automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mootorratta valik
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Selline mure, et vaja on hankida omale esimene mootorratas. Kuna aga ise suht võhik õige leidmisel siis äkki oskab keegi soovitada või välja tuua erinevate tüüpide head-vead.
Vaja oleks sõita nii linnas, maanteel kui ka katteta teedel.
Ja millised soovid sul täpsemalt on? mittu cc, kas vana nõukogude ajast , hinnaklass?

Sinu kirjeldusele vastavad Enduro motorattad. Saab linnas sõita probleemideta, mõnus maanteel ja ka katteta teedel.
Samas väga head jaapanlased algajale on Suzuki GS500 ja Kawasaki Er-5n , mõlemad 500cc , 37kW , umbes 180kg. Katteta teel saab sõita nendega küll kui ei ole nii mõnus nagu endruo tüüpi motikatega.
Alusta kõigepealt sellest, et hindad kriitiliselt oma sõidukogemust ja lubade olemasolu. Viimaste puudumisel pole üle 50 cm3'ga masinatega avalikele teedele asja.

Siis vaata kriitiliselt oma eelarvet, eralda vabadest vahenditest 10 kuni 20 protsenti remondiks/hoolduseks ning umbes teist samapalju veel korraliku varustuse (Kiivrid,saapad,kindad,kaitsmetega rõivad) jaoks.

Seejärel võtad lahti auto24.ee või motors24.ee mootorrattasektsiooni ning vaatad oma allesjäänud eelarve ulatuses pakutava üle. Mis meeldib, selle võtad.

Ma usun, et megasuur kiusatus on haarata vähemalt 100-hobujõuline raudratsu ja kihutada sellega, nii et tolm lendab, aga tegelikult alusta ikka mõistlikest suurustest. Hiidvõimas kubemerakett ja oskamatu tihend rooli taga on letaalne kombinatsioon.

Asp

PS See teema tundub niisama kõvatamise sünnikohana, seega on vaatluse all ja läheb vajadusel kinni.




Oma kogemuste najal soovitaks kombineerida kahe eelpoolkirjutanu soovitusi. Suhteliselt väike kubatuur ja kõrge juhtraud. Kindlasti tuleks vältida bike'i valikut esimese rattana tänavasõiduks. Uue/kasutatud ratta vahel valiku tegemises on põhiline roll rahahulgal, mida plaanis investeerida, aga ka remontimise huvi ja võimaluse olemasolul. Ratta ostmise kõrval on soovitav jätta piisavalt raha üle korraliku sõiduvarustuse hankmiseks.
Kõigepealt osta korralik riietus ja korralik turvavarustus. Kui raha üle jääb , siis võid ka tsikli osta.
Enamus meil kursseerivatest tsiklitest ei ole meie teede ja tingimuste jaoks üldse sobilikud- soetatakse massipsühhoosi ajel.
Näiteks baikidega algab sõidumugavus al. 130 km tunnis (linnas nikerdamine on üldse "peavalu") ja tšopperi omamine eeldab teatavat elustiili. Isiklikult olen kõik selle läbiteinud ja omanud praktiliselt kõikide klasside mootorrattaid (kokku kümmekond). Minu soovitus on- mõni väiksema enduro, või supermoto (kui rahakott lubab). Ja alati hea investeering on klassik- tüüpi tsikkel (muidugi mitte Eestis, sest siin peab olema võimas, lärmav ja võimalikult plastine "riistapikendus")! Big Grin
Soovitan enne ostu proovida "passatka`t" (sõiduasend), sest see on sama oluline nagu hea jalats või kiiver.
Margisoovitused oleks: 1.Honda; 2.Yamaha ja Ktm; 3. SuZuki ja Kawasaki


(10-04-2011, 15:04 PM)volvotar Kirjutas: [ -> ]Enamus meil kursseerivatest tsiklitest ei ole meie teede ja tingimuste jaoks üldse sobilikud- soetatakse massipsühhoosi ajel.
Näiteks baikidega algab sõidumugavus al. 130 km tunnis (linnas nikerdamine on üldse "peavalu") ja tšopperi omamine eeldab teatavat elustiili. Isiklikult olen kõik selle läbiteinud ja omanud praktiliselt kõikide klasside mootorrattaid (kokku kümmekond). Minu soovitus on- mõni väiksema enduro, või supermoto (kui rahakott lubab). Ja alati hea investeering on klassik- tüüpi tsikkel (muidugi mitte Eestis, sest siin peab olema võimas, lärmav ja võimalikult plastine "riistapikendus")! Big Grin
Soovitan enne ostu proovida "passatka`t" (sõiduasend), sest see on sama oluline nagu hea jalats või kiiver.
Margisoovitused oleks: 1.Honda; 2.Yamaha ja Ktm; 3. SuZuki ja Kawasaki

