automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bensiin & muud mootorikütused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
(13-08-2018, 08:55 AM)h2rra Kirjutas: [ -> ]
(13-08-2018, 00:33 AM)viplala Kirjutas: [ -> ]
(12-08-2018, 23:52 PM)Mossemees Kirjutas: [ -> ]Küllap on kütuse kokkusolkimisel arvestatud siinsete inimeste maitseeelistusega, nii nagu tootjad väidavad nt. kalapulkade kohta, mis siin sisaldavad vähem kala kui Lääne-Euroopas. Seega lisaks toidurassismile eksisteerib ka kütuserassism.

Ma olen kuulnud, et meil müüdavas lastevorstis pidi ka vähem laste liha sees olema kui välismaal müüdavas. Kalapulkadest täpselt ei tea palju seal pulki on või kalu, kuid kipun arvama, et sitast suudetakse kõikjal saia küpsetada ja seda kõike sajas erinevas sortimendis. 
http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/vaa...d=71586893

Igasugu bensiinidest niipalju, et see kui bensiin lõhnab mujal paremini, ei tähenda veel seda, et see paremini põleks või rohkem energiat välja annaks. Vabalt võib olla teema ka lihtsalt rikkama ja pirtsakama ostja lõhnaeelistusega roosamannamaal,  seal kus rohi on rohelisem, taevas sinisem, palgad kõrgemad, protesti hääled valjemad ning kus kütus haisemise asemel lõhnab.
  Isegi kohvifirma Paulig valmistab oma kohvi vastavalt regioonidele. sest vesi pidi Soomes olema erinev Eesti veest ja vastavalt sellele ka kohvi röst ja koostis teine.  Eestis paljusi marke sellel põhjusel ei müüdagi. Päris peenike värk see maitse värk.

See on ilus jutt küll, mis "müügikalade" marketingis välja mõeldud, virolaste tillitamiseks. Tõde on ikkagi see, et meile saadetakse fekaal ja sibulad. 
Arva ära millisest pakist ja millise veega nad sulle vaaritavad kui kundedele maitsta antakse. 

Üks parimaid kohvi marke maailmas on Blue Mountain, mis kasvab Jamaical mäe otsas. Aga kui sa arvad, et seda saab Jamaicalt .... EI. Kas seda Jamaical müüakse ? JAH, kõik poed ainult "SEDA" müüvadki. See kohvi pisness on üks otsatu lüps. Tegelikult läheb see 99% Jaapanisse hullu pleki eest. Neil istub oma mr Paulig seal põllu servas ja maksab kõik kässis kinni. Jamaica kohvi eksport ja see tegelik kogus mis sealt mäe otsas võimalik on kasvatada ei klappivat kohe kuidagi.
(15-08-2018, 18:15 PM)h2rra Kirjutas: [ -> ]Täna kohe palju uut selgitatud ja pikad tabelid.

http://kasulik.delfi.ee/news/uudised/eur...9#cxrecs_s

Täiesti mõistlik mõte on diiselkütust hakata tähistama B tähega, kui enamuses euroliidu keeltes bensiini nimeks bensiin erinevates variatsioonides.
Ei tule mitte üldsegi segadust sellega, vähemalt alguses ja vähemalt mitte-euroliidulastele.
(15-08-2018, 18:25 PM)aeroplano Kirjutas: [ -> ] mõistlik mõte on diiselkütust hakata tähistama B tähega,
Samasse patta banaani kõverusega....
Kusjuures need inimesed selle jama sünni juures saavad müstilist töötasu. Ja nagu kombeks, ei vastuta absull millegi eest.
Ilmselgelt

B - Benzin
D - Diesel
G - Gas

oleks liiga lihtne.....
Gas on nii gasoline kui gaas erinevates riikides
Unt selle G-ga aga B on ikka bensiin.
Mina lugesin et diisel on ruut ja bensiin on ring ja tähed tähendavad siis etanooli ja biodiisli sisaldust.
Põnev saab olema. Praegugi küll inimesi, kes ei suuda õiget kütust (bens/diisel ) tankida. Läheb veel huvitavamaks. Austraalias (ja vist ka USAs ) on Premium ja Regular kütus ja Austraalias oli iga diisli tankuri küljes suur hoiatus, et tegu on diisliga ning püstoli haaramiseks tuli see veel eraldi hoovakesega lahti lukustada tankuri küljest.
* Jamaica kohvi eksport ja see tegelik kogus mis sealt mäe otsas võimalik on kasvatada ei klappivat kohe kuidagi.*

