23-02-2011, 13:17 PM
23-02-2011, 13:19 PM
Tavaline nõukogude jalgrattalamp, toodetud ülimasskogustes 1950-70ndatel. Vanemate korpus oli must, uuematel alumiiniumikarva. Võru päris esimestel nikli all, enamikel kroomi all. Muus osas nad ei erinenud.
Kinnitusklamber puudu.
Kinnitusklamber puudu.
23-02-2011, 13:25 PM
Selge! Siis läks selle võrritule arvamisega metsa mul.
23-02-2011, 14:17 PM
(23-02-2011, 13:25 PM)ryblik1 Kirjutas: [ -> ]Selge! Siis läks selle võrritule arvamisega metsa mul.
Tegelikult ei läinud. Esimesed (punn)võrrid olid ju abimootoriga jalgrattad. 1957 (-56) ilmus turule abimootorikomplekt D4, mis oli mõeldud tavalisele jalgrattale paigutamiseks - seesuguseid komplekte (viimased olid varustet D5 mootoritega) müüdi 1960ndate teise pooleni. Ja pandi sageli juba tehases kokku, nt Riga-18.
Spetsiaalsed võrrid olid kõik nende edasiarendused. Nt Gauja oli Riga-18 (-16) edasiarendus, kus valdav enamik sõlmi (keskjooks, tagumine vabajooks jms) pärines jalgrattalt. Sh ka esituli, mis paigaldati talle tehases jalgratta oma - täpselt selline, nagu siin pildil kujutet. Hiljem, kui mootorina hakati kasutama D6-D8 ja vool lambi jaoks saadi mootorist, võrrilamp küll veidi muutus - korpus läks pikemaks, et mahutada ära drosselpooli, mis toimiks omalaadse pingeregulaatorina. Võru, hajuti (ja kogu optiline osa) jäi identseks jalgrattalambiga.