automoto.ee foorumid

Täisversioon: Starter (dynastart) käib tagurpidi, head nõu vaja- KORRAS!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tagurpidi käib Boschi dynastart.

Selline skeem on olemas:
[Pilt: 17822475bd0d73_l.jpg]

Ise pole seda õigetpidi käimas näinudki, juhtmed on skeemi järgi vaadates praegu õigesti küljes.

Nii oli millegipärast ühendatud enne, tegija käest pole võimalik küsida, miks nii ühendati:

[Pilt: 17822427eb5022_l.jpg]

Kogu skeem selline:

[Pilt: 178224317cf805_l.jpg]

Kas kellelgi on ideid? Elektritargad palutud vastama Smile

Samal süsteemil puudub ka säde. Testriga mõõtes on kontakti juhe kogu aeg massis. Kas peabki olema või vaja viga otsida? Omaarust peaks kontaktid massiga ühenduma siis, kui nad kokku lähevad...

Starteri mähised tuleb harjade suhtes keerata. Kui on kahe harjaga, siis pool pööret, kui neljaga, siis veerand.
Seestpoolt on selline:

[Pilt: 1782549332230d_o.jpg]

Kas siis tuleb kõik mähised lahti kruvida ja pool pööret tõsta? Terminalid peab sel juhul ümber jootma... Kas siis on eelmine remontija valesti kokku pannud?
Kui seda on remonditud, siis võib ju apsakaid olla küll.
Põhimõtteliselt on nii - kui 12v auto elektrimootor käib tagurpidi ringi, siis keeratakse mootori esimest ja tagumist poolt omavahel 180kraadi. Esimese poole küljes on mähised ja tagumise poole küljes harjad. Nii on ka teiste analoogsete mootoritega.
Esialgu katsu ära vahetada pluss ja miinus harjade juhtmed. Ehk aitab.
Lisan- seda vahetust vist ei saagi teha, kuna harjahoidjad on spetsiifilise ehitusega.
(06-03-2011, 13:57 PM)motamees Kirjutas: [ -> ]Esialgu katsu ära vahetada pluss ja miinus harjade juhtmed. Ehk aitab.
Lisan- seda vahetust vist ei saagi teha, kuna harjahoidjad on spetsiifilise ehitusega.

Miinuspoole harjade hoidjad on starteri kerele ilma isolatsioonita kinnitatud, seega ei õnnestu vist jah. Mähiste pööramine on ilmselt võimalik.

Kas valepidi võib ka aeglasemalt ringi käia? Seepärast küsin, et kuidagi laisalt pöörleb.

On kellelgi veel ideid?

(05-03-2011, 22:09 PM)giordanobruno Kirjutas: [ -> ]Samal süsteemil puudub ka säde. Testriga mõõtes on kontakti juhe kogu aeg massis. Kas peabki olema või vaja viga otsida? Omaarust peaks kontaktid massiga ühenduma siis, kui nad kokku lähevad...

Kui kontaktid on kindlalt lahti ja seal vahel ei ole raua või vasepuru, on tõenäolised massi lühistumise kohad punasega märgitud. Jääb veel võimalus, et kontaktide haamripool ise on oma teljega massis või vedru puutub massi. Pistiku lahtitegemisel näed kumbale poole viga jääb, vaata ka kondekas lühise suhtes üle.
(06-03-2011, 16:02 PM)giordanobruno Kirjutas: [ -> ]...Kas valepidi võib ka aeglasemalt ringi käia? Seepärast küsin, et kuidagi laisalt pöörleb.
Kunagi mähkisin oma mopeedile elektronploki toitemähist ümber. Töö kenasti tehtud panin mähisepakid geneka sisse. No mitte üks törts ei tule voolu, ometi ühe mähisega töötas. Hakkasin asja uurima. Lõpuks avastasin, et üks mähis oli ühte pidi ja teine teistpidi keerdudega. Niipalju, kui üks mähis tegi voolu, nullis teine ära.
Vaata selle pilguga see mähiste osa üle. Kõik töömähised peavad olema samapidi keerdudega.
Huvitav, kui kõik mähised on valepidi, kas ka siis töötab starter valepidi? Ma rohkem praktika mees ja mul see kogemus puudu. Las siinkohal räägivad õppinud mehed teooriast.

Tänud senistele kaasamõtlejatele!

Lühis nendes kohtades pole, mis näidatud. Massis on juba see juhe, mis läheb süütepoolist ette- ehk süüteluku poole. Peab siis süüteluku juurest järgmisena uurima.

Starteri võtan uuesti lahti ja uurin järgi, mismoodi need mähised täpselt on.

Head ideed ikka teretulnud!
(06-03-2011, 19:27 PM)giordanobruno Kirjutas: [ -> ]Lühis nendes kohtades pole, mis näidatud. Massis on juba see juhe, mis läheb süütepoolist ette- ehk süüteluku poole.

Sellepärast tõmbab akupinge maha ja käib aeglaselt ringi. Kaitset vahel pole, piisava akuvõimsusega peaks mõne juhtme peenema osa maha põletama.
Kui mähised teistpidi mähitud, siis muutuvad magnetpoolused vastupiseks ja täiesti usutav ka teispidi pöörlemine.

