automoto.ee foorumid

Täisversioon: Järelveetav greider D 241
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sai mõni aeg tagasi järelveetava greideriga D 241 kohalikku taluteed hooldatud. Vedukiks MTZ 82. Greider on nõuka-ajast säilinud ja enam-vähem algupärases seades ning töökorras. Kas foorumlased teavad, palju neid veel Eestimaal säilinud on? Olen huvitatud ka varuosadest.
[attachment=34975]
teil seal paistavad suht soojad ilmad olevatBig Grin praegu
Pole ju öeldud, et pilt on tehtud (ja kõnealune hööveldamine toimus) just nüüd talvel.Smile Konkreetne pilt on minu mälu järgi ikka vähemalt paar aastat, tegelikult ilmselt isegi rohkem aega tagasi tehtud. Selles suhtes on "mõni aeg tagasi" üsnagi lai mõiste.Wink
(22-01-2011, 20:46 PM)tiitnato Kirjutas: [ -> ]teil seal paistavad suht soojad ilmad olevatBig Grin praegu

Töö toimus 2009 suvel. Arutleks teema üle ikka sisuliselt. 1982.a. nõukogude tehnika kataloogis on sarnane greider valikus. Margiks D- 241A, täiendavalt antud margiks ka DZ-6. Minu pildil kujutatud masinal tehase ident. plaat puudu, seega täpset marki ja valmistamisaastat ei tea. Mäletan, et väikese poisina (u 25 a tagasi) hööveldasime isaga sama masinaga sama teed, istusin siis suure huviga T 74 kabiinis. Usun, et masin on vähemalt 30 a vana, ilmselt rohkem. Katsun vanemate külameeste käest uurida.
Masina andmed: hõlma ja teiste detailide liigutamine mehhaaniliselt, st masinisti käte jõul; hõlma laius ilma pikenduseta 3 m; hõlma kõrgus 40 cm; mass raudratastega 2,6 t; masina pikkus ca 6,6m. Hõlma saab sarnaselt tänapäeva greideritele erinevasse asendisse paigaldada, küll nö manuaalselt. Vedukiks on ette nähtud roomiktraktorid DT 75 või T 74. Masinat pakuti ka õhkrehvidega ja nö poolripp varianti, kus esiots toetub veduki ripp- või haakeseadmele. Selleks eemaldati esitelg ja paigaldati lisadetailid. Samuti pakuti lisaraskuse paigaldamise võimalust.

[attachment=34977]
Sarnast greiderit näinud Järvseljal, aastaid 6 tagasi.
See greider võib olla rohkemgi kui 30 aastat vana.Uurisin 1963a.põllumajandustehnika käsiraamatust järgi.Oli siis juba täitsa olemas.
http://picasaweb.google.com/118166576673...likTehnika#
Vanakesel esiratta laager lagunenud. Suure lõtku tõttu sai nädalavahetusel ratas maha võetud ja selgus, et sisemine laager on rullidest tühi, alles vaid saaled. Head kaasfoorumlased aidake leida uunikumile uus laager: koonus-rulllaager nr 7313 K 1 .
Kas oskab keegi kommenteerida miskit nimetatud masina rattalaagrite tihendite kohta? Sisemisel laagril ei paista mingit tihendit olevat ja oluliselt ei ole ka rummu modifitseeritud.

Toomas
Oled kindel, et seal koonusrull oli? Mul ei ole vene kataloogi käepärast, kuid Lääne tootjad annavad selle:
FAG radiaaltugikuullaager

Mis puutub tihendusse, siis kui ruumi on, tasuks sinna kaelustihend panna, Isegi, kui seda originaalis pole olnud.
Jah, olen kindel, et on koonusrull. Nimelt on neid ühel rattal 2 tükki ja välimine on alles ning terve, sisemise saaled samasugused, mõned rullid ka alles. Mõõdud on: seest 65 mm, väljast 140 mm. Vene laagrid on kataloogi järgi täitsa olemas. Teiste tootjate omad on tänapäeval tähistatud teiste numbritega, miski 32... .
Tihendi teemat tuleb igal juhul kaaluda, muidu on remont lühiajaline.

Toomas
Minul on kodus sadu erinevaid veneaegseid uusi laagreid. Võin otsida nädalavahetusel, äkki leian. Annan teada!
Tallinnas on firma Kavial kellel on vene laagreid laos. Saada neile päring.