärimise) kohta on ju hea näide. Vanasti pole kohe kuidagi Lada nukkvõllidega sõita saanud. Olid teised koguaeg ümmargused. Tänapäeval on see probleem kadunud. Ja kui mõnel kundel oli nukkvõlli vaja vahetada, siis jutu käigus selgus ikka, et siiani pooldab vene õli.
Smile

Ärge ajage siin pada - mineraalsel lääne õlil pole mingeid erilisi pesemisomadusi. Sünteetilistel aga küll.

Kui keegi loodab, et vene õli kasutades võib oma õlivahetusvälpasid mitu korda üle lasta, siis ta küll eksib. Õlivahetusvälp on küll määratud teatud varuga, kuid mitte iga mootor ei oma piisavat varu, seda enam vene isendid, mille koostekvaliteet on ikka väga kõikuv. Teisest küljest on tänaseks allesjäänud mootorid ilmselt need paremad...

Mul on 8xxx mototundi töötanud D21s sees Comma Eurodiesel 15W40. Sama õli on ka minu pereuniversaali mootoris, sestap ka valik. Igatahes viimase 3 aasta ja umbes 400 mototunni peale ei ole mingeid märkusi ei õlikulu, õlirõhu ega käivitumise kohta.

Talvise käivitumise märksõnadeks on korralikud voolujuhtmed ja -kingad, puhas massilüliti, töötav hõõgküünal, reduktorstarter ja karteri soojendamine temperatuuridel alla -20. Selliste eelduste korral pole selle motoori käimasaamiseks vaja üle tavalise sõiduautoaku. Suuremate akudega võib starterile haiget teha - sel pole kuigi suurt tugevusvaru.
(31-12-2010, 11:40 AM)motamees Kirjutas: [ -> ]Vanasti pole kohe kuidagi Lada nukkvõllidega sõita saanud. Olid teised koguaeg ümmargused. Tänapäeval on see probleem kadunud. Ja kui mõnel kundel oli nukkvõlli vaja vahetada, siis jutu käigus selgus ikka, et siiani pooldab vene õli.
Smile
Oli ikka viga nukkvõllis küll. 21051-l pidas nukkvõll kapremondini (270 000km) vastu ilusti, silindrid läksid teise mõõtu, vänt esimesse ja nukkvõlli koos nookuritega panin tagasi. Sai veel piisavalt sõidetud ja lätlasele maha müüdud. Uue nuka ja nookurid andsin kaasaRolleyes
Kusjuures õlid olid need, mida siis saada oli, vahetada sai kindlasti korrapäraselt või isegi tihemini.

Vend ostis omale 85 a. 1984 aasta Vaz-2102 `he. Sellega sai sõidetud vaevalt 40 tuhat ja mootor tegi juba diisli hääli. Nokkvõll oli täiesti kulunud. Õlist see küll ei olenenud,pigem ikka materjali viga. Kellele juhtus....see sai.

Poisid! Tundub et aasta lõppemine ei sega isegi meie lobisemist siin foorumis.....
(31-12-2010, 20:17 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]... Õlist see küll ei olenenud,pigem ikka materjali viga. Kellele juhtus....see sai.

Poisid! Tundub et aasta lõppemine ei sega isegi meie lobisemist siin foorumis.....
Misasi see aastalõpp siis nii ära pole, et suuloba lukku paneb?
Aga seda materjali juttu ma ootasin. Mina väidan aga vastupidist.
Pole sel materjalil äda midad, ikke õli fekaal. Needsamad vanal ajal tehtud võllid võetakse tänapäeval riiulist ja pannakse mootorisse. Kestavad seal tänapäeva õlidega iganes. Vat nii.
Smile

(31-12-2010, 20:57 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Aga seda materjali juttu ma ootasin.

Sel ajal liikus jutt, et linnavahel ei kannatanud nukkvõll neljanda käiguga pikalt venitada, jäi kuivaks. Palju selles tõde....
(31-12-2010, 20:57 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]
(31-12-2010, 20:17 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]... Õlist see küll ei olenenud,pigem ikka materjali viga. Kellele juhtus....see sai.

Poisid! Tundub et aasta lõppemine ei sega isegi meie lobisemist siin foorumis.....
Misasi see aastalõpp siis nii ära pole, et suuloba lukku paneb?
Aga seda materjali juttu ma ootasin. Mina väidan aga vastupidist.
Pole sel materjalil äda midad, ikke õli fekaal. Needsamad vanal ajal tehtud võllid võetakse tänapäeval riiulist ja pannakse mootorisse. Kestavad seal tänapäeva õlidega iganes. Vat nii.
Smile

Vaidlen ikka vastu. Osad võllid tehtud malmist,osad terasest. Viimased kestavad kauem. Malmist võlli tunneb ära vaz-i kirjast ja ka sellest,kui koputada haamriga vastu võlli. Kõrvaga kuulda. Pillimeeste värk....

Need, mida mõni noorem mees riiulist võtab, on toodetud alates ´86 ja hiljem. See nukkade kulumine aastatel ´80 - ´85 lausa epideemia ja juhtumidd 40 tuhandega võlli ümardamisest olid ikka maasilised.
(31-12-2010, 23:19 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]
(31-12-2010, 20:57 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Aga seda materjali juttu ma ootasin.

Sel ajal liikus jutt, et linnavahel ei kannatanud nukkvõll neljanda käiguga pikalt venitada, jäi kuivaks. Palju selles tõde....

Olen kuulnud,et tühikäigul ei ole soovitav pikalt soojal mootoril käia,õlirõhk madal jääb kuivale.
(31-12-2010, 23:19 PM)aavu Kirjutas: [ -> ]...Sel ajal liikus jutt, et linnavahel ei kannatanud nukkvõll neljanda käiguga pikalt venitada, jäi kuivaks.
Olen madalate põõretega sõitja. Ka linnavahel sõidan neljandaga. Pole nukkvõlli probleeme.
(31-12-2010, 23:56 PM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]Need, mida mõni noorem mees riiulist võtab, on toodetud ...
Metsakohin on siis nii vana mees, et pole julgenud oma vanust pannagi. Kahtlen aga selles, et mina nüüd see noorim riiulist võtja olen.
(31-12-2010, 23:57 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]Olen kuulnud,et tühikäigul ei ole soovitav pikalt soojal mootoril käia,õlirõhk madal jääb kuivale.
Õlirõhk on õlirõhk. Koolis õpetati, et see on suletud süsteemi igas punktis sama. Ka pool atti on piisav nukkvõlli õlitamiseks. Ega siis surve ei tee hõõrduvaid pindu libedaks, vaid kvaliteetne õli. 0,5 atti on ju täiesti piisav, et õli pindade vahele viia, sest nuki ja talla õlitus käib paiske teel.
Muidugi pole mõtet vaielda selliste "korvide" üle, mis õlirõhku enam üldse ei pea.
Smile

Lehti: 1 2