automoto.ee foorumid

Täisversioon: MTZ-05 sidur ei lahuta?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mure siis selline:
Hiljuti soetatud mtz05 sidur ei lahuta mitte üks mats. Proovisin ka võlli otsast peale keerata aga sellest polnud abi. Sidur on ka raske lahutda. Ühe käega päris annab vajutada. Samas pole ka siduri tross enam kõige uuem. Oskab keegi arvata, kes müüks trosse või üldse varuosasi. (Pärnumaa, Viljandimaa, Järvamaa, Raplamaa.)
Vajuta jalaga otse hoova peale. Kui siis ka ei lahuta, pole trossivahetusest abi Smile
Võimalik, et kui on kaua seisnud siis sidurikettad kinni, lihtsam oleks ise lahti katkuda ja järgi vaadata, kas kõik sees korras.Wink
Tross osta Salome ketti kuuluvatest kauplustest.Saab nii meetrikaubaga trossi ja ka kõri. Küll jalgrattale mõeldud kuid mul kaks suvehooaega sõitnud. Samas õlivahetus aitab mõnikord. Kui need trikid ei aita siis mootor maha ja Minski 125 sidurikettad sisse. Piisab ka vaid eboniidist osade vahetusest.
(04-04-2011, 08:08 AM)lauren Kirjutas: [ -> ]Võimalik, et kui on kaua seisnud siis sidurikettad kinni, lihtsam oleks ise lahti katkuda ja järgi vaadata, kas kõik sees korras.Wink

Võtsin lahti ja oligi ketted kinni. Ühe tuttava soovituse järgi leotasin bensiiniga ja murdsin (õrnalt) kettad lahti. Põhjuse, miks kettad kinni jäid, sain ka teada. Arvatavasti oli see masin kinni katmatult väljas seisnud. Sellisel juhul pidi vihmavesi mööda käiguhoobasi alla kasti imbuma. Kui õli välja lasin oli see kui koorekohvi, selline hall ja veega pooleks. Sidurikettad lihtsalt roostetasid kinni. Täna sain ka uued trossid Fixusest ja sai ka ära katsetatud. Tundub, et kõik toimib. Tänud kõigile nõuandjatele.
(13-04-2011, 23:11 PM)medion Kirjutas: [ -> ]Sellisel juhul pidi vihmavesi mööda käiguhoobasi alla kasti imbuma.

Kusjuures meenub, et see on neil vist tüüpviga. Mäletan et kuskilt olin seda kuulnud, seepärast saigi alati vihma kätte jäädes present just masina keskosale peale visatud Smile

Kuidas käigud töötavad?
(21-09-2012, 07:19 AM)mtz05 Kirjutas: [ -> ]Kuidas käigud töötavad?

Käigud on siiani tip-top korras.
Tõstan vana teema üles küsimusega, et kas MTZ-05 sidur on võimalik täielikult lahutama ka saada (esimese käigu ja ilma koormuseta)?

Patsiendil on juba uues peast on see probleem olnud (u 30 aastat) ja ajajooksul pole ka paremaks saanud. Proovitud küll kasutada märgsidurile ettenähtud õli aga abi sellest pole ka olnud.

Nüüd seoses mootori vahetusega sai ka sidur üle vaadatud ja teravamad servad lihvitud, et kogu pakk vabalt liiguks.
Sidurihoova allavajutamise korral tekib kogu paki peale võrdselt terve ringi ulatuses 1,5mm pilu ja kõik kettad liiguvad vabalt.
Sai kõik kokkupandud ja proovitud ilma käigukastiõlita ja sidur toimis suurepäraselt. Peale õli (15W40) lisamist muutus aga seis endiseks (ei lahuta korralikult kui koormust taga ei ole). Kui koormus taga (näiteks neljanda käiguga) lahutab aga hästi.

Seega küsimus, et kas keegi on saanud selle siduri täielikult lahutama ja mis õli kasutab käigukastis?
(12-08-2023, 10:23 AM)allah Kirjutas: [ -> ]Tõstan vana teema üles küsimusega, et kas MTZ-05 sidur on võimalik täielikult lahutama ka saada (esimese käigu ja ilma koormuseta)?

Patsiendil on juba uues peast on see probleem olnud (u 30 aastat) ja ajajooksul pole ka paremaks saanud. Proovitud küll kasutada märgsidurile ettenähtud õli aga abi sellest pole ka olnud.

