automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bensiin & muud mootorikütused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
(25-04-2018, 18:08 PM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]Mis nad sinna kõik sisse panevad...
http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/kut...d=81888577
On siin mõni keemik, kes asja seletaks? Nüüd siis varsti ei kõlbaks bens nagu enam (mõnedele) uutelegi autodele.
Mis kahjustused, miks ,millest, kus...

Etanoolisisaldusega bensiin ei mõju hästi osadele tihenditele.
Ei pea 95 kasutama, vaid võib 98. Rolleyes
Küsimus polegi niivõrd selles, et ma p e a n kallimat bensu ostma, mingi määruse tagajärjel, vaid see, et ma järelturult pruugitud autot ostes, selle k a h j u s t a t u d isendi peale ei satuks. Ega ma ostes ju mootori sisse ei näe ja seda ei saa ka teada, millega enne tangitud on.
Kas mingi järjekordne romulaid nuumav määrus...?
Ma saan aru küll, et kui suur hulk autosid maha kantakse, saab õhk puhtamaks! Big Grin
Mootor ise peaks OK olema, aga kütuse etteandesüsteemis võivad rikked tekkida.
(25-04-2018, 23:42 PM)veix__ Kirjutas: [ -> ]Mootor ise peaks OK olema, aga kütuse etteandesüsteemis võivad rikked tekkida.

Labaselt öeldes - kummidetailid ei kannata biolisandit, mis on sisuliselt etanool.
Mingil määral on vist 95 juba praegu solgitud, igatahes karburaatoritihendid ja -membraanid kestavad 98-ga paremini.

Mina igatahes oma vanadesse midagi muud kui Sirkli 98 sisse ei vala. Või kui siis ainult teadmisega, et samal päeval saab see paagitäis läbi põletatud ja uus kütus peale.
Paari aasta eest sai igapäevaselt tehtud ATV-ga tööd, millel kümneprossuse etanooli sisaldusega 95bents paagis. Midagi halba ei juhtunud.
Sähukest asja müüakse ja tarbitakse Euroopas juba aastaid. Lugege tankuritelt kirjasid, kui ei usu.
"Midagi halba ei juhtunud" pole väga objektiivne näitaja. Sul selle konkreetse asjaga ei juhtunud, mõnel teisel natuke teistsuguse masinaga juhtub.
Kawasaki BruteForce KVF 750-ga oli tegemist. Karbussidega V-mootor. Uuri ise edasi, kui palju seal teie 3%-etanooli tõttu persseminevat kummi toitesüsteemis on. Võin hakatuseks öelda, et rohkem, kui misiganes auto küljes.
Selline etanooli kontsentratsioon bensiinis on liiga pisike, et ta kummidetailidele ohtu hakkaks valmistama. Ka 10% nagu Euroopa tanklates müüakse ei puhu veel pilli nii lõhki, et enneaegselt kiun lahti lüüa.
Aastat 10+ tagasi müüdi ka biobenssu. Miskipärast kadus jälle ära. Ka siis räägiti ohust kummidetailidele. Kas mõni karburaator ka reaalselt ummistus voolikuseinast irduva materjali pärast, seda ei mäleta kahjuks. 
Küllap on need autod kusagil tabelis ka, mis juba sellele kütusele 100% sobivaks on ehitatud. Kes viitsib, otsib üles, kes ei viitsi kasutab 98-t ja sihker.


EDIT: nagu tellimise peale Smile

https://parnu.postimees.ee/432350/bensii...-e10-kutus
Laos toimetab viljakuivatamise ajal Zil 555 (õue ta ei saagi). Igasügisene bensiinipumba membraani ja  pumbaklappide vahetus juba rutiin, et koristusajal kuivatis probleeme ei tekiks. Siis kasvuhoones müttas aastaid mullafrees senikaua kui karbussi membraan lagunes(viimasel kümnendil u 2x aastas). Ja 450 ccm vanema Suzuki tsikli karbuss lasi seetalv bensiini karteri õlisse. Käima enam ei saa ainult õlivahetuse järel. Tuleb "ägedama" bensiini -98 peale üle minna. Bio- ja öko n...i.
Kui karpa ja sisselaske vahel on kummi padi või leevendi, siis selle sööb ära. Ja väga ruttu. Siis ahmib sealt lisaõhku.
Ka paljudel 2-taktilistel mootoritel vändasimmerid ei ela seda solki üle.
(27-04-2018, 00:09 AM)Marko Kirjutas: [ -> ]EDIT: nagu tellimise peale Smile

