automoto.ee foorumid

Täisversioon: Silindri puurimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4
Kuna 2 remonti polnid kohapeal olemas siis küsisin kolmanda. Karbi peal on kirjas 58.75 kyid minu nihik näitab kolvi ülaosas 58,50 ja alt 58.60 ehk kergelt koonuses.
Silindrisse läheb pea ees ilusti kuid tagumik järgi ei mahu.
Esmalt viisin silindrid ja kolvid saatsin hiljem järgi et nendele vaja puurida.

Pildid asuvad siin  https://erinevadpildid.blogspot.com/2020...7.html?m=1
Võib isegi nii õelda, et kolvi ülaosa loksub silindris kuid tagant kiilub,  TMMP 5816L
(07-04-2020, 22:28 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Võib isegi nii õelda, et kolvi ülaosa loksub silindris kuid tagant kiilub,  TMMP 5816L
Kolvid ongi ülevaltpoolt peenemad kuna seal paisumine suurem. Normaalne on ikka nii, et kui kolvi silindrisse lükkad siis peab sinna kerge vaevaga minema. Kui on liiga tihke siis on auk liiga väike. Tavaliselt ikka puurija proovib kolvi silindrisse ja hindab olukorda. Samuti ju mõõdab töö käigus tulemust. Kui nüüd mingite mõõtude järgi teha siis võib ka asi selles olla, et kolb saanud kannatada miskit moodi. Ise olen pisut maha viilinud. Mäletan seda, et kunagi sain Moskvitši kolvid ja need ei sobinud kuidagi hülssi. Sai siis neid treitud ja ka viilitud päris tükk aega, kuigi hülsid jäid vanad ehk olid alla saja tuh. sõitnud. Ei tea mis kopeka omad võisid olla. Sai senikaua viilitud kuni parajalt silindrisse sobisid. Eks pead ise hindama olukorda, et mida ette võtta. Aga supler mis pildil, sellega suurt midagi teha pole täpsema töö juures.
Kahju, et lihtsad asjad on jäänud unustuste hõlma.Aegadel kui kolbe ei olnud saada oli igas külas keegi kes sai kolbe valatud ja ka silindreid hoonitud ja missuguste masinatega.Kolvi materjalid on igasuguseid ja ka nende soojus paisumine.Lihtne viis seda teada saada on kolvi kuumutamine 100 kraadini, mõõda siis ja lisa siis 0.01- 0.02 mmm ja saad õige silku sise mõõdu mida sisse hoonida.Mõõteriist on ikka teine kui roostes supler.[attachment=81227]
Fakt on see et olenemata mõõteriistast ei mahu kolb silindrisse ehk puuritud on valesse mõõtu.
Võibolla oleks lahendus selles kui võtaks 2 rem kolvid või hakkab  liialt loksuma silindris?
Saaksin ka tagasi saata puurijale et tehku töö korralikult kuid enne peaksin veenduma et viga pole kolvis ega minus.
(08-04-2020, 09:43 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Fakt on see et olenemata mõõteriistast ei mahu kolb silindrisse ehk puuritud on valesse mõõtu.
Võibolla oleks lahendus selles kui võtaks 2 rem kolvid või hakkab  liialt loksuma silindris?
Saaksin ka tagasi saata puurijale et tehku töö korralikult kuid enne peaksin veenduma et viga pole kolvis ega minus.
Mis puurija ise asja kohta ütleb, et kõik on korras ja peabki nii olema?
Tegija enda arvamus oleks vast kõige olulisem lähtepunkt ning sellest hakata edasi vaatama.
(08-04-2020, 09:43 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Fakt on see et olenemata mõõteriistast ei mahu kolb silindrisse ehk puuritud on valesse mõõtu.
Võibolla oleks lahendus selles kui võtaks 2 rem kolvid või hakkab  liialt loksuma silindris?
...

Esiteks veendu, et Su kolb on ikka mõõdus. Ja silindrikujuline, mitte mõni "kõrgem matemaatiline pöörkeha"...

Remontkolvid lähevad veel suuremaks...
(08-04-2020, 09:43 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Fakt on see et olenemata mõõteriistast ei mahu kolb silindrisse ehk puuritud on valesse mõõtu.
Võibolla oleks lahendus selles kui võtaks 2 rem kolvid või hakkab  liialt loksuma silindris?
Saaksin ka tagasi saata puurijale et tehku töö korralikult kuid enne peaksin veenduma et viga pole kolvis ega minus.
Kindlasti saada töö tagasi meistrile ja las kontrollib ise üle. Mis kehvasti, see uuesti.
(08-04-2020, 10:21 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(08-04-2020, 09:43 AM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Fakt on see et olenemata mõõteriistast ei mahu kolb silindrisse ehk puuritud on valesse mõõtu.
Võibolla oleks lahendus selles kui võtaks 2 rem kolvid või hakkab  liialt loksuma silindris?
...

Esiteks veendu, et Su kolb on ikka mõõdus. Ja silindrikujuline, mitte mõni "kõrgem matemaatiline pöörkeha"...