Kas mähiste otsi pole võimalik ümber ühendada, et polaarsust muuta. Oleks ju lihtsam, kui kõiki mähiseid lahti harutada. Üldjuhul harjadel + ja - vahetada suht raske.
Pole võimeline teemasse süvenema, ilmselt tegu mingi väikese 2-silindrilise jaapanlasega vms...
Aga selleks,et alalisvoolu mootoril pöörlemissuunda muuta, tuleb ümber muuta kas ergutusmähiste või ankrumähise polaarsus. St kas ühe või teise + ja - omavahel muuta. Segane värk, taustainfo tuleks kasuks..,
(06-03-2011, 23:43 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Pole võimeline teemasse süvenema, ilmselt tegu mingi väikese 2-silindrilise jaapanlasega vms...

Mulle jälle tundub, et pigem NSU-ga Smile
(06-03-2011, 23:45 PM)argo1974 Kirjutas: [ -> ]
(06-03-2011, 23:43 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Pole võimeline teemasse süvenema, ilmselt tegu mingi väikese 2-silindrilise jaapanlasega vms...

Mulle jälle tundub, et pigem NSU-ga Smile

Ei olegi kursis, aga enne II MS 2-silindrilisi NSU-sid vist ei tehtud? Ja peale 1945 on kõik suhteliselt saatanast!? (algas tsivilisatsiooni allakäik)? Toungue
Parandan nüüd peale esimest ehmatust igaks juhuks, et muidugi olid ka enne viimast suurt sõda NSU tsiklitoodangus täiesti 2-silindrilised tsiklid esindatud, V-mootoriga ja puha...

Kas saatanast või mitte, ei tea Smile
Tegu on 2 sil. 600ccm NSU mootoriga 1960-ndatest.

Mis taustainfot veel vaja oleks?
(07-03-2011, 10:19 AM)giordanobruno Kirjutas: [ -> ]Kas saatanast või mitte, ei tea Smile
Tegu on 2 sil. 600ccm NSU mootoriga 1960-ndatest.

Mis taustainfot veel vaja oleks?

Eh, see ehmatas küll nüüd ära, rindu lõi kohe valu...aga taustainfo, jah, eee...
ei oskagi midagi tahta. Ja pole jätkuvalt süvenemisvõimeline, vastik töine äripäev on peale tunginud kõigele lisaks.

Starter maas, ülevaatus andis selle tarkuse, et asjad on nii nagu peab. Mähised on ühtepidi, samapidigi nagu ülevalpool pildil uuel dynastardil. Asend harjade suhtes ka sama.

Internetiavarustest leidsin sellise loo, et ühel mehel olla v a h e p e a l tagurpidi käivitunud, enamuse kordi aga õigesti, tema leitud viga seisnes ühe mähise kehvas isolatsioonis. Mis sellest arvata?

Kas keegi elektrihuviline ei tahaks ise üle vaadata?!
Kui elektriskeemi seedida, siis süütelukust starterit andes peaks käivitusrelee ühendama kokku kontaktid B+/30 ja 30h. Kas see asi toimib, st kas aku+ jõuab käivitades 30h peale? Edasi paistab olevat staatoril jadamisi ühendatud 2 mähist (jäme starterimähis ja peenem dünamomähis). Mähisepoolid peaks paiknema staatoris vaheldumisi (foto pealt tundub ka nii). DF (dynamo field) on dünamomähise ots. Kas starterit andes jõuab aku+ läbi starterimähise +harjadele?
Kui tagurpidi ja jõuetult käib, ega ometi valele mähisele voolu peale ei anta?
(09-03-2011, 02:20 AM)argo1974 Kirjutas: [ -> ]Kui elektriskeemi seedida, siis süütelukust starterit andes peaks käivitusrelee ühendama kokku kontaktid B+/30 ja 30h. Kas see asi toimib, st kas aku+ jõuab käivitades 30h peale? Edasi paistab olevat staatoril jadamisi ühendatud 2 mähist (jäme starterimähis ja peenem dünamomähis). Mähisepoolid peaks paiknema staatoris vaheldumisi (foto pealt tundub ka nii). DF (dynamo field) on dünamomähise ots. Kas starterit andes jõuab aku+ läbi starterimähise +harjadele?
Kui tagurpidi ja jõuetult käib, ega ometi valele mähisele voolu peale ei anta?

Elekter jõuab küll 30h peale, relee toimib. Elekter läheb peale ikka jämeda traadiga mähistele... jadamisi G ja M mähised pole.

Kuid üks idee tekkis küll endal vahepeal, mida paraku ei viitsi täna kontrollima minna. Nimelt- kui relee otsad 30h ja B+/30 omavahel vahetuses on (mulle tundub, et on), mis siis toimub? Vist midagi, sest rakendatud on ainult starteri relee osa sellest, ehk esimesed kolm klemmi. Regulaatori relee on teine.



Süüte juhe on kuskil vigastatud, süüteluku juurest lahti ühendatult oli samuti ühendus kerega. Esialgu saab varujuhtmega toimetada, kaablipuu tuleb aga täies pikkuses üle vaadata.

Tagurpidi käiva starteri kohta hetkel uus info puudub. Ei oska kuskilt kaevama hakata. Kui siis ehk mähiste isolatsioon kontrollida.
Selliste segaduste puhul kus on osa juhtmeid omavahel vahetuses ja kusagil on midagi massis on kõige lihtsam kõik ühendused lahti võtta ja skeemi kohaselt uuesti ühendada ja toimimist kontrollida. Kahelda tuleks kõigi ühenduste õiguses. Siis on lootust, et saaks asja toimima.
Lehti: 1 2 3