automoto.ee foorumid

Täisversioon: MOMA, Tallinn Motoshow (2.-3.04.2​011)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
MOMA, Tallinn Motoshow toimub sellel nädalavahetusel laupäeval, 2. aprillil (10-18) ja pühapäeval, 3. aprillil (10-16),
Rotermanni kvartalis. Unic-Moto tsikleid saate näha Nisu-Rukkiveskis. Esindatud on sellised margid nagu CZ, FN, Harley-Davidson, Indian, NSU, Pannonia ja Lvovi tehase võrr.
Lisaks on Elevaatorihoones väljas palju vanu ringraja- ja krossitsikleid.

Unic-motolane, psühhiaater dr Arvo Haug, lubas laupäeval, kell 13.00 klubi boksis, pidada lühiloengu kollektsioneerimise haigusest. Oodatud on kõik patsiendid, kes kannatavad mootorratastega seotud haiguste all, nagu näiteks MOTOMAANIA, jms. Abi saavad ka need, kelle haigust leevendaks liitumine vanamootorratta alase klubilise tegevusega.

Unic-Moto nimel, Urmas Teearu


Mootorispordi Muuseum on Elevaatorihoones väljas 8 masinaga: Saar&Co võidusõiduratas, M-75, ESO 500 (ringrada), Ural 650 (ringraja korv), CZ 350 (ringrada), Jawa 250 Enduro, KTM 250, Kawasaki 750 Superbike. Saar&Co masin on esimene Eestis spetsiaalselt võidusõiduks valmistatud võidusõiduratas. Ajaloolistest krossiratastest on samas hoones veel eraldi väljapanek, esindatud on ajaloolised IŽ ja CZ rattad. Eesti võidusõidu eilsest ja üleeilsest päevast saab hea ülevaate.
Mõned patsiendid MOMA väljapanekutest.

[Pilt: 18016363316803_m.jpg]

http://nagi.ee/photos/Aspelund/sets/308067/

Soovitan külastada!
A
Tekkisid möned küsimused.
Mis pöhjusel on ringraja külgkorvi mootorrattal viidud väljalaske süsteem ettepoole ja mitte tahapoole?
Ja miks paigutatakse mootor just taha, aga mitte sinna, kus ta tavaliselt tsiklitel on?
Kas on ka mingi vahet, kus pool ringraja mootorrattal külgkorv asub?
Pilt pärit Aspelund albumist, mille nägemisel need küsimused tekkisid.
[Pilt: 1801644970340f_l.jpg]
Mootori paigutamise mõte külgvankri tahaotsa on ilmselt parema haarduvuse tagamine vedavale ehk tagumisele rattale. Võimalik, et ka masina tasakaalustamiseks, kuna juht istub pigem eespool. Mootori sellise asetuse korral ei ole väljalasketorustikku koos summutiga eriti mujale paigutada, kui suunata see piki masinat ettepoole. Ilmselt võib olla ka mõningaid ehitustehnilisi nüansse.
Korve on ehitatud juhist nii paremale kui vasakule. N.Liidu aegadel olid pea kõik paremal, praegu enamus vasakul. Ühed annavad mõningase eelise päripäeva, teised vastupäeva radadel