Remontkolvid lähevad veel suuremaks...
Sisepõlemismootori kolb ei ole kunagi silindriline,ennem on "kõrgem matemaatiline pöörkeha".
(08-04-2020, 20:28 PM)_rein_ Kirjutas: [ -> ]Sisepõlemismootori kolb ei ole kunagi silindriline,ennem on "kõrgem matemaatiline pöörkeha".

Jah, kolb on ovaalse ristlõikega tüvikoonus. Mille mõõduhälbed peavad mahtuma lubatud piiresse.

Tänase odavkauba puhul ajuti ei mahu kohe mitte. Sellele ka vihjasin, et kolb tuleb enne pretensiooni esitamist üle mõõta. Enamus puurijaid teab, kui palju on mikromeeter ja kui palju mõõt temperatuuri muutumisel mängib. Samas kõik ei tea ka, eksole.
Kuidas silindri puurija peaks puurima ovaalset ava kui kõik kolvid on ovaalsed ja veel siis koonilised ???
Koonilised seda usun aga seda ei usu, et ovaalsed on.
Isegi kui oleks andnud kandilise kolvi, oleks olnud tore, et see ka silindrisse mahub.
Hetkel tundub, et võttis mõõdu kolvi ülaosast ja selle järgi ka puuris, hiljem ei kontrollinud või oli poogen.

Kui nüüd küsiks pool raha tagasi, kas siis 2 remont kolvid sobiks sinna, kuhu kolmas ei mahu või jääb liiga loksuma?

Niipalju veel täpsustuseks et ta soovitas mul tuua 2 remont aga mina viisin kolmanda remondi kolvid ning teavitasin ka teda sellest.
Vaadake tal vedas, et puurija pani punse niipidi,et kolb sisse ei mahu.Minul üks puurija lasi silindri ovaalseks ja kolb kukkus hooga läbi!
Soojuspaisumine eri suundades on erinev. Sellepärast kolb ovaalne, mitte silinder. VAZ-i näide.
(08-04-2020, 20:53 PM)Qunts Kirjutas: [ -> ]Kuidas silindri puurija peaks puurima ovaalset ava kui kõik kolvid on ovaalsed ja veel siis koonilised ???
Koonilised seda usun aga seda ei usu, et ovaalsed on.

Iga vähegi asja teadev puurija PEAB teadma, kuidas on kolvid ehitatud ja kust võtta mõõdud! Kui ei tea, tuleb seni peksta, kuni õigesti teeb.

Külma pika hõlmaga kolvi maksimaalne mõõt on risti sõrmega alumisest kolmandiku kõrgusel. Nüüdisaegsed hõlmata kolvid on teine teema - ma ei teagi, kus sellistel on külma kolvi maksimaalne diameeter...

Muide, me räägime siin koonilisuse ja ovaalsuse hälbest mõnest sajandikust iga kolvi diameetri saja millimeetri kohta, mitte kümnendikest! Seda juba supleriga ei mõõda (kuigi näitu ju diginihikult saabWink
Õige Eestlasena ei hakanud kohe tegijat tûlitama ja praadisin veidi, kogusin viha ja helistasin, et wtf, mis värk sellega on?
Siinkohal annaks punktid Talupojale.
Kuna Jawa kolvigrupp pidi tihti enneaegselt hakkama tirisema siis see puudujääk ongi jäetud meelega.
Allpoolt sõrme tuleb liivapaberiga veidi kolvi korrigeerida ja maha lihvida kuni saab küllalt hea.
On see nüüd õige või mitte, seda ei tea.
Unustas mulle mainida.
Igatahes tundus usutav ja nii ma teengi, selle tarbeks on mul treipink ka, et ei peaks käsitsi nühkima.
Ma kasutaksin liivapaberi asemel saabrit.
Ma ei tea peast palju Jawale silindri tolerantsi annab raamat puurimise puhul,kuid nii tihe ta kohe kindlasti ei tohiks olla.Kardi mootoritel cz 125 teeme külmalt 6-8 sajandikku ja siis ka kolb sisse kinni niimoodi ei jää.Mina seda jawat nende silkudega kokku ei paneks.
Räägi nüüd teistele ka, kus lasid puurida. Siis teavad valmis olla üllatusteks.
(09-04-2020, 17:50 PM)tõnn Kirjutas: [ -> ]Kuna Jawa kolvigrupp pidi tihti enneaegselt hakkama tirisema siis see puudujääk ongi jäetud meelega.
Allpoolt sõrme tuleb liivapaberiga veidi kolvi korrigeerida ja maha lihvida kuni saab küllalt hea.
On see nüüd õige või mitte, seda ei tea.
Unustas mulle mainida.
Igatahes tundus usutav ja nii ma teengi, selle tarbeks on mul treipink ka, et ei peaks käsitsi nühkima.

Otsi endale pädev puurija, hetkel saab veel asja päästa.
Lehti: 1 2 3 4