automoto.ee foorumid

Täisversioon: Karteri tuulutuse tööpõhimõte?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist, kuna igatalviselt külmade tulekuga, kui alla -10 läheb on karterituulutus jäässe läinud. Siis küsiks kuidas see asi üldse toimib?
Antud autol, 1,9 TD Xsaral tuleb tuulutusvoolik õlimõõtevarda juurest (seal all suurem toru) ning läheb vahejahuti juurde mille küljes on mingi ümmargune plast kobakas ja sellest siis õhutorusse, sealt siis turbosse jne. Igatahes läheb see tuulutus toru jäässe. Selles plast detailis ei tundu klappi olevat (vist).
Küsimus ongi kuidas teha mingi aseaine mille saaks ploki vastu sooja panna. Vanematel autodel vist oli lihtsalt karteri tuulutustorus metallvõrk mis püüdis õliudu kinni?
Antud mudeli iseärasusi ei tea aga tavaliselt on tuulutussüsteemis õliaurude püüdja (van. metallvõrk, uuematel labürint), kuhu sadestub kondentsvesi mis tekib siis kui autoga sõidetakse lühikesi linnaotsi talvel. See kondents kipubki ära külmuma. Korra nädalas pikem maanteeots (mootor soojaks) välistaks külmumise probleemi. Tavaliselt vabanetakse sellest tuulutuse labürindist mingil moel - kuidas antud juhul parim lahendus oleks ei oska öelda, tuleb tuulutussüsteem lahti võtta ja natuke nuputada.
Tundub et selle ümmarguse plastkobaka sees võiks olla see labürint. Tahakski aretada selle asemele mingi metallpüüduri mille saaks vastu plokki sooja panna-et 90C mootoriga see kuidagi jääs olla ei saaks. Vbolla on see mingi varuosana olemas?
vw/audi disladel on sama jama.kas seal sama mootor?
Ei ole sama mootor aga süsteem on vist sarnane.
http://www.worldimpex.com/parts/german-p...52730.html
Kuhu vw /audi diiselmootoril see jääkork tekib? Mul ka talvel armatuuris tuli põleb. Kui õlikorgi maha võtan siis algul on ohutuli kustunud kuid varsti on tagasi.