automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sapakale vesisoojenduse torude vedamine tagant ette
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nimelt sapakal peal nüüdseks vesijahutusega mootor, seda nüanssi ärakasutades plaan soojendusradikas ette vedada. Nüüd aga küsimus, millega vedada. hetkel on mõttesse jäänud vask torud või spets kuumuskindel voolik, mõlemad odavusega ei hiilga aga vasktoru meeter kallim, plus seal käändmikke ka vaja. Lisaks tuleb ette, kõige ülemisse kohta ventiil või kraan, kust õhutada.
Kuna sapakas oma ruumikusega salongis ei hiilga siis esialgu ongi vaja välja mõelda mis, kuidas ja kustkohast.Alguse peaks see saama ilmselt kõrvalistuja poolsest tagaseinast, kütusepaagi kõrvalt, ja mööda kõrvalistuja poolset põhja(vms) ette kõrvalistuja jalgade kohale.
Äkki kellegil veel miskit ideid, on ise kokkupuutunud või oskab soovitada?
Joosep
Ma pakun ,et saab ka aluplex veetoruga panna. See võibolla ei anna niipalju soojust ära kui vask. Hea on painutada kah ja saab hästi põhja ligi panna.
Antud isend http://www.carandclassic.co.uk/car/C129309/ on sapperi analoog ja sellel soendusradikasse vedelik viidud kummivoolikutega salongi põrandal olevas kaskkanalis salongis.Jahutusradikasse lähevad põhja alt terastorud.Kui mälu ei peta siis radikate õhutuskraan oli esiklaasi juures pagasnikuluugi all.
aga on keegi kokkupuunund miskit levinuma asjaga, mida kannataks kasutada eesotsas õhutamiseks?
Romulast vaata mõni voolik millel õhtusnippel küljes(audi).
Jossu, ma siiski ei taipa, miks Sa vägisi tahad mootorit räigelt maha jahutada? Sapparil on ju taga ruumi laialt käes, lisaks ju mõlemal poolel õhuvõtt radikale olemas. Nii pika trassi sees piisava voolavuse tagamine nõuab päris kabedat veepumpa aga tavalisel pajal, kus veesärk pikkusega ei hiilga, ei pruugi pumbal jõudlust jagudagi. Muuseas, IGA põlv ja pööre võtab seda veel maha ka.

VW bokser-vesijahutused ja ka Škoda on projekteeritud pikkadele veetrassidele, tavaline mootor mitte. Või krossi-romuralli masinad, kus ongi eesmärk maksimaalne jahedus ning kütusekulu ei ole obligatoorne. Teine variant on siis leida mõni vana suure radikaga küttesüsteem mis suunab sooja kas tuppa või õue ja sellest teha tuleseina taha salongiküte. Tagasivool pika serpentiin-vasktoruga või jagatud mitme toruga (Y-liitmikega lahku-kokku) põhja all, mis siis veel jääksoojust ära annab. Võimalikult lühike kuum sisse ja pikk jahutav toru tagasi. Suvel lükkad klapi õhku toa asemel näiteks põhja alla puhuma.
Väikebussidel on mõnikord küljes salonglisaradikad, mõnikord on ka eletripumbad millega tsirkulatsiooni tagatakse. Võimalik et vajalikud komponendid saaks sealt. Kui kasutatut pole võtta, siis odavaim uus selline võiks leiduda gazell-bussi küljest.

Õhutamiseks võid kasutada tõesti originaalnipleid volkari-audi küljest. Õhutusnippel on olemas ka tagamootoriga skodadel. Aga võid ka robustsemalt läheneda, pannes toru kõige kõrgemasse kohta kraani. Õhutuseks kraan lahti, ootad kuni enam mulle ei tule ja kraan kinni.

Võibolla oleks parem vedada toru põhja alt ja vajadusel soojusisoleerida. Miks - sest kui mõni neist torudest peaks lõhkema või liitmik järele andma, siis välja purskav aur ja vedelik võib sõitjatele põhjustada päris ränki põletusi.
Aluplex torud sai veetud, 20mm siseläbimööduga ja mahtusid mõlemad ühepoole küljekarpi ära, õhutuseks sai ostetud kolmik kus kraan otsas... jääb äretada soojenduseradika täpne asukoht ja õhusuunajad.
juhul kui veepump nõrgaks jääb siis võin sulle pakkuda 12v tsirkulatsiooni pumpa mille saad voolikut vahele panna.
Kas projektist pildimaterjali ka kuskil on???

Või olen ise tähelepanematu olnud...