https://parnu.postimees.ee/432350/bensii...-e10-kutus

Saa siis aru, mnt leht väidab kohati risti vastupidist: https://www.mnt.ee/sites/default/files/e...amtel.xlsx
Kui tänu biolisandile tõuseb ka selle 95 solgi hind, siis peaks hind võrdsustuma 98 hinnaga, sest sinna ju ei lisata solki. Või olen valesti aru saanud?
Selle E 10 kütusega ise juba 8 aastat kühveldanud Fabiaga. Üldiselt on ka tootjad sellega arvestanud ja masinad kannatavad. Aga Russi karpal sööb küll membraani ära. Ja vanemad karburaatormootorid võivad ka imelikult käituda. See selleks aga mind huvitab just see hinna osa mis räägitakse tõusvat kuna seda olla maru keeruline segada või mis iganes. Käisin eile saksas tanklas spetsom hindu vaatamas ja mis ma nägin:
E 10 maksis 1.32€
järgmine bensiinilaadne emulsioon oli 1.43 €
ja kõige kangem bensiin 1.47€, Siin bensiinil numbreid pole. On mingid varjunimed nagu Super ja super pluss jne.
ning diisel 1.15 €
Portugalis oli tavaline bensiin on 1,69 ja biomisiganes 1,60 ja diisel 1,42.Korraks isegi oli täitsa hea meel Eestis elada Smile
(need olid linnast väljas hinnad. linnas sees on kallim veel)
Lennujaamast täna ära tulles vaatasin,et kütus oma autol jube otsas ja läksin tankisin "rõõmuga" mingi 1,2++ hinnaga diislilaadset toodet Smile
Mäletan,et esimesel rendikal mis oli täitsa uus mitsu space??? pisike 1,2L besnsuga liikur oli bensuluugil kirjas,et sobib nii normaalsele kütusele kui ka biokütusele.
Aga eks meil ju nüüd lihtsalt hea rääkida kui raske ja keeruline selle uue kütusega majandamine on ja vot kahjuks peame tõstma hinda. Loll kes vabandust ei leia.
Uus kütusesegu biolisandiga on juba nädala jagu müügis olnud.
Sõbral juba "esimene pääsuke" mingi audiront diagnostikas, et kütusesegu liiga lahja, mootorituli süttis peale tankimist.
Kas on see juhus või on neid hädalisi rohkem?
Kas edaspidiseks peaks soovitama vene viisat või 98 tankimist?
(27-04-2018, 22:53 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]... Siin bensiinil numbreid pole. On mingid varjunimed nagu Super ja super pluss ...

Ligikaudu peaks olema
Normalbenzin oktaaniarvuga 91,
Superbenzin 95,
Super Plus 98.
Kuna AMTEL on suht avalikult teada andnud, et nendele autodele, mis biokütust ei kannata jääb kasutamiseks 98, mida ei solgita siis mul tekib küsimus, kuidas vanem tehnika (nt nsvl päritolu) 98-t kannatab?
Vabalt kannatab. Mida suurem oktaanarv seda aeglasemalt põleb. Ideaalis võiks süüdet varasemaks keerata, kui see peaks olema seadistatud 76 oktaanarvu peale.
Teine asi on kunagine pliibensiin mis võimaldas klapipesadel kasutada kehvemat terast (pliiühend pehmendas klapi lööki). Nendel mootoritel võiks kütuse lisandit kasutada, kui tahad kümneid tuhandeid läbi sõita.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27