Olen asjaga nõus.Bike ...130...kuid oma kogemused siiski ütlevad,et trassil sõites on vahva tunne kui teised autod sulle tagurpidi vastu kihutavad(250,mis oli üsnagi tavaline!),Ja kiirendus ..mmm..kuid jah kas sellel tegelikult mõtet on.Üle 90 ja 110 ju suurt lasta ei lubata ja omada 1100 kubatuuriga bike..müüsin just maha ja loodan,et hing väga nutma ei hakka.Hullem ju kui järeltulijale teatatakse,et näe asjalood on nüüd nii...+...
Edu!
JUST- JUST!!! Lõpetasin ka aktiivse rattasõidu maanteel ära, kui siin massiliselt "ANTTILAST ostetud" lubadega autojuhe (eriti koduperenaisi) tänavatele paisati.
Elaks saksas või Crossant`i maal, vaataks ka "R" lõpuga maanteeneelajaid, aga kuna elan oma kodumaal (ja ei kavatse siit küll kuhugi lahkuda- olgu see elu kui š..tt) , oleks minu järgmine valik mõni vana inglane (hammas ei hakka vist peale, aga unistada võib), klassic- Honda, või panen onu IZ- 56`e sõitma!
Tänan postituste eest!

Täpsustamiseks nii palju, et load ning varustus on olemas, puudub vaid ratas ja kogemused.

Kas kerge enduro - ca 200 kg - maanteel sõites vibama ei hakka? Loogika ütleb et madal ja raske on stabiilsem kui kõrge ja kerge (palun parandage kui eksin).

Ja kui suured on hooaja eelsed kulutused endurol?
Mootorrattaga sõitmine onngi üpriski vaeva ja eriti tähelepanu nõudev tegevus!!! Vibamist mõjutavad eelkõige sõitja isteasend (mtr. klassifikarsioon), ilmastik ja millise "liikuri" taga sa parasjagu liikled!
Jah, su märkuses on tõetera sees, aga siin pead sa ise otsustama oma sõituda osakaalu linna, maantee kruusaka ja looduse osas, ning kui suurt vabadust sa üldse tsiklisõidult ootad! Raskem tsikkel on küll tasakaalukam, aga jällegi kompromissitum "eksimuste osas"!
Sellises hinnaklassis liikuri ostmisel, otsiks pigem korraliku klassiku, kui olematu võimsusega tSopperi või väärkoheldud ja äraaetud enduroka. Aga alati võib olla erandeid!
Jõudu, edu ja jahedat pead kiivrisse!

Võiksid käia kuskil mootorratta poodides neid vaadata,sakkutada,nende seljas ratsutada.Mine vaata ringi mõndadel tsikli üritustel seda rahvast ja
millega nad sõidavad.Tikkel peab ka endale välimuselt meeldima.
Väikeste mootoritega ratastega võid ruttu aru saada,et see on lihtsalt
väike,tead kui raske on selle müügiga jälle tegeleda.
Muidugi vaata oma rahakotti ja vääna sellest maksimum välja.
Ise olen tšopperimees ja vahelduseks sõidan vanemate tsiklitega.
(10-04-2011, 23:30 PM)elfu Kirjutas: [ -> ]Kas kerge enduro - ca 200 kg - maanteel sõites vibama ei hakka?
Ja kui suured on hooaja eelsed kulutused endurol?
Mul on enduro, Kawasaki KLR . Talvel seisab garaazhis ja ei viba. Suvel teepeal ka ei viba. Ise ka imestan , et miks ta küll ei viba. Aga ükskord andsin naisele sõita ja siis küll vibas. Ju siis sellele tsiklile naised ei meeldi, sellepärast vibaski.

Aga nende kuludega on nii, et kulub täpselt niipalju , kui kulutada raatsid. Ja bensiini võtab ka täpselt niipalju , kui paaki valad. On võimalik väga väikeste kulutustega hakkama saada, aga see ei ole pikemas perspektiivis sugugi hea. Kui aga iga paari aasta tagant tsiklit vahetad, siis on hoolduskulude pealt võimalik kokku hoida. Sinu vana tsikli ostjat selline kokkuhoid rõõmsaks igatahes ei tee. Ja kui kilomeetreid ikka koguneb, siis ei pääse rehvide vahetamisest, võibolla ka piduriklotside ja keti vahetamine tuleb ette võtta.