automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jalgratta haagis ehk käru
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Paljud teavad ja mäletavad ehk lähiminevikust vene päritolu jalgratta haagist, mida edukalt kasutati siiski rohkem aiakärudeks. Kumerad tiivad, all paar ratast, eespool alt kõrvale keeratav tugi. No vot, oman ühte sellist abimeest, kuid pikemat aega seisis ta kasutult aias, sest rehvid olid otsas, õhukummidest järel vaid mälestus, käepida kligadi-logadi küljes ja kõver, poritiivad lääbakil jne. No nüüd tuli aeg see korda teha, sest majapidamises olev asi võiks ikka liikuda. Harutasin ta juppideks. Et puhastada, natuke värvida, õhukummid vahetada ja nii edasi. Selgus kurb tõsiasi, et üks velg ei kannata isegi värvi enam mitte Rolleyes.
Siit siis küsimus - vahest saab keegi mu pisitillukest taastamisprojekti edasi aidata, vaadates ringi oma valdustes - vahest vedeleb sellise käru velg või veljed või terved rattad või koguni käru aianurgas ja pole veel kuusakoski "kosest" allavett läinud?
[Pilt: kc3a4ru1.jpg]
Ja pilt ka rehivmõõdust:
[Pilt: rehv.jpg]
Vahepeal avastasin, et ka rattalaagrid on "ära väsinud". Kuna käru meie aiast tõenäoliselt pikemale reisile ei lähe, siis saan vahest ka allesolevate laagrikuulidega asja liikuma,rohkelt paksemat määret ja küllap ta liigub.
Vahepeal sain targemaks - 2,50/85-16 on vist võrri üks paljudest rehvimõõtudest, mida asjatundjad kindlasti teavad. Arvatavasti on ka mu käru velg koos täiega sama asi... Mida ma muidugi päris täpselt ei oska öelda Rolleyes..
(12-04-2011, 12:30 PM)mellpoiss Kirjutas: [ -> ]...tuleb masin ikkagi vertikaalselt hoida...
Ise pole omanud, aga lapsepõlvemälupildid on visad taanduma:
kas originaalkomplektis ei olnud omal ajal mitte sadulatoru külge kinnitamise jupstükki, millel kaks vabadusastet st võimaldas lisaks pööramisele ka kallutada?
(12-04-2011, 14:03 PM)karlarnold Kirjutas: [ -> ]kas originaalkomplektis ei olnud omal ajal mitte sadulatoru külge kinnitamise jupstükki, millel kaks vabadusastet st võimaldas lisaks pööramisele ka kallutada?

jah, oli Smile
Mul ei olnud plaanis seda päris originaalis taastada, vaid et ma saaks seda kasutada. Puhastada ja värvida tuleb nagunii, see on selge. Mu noorem vend paigaldas kunagi sarnasele asjale võrri rattad alla, kuuldavasti polnud vaja midagi ümber ehitada. Kahjuks ei saa ma peensusi temalt enam küsida Sad.. Tartu turu rattapood on üks koht, kuhu aeg-ajalt ikka sisse tuleb astuda. Järgmine kord vaatan sihikindlama pilguga seal ringi Smile.
See eelpool mainitud jupstükk täitsa olemasCool
mina olen ka paigaldanud sellele kärule võrri rattad, sobisid 1:1. Kunagi panin ka motobloki rattad, selleks treisin käru rattavõlli natuke pikemalt peenemaks kui originaal ots on, aga siis kippus liig raskete koormate korral võll purunema. Seejärel otsisin sobivad laagrid motobloki rattale ja panin asja niisama jooksma. Töötas kuni kast ära mädanes, nüüd need käru jupid foorumlane Indrek puukuuris Wink
Kas keegi teab äkki rääkida, kust sellisele kärule rehve (väliskummid) on võimalik soetada?
delta omad ei tundu oleva?
Delta rehid ja Delta esirattad alla siis jummalast asjalik.
Esimeses postituses pildil mõõdud suht selgelt näha: 2,50/85-16
Delta rehvimõõte ma ei tea, aga otsingu järgi on mitmetel vene toodetel see mõõt kasutuses. Ka Jawa esiratta rehv tundub olema sama. Igatahes otsin kahte sellise mõõduga ratast Smile.
Õigus muidugi, mu mõte oligi tegelt, et vahest on kellelgi mõni käru taastamiskõlbmatu sugulane vedelemas või originaalrattad (või üks velg) ja nõus selle mulle müüma. Katkised on veel porikate peal ilutsevad helkurid, aga originaalide leidmisele ma ei mõtlegi, vahest leiab midagi samas mõõdus sarnased.
Täna silmasin täpselt samasugust käru seismas Ida-Virumaal kaunis Maidla alevikus ühe maja kõrval nukralt seismas. Astusin maja juurde ja nagu õnneväel olid peremees ja perenaine ligidal. Paraku oli peremees selle isendi rehvide pärast naabrimehe käest ära tirinud, veljed aga sama mädad kui meie kärulgi. Kahju...
Käru teema on vahepeal õige natuke edasi liikunud. Nimelt komistasin Tartus Felleston`i poes otsa sobivatele ratastele. Vist kuskilt Ukrainast pärit rattad täiesti olemas, originaalvõlli otsa küll ei istu, aga neid kannatab kenasti sobivate vastu vahetada.
Vahepeal lohistasin käru kasti varju alla, et sobival silmapilgul pisut puhastada ja värvida... Kuid asi jäi katki, sest kasti põhi ei kannata enam ei kriitikat ega ka koormat Smile - roosteuss on teinud tõhusat tööd. Tuleb kastiplekk välja vahetada. Hea, et poritiivad veel normaalsed on!
Mul vedelemas paar AL-st käru ratastetta ja üks plekist käru koplekne.
(22-09-2011, 07:05 AM)Armex Kirjutas: [ -> ]Mul vedelemas paar AL-st käru ratastetta ja üks plekist käru koplekne.

