automoto.ee foorumid

Täisversioon: Probleem HD WLA 42 õlitusega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lugu siis järgmine:
WLA hakkas karteri põhja alt jubedalt õli välja ajama.Asja uurides selgus,et õli tuleb parema poole põhjaluugi avast.Kuna mul polnud õrna aimugi,mis luuk see selline on ,kruvisin selle küljest ja hoobilt lainetas põrand õlist.Selgus,et luugi küljes on ca 8 cm pikune lapik toru,mis ilmselt toimib ülevoolu toruna,kui liiga palju õli karterisse satub.
Järelikult on viga õlitussüsteemis,aga mis on viga?Kahjuks pole mingit kirjandust selle ehituse kohta kusagilt saada ja kogu mootorit ilmaasjata tutvumise eesmärgil lahti lammutada on lauslollus.
Teadjamehed - andke head nõu!
Viga on õlipumba (see, mis mootori küljel ) kuulklapis, mis ei pea ning laseb õli paagist karterisse valguda. Ilmselt ratas pikemat aega talvel seisnud.
Tänud Veteran!Ju vist nii ongi,sest see ratas seisab mul enamus ajast.Viimane sõit oli möödunud aasta kevadel ja kui nüüd prooviks käivitasin,panigi õli lahinal jooksma.
Hakkan õlipumba ehitust õppima.
Mul mingi HD WLA õlipump on olemas, ei tea, kas sobib. Kui on huvi, siis helista 556 70 500
[attachment=35028][attachment=35027] H-D WLA õlituse ja õlipumba skeem.
Kõigepealt suured tänud skeemide eest.
Võtsin õlipumba maha ja see on nagu uus - kõik kolm kuulklappi olid lahti ja igaks juhuks pesin kanalid bensuga läbi ning panin kokku tagasi.Kummitama jäi aga selle reguleeritava klapi teema,sest viimati on see valesti reguleeritud?
Kui seda õlitussüsteemi skeemi uurisin,jäi arusaamatuks karteri all asuva musta karbi tööpõhimõte.Sellelt läheb toru õlipaaki tagasi ,kuid küljepeal on veel üks klapi moodi asi,millel on küll stutsi keermestatud ava,kuid see on tühi.Kas on midagi puudu,või peabki nii olema?
Ja veel - skeemilt selgub,et tagasivoolu ja ventilatsiooni torud lähevad paaki ülalt,minu isendil on aga kõik kolm toru põhja all.
Oleksin tänulik kommentaaride eest
Võtsin selle alumise karbi ka maha ja laiali.Selge pilt - see on pump,mis õli tagasi paaki pumpab.Temagi tundub korras olevat.
Aga pumba eemaldamisel tuli sealt august välja poolkuu kujulise ristlõikega ca 4cm pikune sõel.Huvitav,kuskohast see võiks pärit olla?
Kokkuvõtteks:ühtegi silmnähtavat viga pole ma senini avastanud.
[quote='Vana7' pid='258729' dateline='1296465466
Kui seda õlitussüsteemi skeemi uurisin,jäi arusaamatuks karteri all asuva musta karbi tööpõhimõte.Sellelt läheb toru õlipaaki tagasi ,kuid küljepeal on veel üks klapi moodi asi,millel on küll stutsi keermestatud ava,kuid see on tühi.Kas on midagi puudu,või peabki nii olema?
Sealt on puudu toru, mille kaudu õlitatakse veoketti. Õli hulka reguleeritakse küljel oleva nõelkruviga. Nali naljaks, kuid ülevaatusemehele annab selgitada, miks Harley alla õli tilgub.
Siduriketi õlitamine toimub analoogselt teisest pumbast.
Ja veel - skeemilt selgub,et tagasivoolu ja ventilatsiooni torud lähevad paaki ülalt,minu isendil on aga kõik kolm toru põhja all.
Torude kinnitus ikka paagi alt. Skeemil lihtsalt näidatud, kuhu ükski neist suunatud.
Too sõel on karterist ja seda tagasi paigutada ...uurisin vahepeal mootoriosade kataloogi, seal sellest sõelast pilti pole. Kuid kas see ei käi mitte õlipumba silindrilise osa küljele õli sissevõtuava ette? Loogiline ju?
[/quote]

Tänu sellele õlilekkele ja hr.Veterani asjalikelele nõuannetele sain vana Harley keerulise,kuid omapärase õlitussüsteemi selgeks.Muidu poleks ilmselt kunagi tehnilistesse üksikasjadesse süvenenud.
Nüüd on siis kõik pumbad,klapid ja torud läbi pestud ning läheb kokkumonteerimiseks.Eks paistab,milline on lõpptulemus.
Tere.

WLA -ga seotud küsimustega võib pöörduda ka kaasfoorumlase Sidorov poole. Ta oskab samuti aidata sel teemal, kuna on sellise ratta taastanud.

Lugupidamisega
Marko
Tundub,et asi sai korda.Katsetasin kuskil poole tunni jooksul.Õli läks paagis ilusasti kuumaks ja mitte üks tilk välja ei lekkinud.Nüüd vaja veel saavutada ilus tühikäigu hääl.Timmisin karbussi mõlemast kruvist,kuid ilusat ja ühtlast müdinat kätte ei saanud.Kui asi hakkas ilmet võtma,suri sunnik varsti välja.Ehk oskab keegi soovitada mõnd head nippi?
[attachment=35057][attachment=35056]
(04-02-2011, 22:34 PM)Vana7 Kirjutas: [ -> ]Tundub,et asi sai korda.Katsetasin kuskil poole tunni jooksul.Õli läks paagis ilusasti kuumaks ja mitte üks tilk välja ei lekkinud.Nüüd vaja veel saavutada ilus tühikäigu hääl.Timmisin karbussi mõlemast kruvist,kuid ilusat ja ühtlast müdinat kätte ei saanud.Kui asi hakkas ilmet võtma,suri sunnik varsti välja.Ehk oskab keegi soovitada mõnd head nippi?

See, kas õli veel karterisse vajub, selgub pikema aja jooksul. Kui õli ikka paar nädalat paagis püsib, siis alles võib hõisata
Kui seda va vene murrakut valdate, siis vast tühikäigu regullimisel juurdelisatust abi. Kohtumiseni !

Tänan,Vetran.Seda murrakut oskan päris hästi ja hakkan regullima.

Kohtumiseni,
Vana