Nüüd seoses mootori vahetusega sai ka sidur üle vaadatud ja teravamad servad lihvitud, et kogu pakk vabalt liiguks.
Sidurihoova allavajutamise korral tekib kogu paki peale võrdselt terve ringi ulatuses 1,5mm pilu ja kõik kettad liiguvad vabalt.
Sai kõik kokkupandud ja proovitud ilma käigukasti õlita ja sidur toimis suurepäraselt. Peale õli (15W40) lisamist muutus aga seis endiseks (ei lahuta korralikult kui koormust taga ei ole). Kui koormus taga (näiteks neljanda käiguga) lahutab aga hästi.

Seega küsimus, et kas keegi on saanud selle siduri täielikult lahutama ja mis õli kasutab käigukastis?
Üldiselt sidur pöörleb ja peaks õli välja viskama kui teda sinna just liitritega peale ei valata.
Võimalik, et kettad kleepuvad vaheplaatide külge ja selle kontrolliks peaks sidurit näiteks 30 sek lahutatuna hoidma ja siis proovima käiku panna.
Kui aitab on vaja ketaste ruudustik peenemaks jagada soontega ja kaasajal on ketta materjalid poorsed selle vastu.
Kui ei aita pikem hoidmine peaks ehk õlikogust vähendama käigukastis?
Käik läheb nagunii kolksuga sisse aga paigalt minema ei tohiks liikuda ja käigu peaks ka välja saama ilma jõuta.
Niisama siduri pikalt allhoidmine ei muuda midagi. Kui käik sees ja sidur all ning jõuga hoida motoplokki kinni siis lõpetab vastupunnimise ja seisab kohapeal kuni järgmise korrani.
Õlitase on tasemekorgini. Erinevust siduri töös pole ka sellest kas pargitud nina vastu maad (sidur võib osaliselt õlisisse jääda) või seisis horisontaalselt tugijalapeal (sidur õlist väljas).

Meenub veel see, et peale käigukasti õli panemist alguses lahutas veel hästi aga oli tunda kuidas iga korraga läks hullemaks (sidur sai üharohkem õliga kokku)

Õli kleebib need kettad hästi kokku, näiteks sidurit lahtivõttes tuli kettaid jõuga lahti kangutada kuigi paarpäeva tagasi oli masinat kasutatud.

Sidurikettad on sarnase mustriga nagu siin: https://www.pmkaubamaja.ee/et/friktsioon...6-mtz.html
Mulle tundub et on mingi vale õli sees olnud ja peaks kettad ja karteri korralikult puhtaks pesema ja siis uue ja õige õliga kokku panema.
Kui peale ära liigutamist sidur hästi lahutab siis ei saa muud juttu olla kui kettad kleepuvad kokku.
Õigemini ei kleepu vaid asi on materjalis mis ei lase õli liitepindade vahele läbi enese vaid see peab servast vahele minema.
Kettal on vaja pealmine libe pind ära karestada ja jagada veel väiksemateks ruutudeks näiteks viiliga, rauaselehega...kuidas iganes.
Et veenduda õliga kleepumises võib õlile valada juurde 0,5 liitrit bensiini.
Kui pole abiks see aurab välja ja õli on endine aga kui on abiks siis tal pole kast suur ja automaatkasiõli võiks selle asja lahendada.
Jätsin bensiiniga lahjendamise osa vahele ja vahetsain kohe käigukasti õli Mannol ATF Dexron II vastu, kuid mittemingit muutust ei ole.
Kui kunagi vaja mootor eemaldada siis vahetab sidurikettad teistsuguse mustriga ketaste vastu aga hetkel jääb nii.
(16-08-2023, 21:21 PM)allah Kirjutas: [ -> ]Jätsin bensiiniga lahjendamise osa vahele ja vahetsain kohe käigukasti õli Mannol ATF Dexron II vastu, kuid mittemingit muutust ei ole.
Kui kunagi vaja mootor eemaldada siis vahetab sidurikettad teistsuguse mustriga ketaste vastu aga hetkel jääb nii.
https://www.youtube.com/watch?v=4kkTuW5a8s4 Siin videos väidab, et tal toimib kõige paremini transmissiooni õliga. Kommentaaris ka välja toond tad-17i