Palun üks al käru heale sõbrale Kassile broneerida! Tasun seente või jõhvikatega.

Ära usu kassi juttu, las toob kärutäie jõhvikaid, siis vaatad, sest seened on tal kahtlane kraam. Kõik seentest rääkivad teemad uinuvad vahel päris pikaltCool
Kui kass jutust pool uskuda siis oled ka sealt kolmveerand petta saanud.
Kas sa ksf Kass tööd ei pegi tegema et alati foorumis oled,miks sikleid või jalgrattaid ei taasta?Rolleyes
Teema algatus küll ligi pool aastat vana. Kuid lisan infi.

Selle metallist käru ratta pöiad on kitsamad originaalis kui delta 2,5x16" rehvi omad. Kuigi jah topitakse seda rehvi ka peale.
Mul endal neid kärusid 5tk ja olen neid rattaid ka kokku korjanud omale. Viimati nägin 2nädalat tagasi ka kuusakoskis, kuid nemad ei müü enam metalli välja.

Delta rattad sobivad küll alla, kuid peab käru telge ümber tegema. (peenema läbimõõdu peale)
Samas siis näeb minuarvates käru maru S..t välja. Välimus ka loeb.

Delta rehvid ehk siis 2,5x16" - nende eest küsitakse utoopilist hinda. Viimati lausa 250eeki tk mis teeb ligi 16euri tk. 2tk 32 euri selle eest saab juba terve aiakäru ehituspoest. - utoopiline minuarvates. Kasutatud asjad tavaliselt kokku kuivanud mõranenud ja ülijäigad ning ka hinnas veel- raske saab see olema selle haagise taastus.

Ise tegin ka ühe alu haagise korda talvel. kodarad õhukummid poldid ja värvi hind tuli ligi 50euri. Selle eest oleks 2 aiakäru võinud osta. Kuid nostalgia ja moraalne väärtus ületasin selle.

Kui sa sellele haagisele originaal ratast tahad siis mul on üks selline olemas. Rumm on küll puruks, kuid pöid ja kodarad nagu uued. - tuleb ümber laduda.
NB selle vanematüübilisel plekist aiakärul on ka peenemate kodaratega velg ja kodarad on tihedamalt.
Aiakäru sanga võin ka vajadusel loovutada. Kasti suhtes raskem.
Tänud, unimüts! Mul ei olnud siiski plaanis originaalis taastada ja nagu ennist mainisin, et sain suht orignaalilähedased rattad. Asja sisu ehk tegevuse point on käru töökorda tegemine, vahest oleks pidanud see teema siis projekti nime kandma. Käruga on seaotud ka palju mälestusi ja et inimesed, kelle mälestused sellega seotud on, ei peaks nukrustundega roostes vrakki aianurgas haletsema, vaid saaksid selle seltsis veel palju kasulikku korda saata. Vahet pole, kas sel on originaalrattad all või mitte. Minul oli õnne, sest need rattad on suht sarnased originaalile ja ei ole mingi mopeedi või võrri omad.
Edaspidi lisan vahest ka mõne pildi, kuda asi edeneb.
(22-09-2011, 10:59 AM)metsakohin Kirjutas: [ -> ]Ära usu kassi juttu, las toob kärutäie jõhvikaid, siis vaatad, sest seened on tal kahtlane kraam. Kõik seentest rääkivad teemad uinuvad vahel päris pikaltCool

Seente mõju on õigel tarvitamisel küllaltki lühiajaline, v.a. muidugi letaalsed juhtumid.
Aga nagu aru sain, siis seened ei lähe mitte...?
http://i53.tinypic.com/i27ix4.jpg

Niisiis, pakun jõhvikaid, (kahjuks ununes maštaabi/konfiguratsiooni tikutops võrdluseks pildile lisada, aga purgid on 3 l, vanad purgiveini omad!)
http://i56.tinypic.com/o7shzl.jpg

(22-09-2011, 11:29 AM)Armex Kirjutas: [ -> ]Kui kass jutust pool uskuda siis oled ka sealt kolmveerand petta saanud.
Kas sa ksf Kass tööd ei pegi tegema et alati foorumis oled,miks sikleid või jalgrattaid ei taasta?Rolleyes

Kassi jutus on alati (mingi) tõde peidus, lihtsameelsed ei pruugi seda lihtsalt üles leida!
Jah, tööd ma ei pea tegema, amet on selline! (erasektoris, mitte maksumaksja raha eest). Minu töö ongi foorumis olemine, vähemalt nii olen ma aru saanud. Ja kes teisele ütleb, see ise on! Miks Sa ise jalgrattaid ei taasta, või vähemalt mõnda bussiniru?
Aga olgu, taastan, taastan, lausa kõiki korraga, niipalju kui jõhvikate, seente ja foorumi kõrvalt aega saan näpistada.
Loodan, et tark inimene loeb sellest minu jutust välja ka midagi teema jalgrattakärude kohta!



Lehti: 1 2 3