Oliivõli müüakse maailmas kordades rohkem kui teda toodetakse
Ees traktorivahetus. Kui rapsiõliga koogilõhn järel siis kas AdBlue lisamisel kusehais (karbamiid=kusiaine) taga? Olla 32% karbamiidilahus see AdBlue. Ja mis saab talvel, kui -11 kraadi juures muutub jäänõelteks ? Ei taibanud firmas seda küsida, rohkem kaasatuleva tõstuki võimed tegid muret.
Traktorist küll ei tea, aga mis sel AdBlue süsteemil autoga ikka vahet võib olla? Nimelt mul tööautoks aasta jagu masin AdBlue süsteemiga. Kusehaisu ei ole ja ei tule. Karbamiidi vesilahus on lõhnatu, kanistrisse võib nina sisse torgata, ei jää välipeldiku laadselt hing kinni. Summutist tuleb ka ainult tavaline diislivine. Ja talvel ei saa jäänõelad kütusesse tekkida, sest AdBlue vedelik ja kütus ei puutu üldse kuskil kokku. Kütus läheb... ah, seda teab kaasfoorumlane isegi, kuidas kütus silindrisse satub. AdBlue vedelik pihustatakse katalüsaatorisse, ehk siis tükk maad silindrist summuti poole. Suurema külmaga lülitab aju Blue-süsteemi välja. Kui muidu vedeliku jääk-kilomeetrid vähenesid, siis paar - kolm nädalat sel talvel jäi kilomeetrite reservi vähenemine seisma, või isegi - neid tuli juurde. Ehk siis aju ei oska prognoosida, mil määral vedelikku kulub ja arvas, et nii jääbki ning suurendas jääkkilomeetrite arvu paari tuhande jagu. Rahavoog masina liigutamiseks eriti ei suurene. Tanklast võttes maksab liiter ca 40 senti. Kanistriga ostes on küll võimalik mõnes poes maksta liitrist peaaegu euro, aga keegi ei keela tanklast kanistrisse vedelikku võtta. Süsteemi remont võib küll kallis olla, aga seda ei oska veel kommenteerida, miskit pole veel rikki läinud.
Paljudel traktoritel võimalus täna see AD ajust välja progeda. Ad lisamine polegi probleem, remont aga küll kui garantii on otsas.
ADBLU autoga peab mootori seiskamisel veidi ootama, enne kui tohib aku massi välja võtta. Ta köhatab mõne sekundi pärast end tühjaks. Eriti vist talvel, et miski pihustivärk ära ei külmuks. No täpselt ka ei tea.
Aga siis ei saa mingit 8% reklaamitud kütuse ökonoomiat tulla, kui lurr väljalaskesse lisatakse? 8 sellise süsteemiga traktorit juba Tartus ootel, lubati meile 10.000 euri aletki. Asi seegi. Nädal mõtlemisaega. Viimaks tuleb kogu selle süsteemi elushoidmisega õige ruttu tagasi makstud ?
Põhimõtteliselt võiks küll väike ökonoomia tulla, sest AdBlue masinatel pole EGR-i või materdatakse leegi teravust EGR-iga vähem maha. Kas praktiliselt ka mingi protsent tuleb, pole aimugi. Isiklikust statistikast: eelmine tööauto oli 96 kw EGR-iga, praegune 150 kw nii AdBlue, kui EGR-iga, aga kütusekulu on ikka sama.
https://www.alexelaoil.ee/est/kytused/adblue 
Sealt ja mujaltki saab selle kohta lugeda. Otsest kokkuhoidu muidugi pole aga see aine peaks hoidma katalüsaatori puhtana ja hoolitseb mingite lagunemisprotsessidega, et mootorist vähem kahjulikku sodi tuleks.
Kokkuvõttes tuleb peale maksta võrreldes "tavalise" süsteemiga, sest see vedelik ise maksab. Aga midagi teha pole kui keskkonnanõuded on sellised.
pole just suur kulu
nagu ma oma bussi teemas kirjutasin läks 5200 km peale seda kraami ehk 7...8 euri eest lisaks kütusele.
Just. Minu töömasinal kulu umbes 1,1 liitrit tuhande kilomeetri kohta. Ehk siis 44 senti lisakulu tuhandele kilomeetrile.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27