automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bensiin & muud mootorikütused
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Koduse väiketehnika jaoks paremad kütused olemas. Cool
(28-02-2020, 16:05 PM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Heitgaasid haisevad ikka rõvedalt,eile peale lume puhumist riietel selline lebra juures,kuigi Alexela oma ja 4takti mootor ja 95 bents.
Täna lükkasin platsil enne sula tulekut kah rajad sisse ja esimene käivitus, peale eelmise kevade seisma jätmist. Esimesed pahvakud olid sama lõhnaga, kui nõukaaegne PF värvide lahusti SR-2  Musta tahma lendas ka parajalt ja kui õhu klapi tasapisi avasin ja pöörded põhja, läks edasi küll ja haises ikka.
Suurema saju tulemused likvideerisin Sörkiva Gei nimelise ettevõtte müüdud diiselollusega. Kabiini mingeid erilisi hulle lõhnu ei jõudnud.
(28-02-2020, 16:10 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(28-02-2020, 16:05 PM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Heitgaasid haisevad ikka rõvedalt,eile peale lume puhumist riietel selline lebra juures,kuigi Alexela oma ja 4takti mootor ja 95 bents.

Kui vana kütus? Kas säilitatud metall- või plastkanistris?
Kütus sai paaki valatud detsembris ja paak plastik.
Kolin oma vastusega kohasemasse teemasse. Ajendiks see postitus: https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid497709

Veega pole muret, selle setitad kenasti välja. Täna-homme suisa tasuta Big Grin  Mureks on "standardile vastava kütuse" tootmiseks algsesse vedelikku "kvaliteedi tagamiseks" segatav keemia, mis pole ajas püsiv.


Eile õhtul käivitasin UAZ, kuhu üsna täpselt kaks nädalat tagasi valasin sisse Olerexist kusagil jaanuari alul tangitud kütuse.  Heitgaasid olid rõveda lehaga ja kaks küünalt panid pillid kotti veerandtunnise põristamise peale. Maha võetud küünlad on kaunilt tahmased. Töötavad naabrid on vähe ... tumedad. Samas harva ja lühiajaliselt töötaval ottomootoril ongi küünlad kulukaup, siin midagi imestada ei ole. Läksid järgmised peale ja loomkatse jätkub. Küünaldeks, nagu ikka NGK BP5HS.

Sama kütust joov GM "katusega atv" ei näita veel midagi välja, kuigi heitgaas vähe hapukam tundub ehk tõesti.

No ei meil müüdav bensiin normaalne, rääkigu kaupmehed, mida tahavad.

Olgu siinkohal mainitud, et Krooningule tarnib kütuse Neste. Veebruaris Sauelt soetatud 98 põleb Iževski tehase mootorkärus igatahes ilma tähelepanu vääriva odöörita. Minule meeldib.
Villisin just üleeile metallvaadist (60liitrine ja servani täis) bensiini (või selle nimelist vedelikku) kanistrisse ning pärast Vaz tüüpi sõiduautosse.  No see vedelik lehkas päris korralikult nagu tärpentiin ning värvus oli muutunud kollakaskruuniks. Vedelik ise on laagerdunud anumas ca. aastakese.
Esimese hooga tekkis ikka päris suur kartus, kas selline asi ikka tuld veel kolvile teeb ning kallasin paaki esimese hooga vaid 5l - umbes samapalju oli paagis sügisel tangitud kütust. Põles küll - siks vist sööb küll kõik vähegi põlevad vedelikud ära.

Kui meeles on, siis teen homme värvusest pilti ka - üleeile polnud lihtsalt läbipaistvat anumat kohe võtta.
Mul tuli oma harvesteril töötava noorema vennaga ka mingi aeg jutuks kütus ning ta ütles, et kui ta tööandja varem Olerexi kütust kasutas, võeti küttefiltreid tavaliselt kaebitäis korraga, Alexela diisli peale minnes jäi hunnik filtreid riiulile seisma.
Minus jällegi sügisel kardi paaki jäänud circkle k 98 koos motul seguõliga on kätele nagu hape ja haises ka jubedalt.Ja karbussis oleks nagu mingi löga.
(30-03-2020, 19:24 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Minus jällegi sügisel kardi paaki jäänud circkle k 98 koos motul seguõliga on kätele nagu hape ja chaise ka jubedalt.Ja karbussis oleks nagu mingi löga.

See on huvitav teadmine. Ega seda suurepärast nestet juhuslikult kuhugi jäänud ole? Palun lahkesti villida klaaspurki ja jätta kuuks kaane alla seisma. Peaks saama wärvillisi ilupilte.
Vana kolmepoolene Jafkin see-eest käivitus paar nädalat tagasi sügisese sirkli 98-ga täitsa probleemivabalt. Seguõli marki ei mäleta, võis vabalt kanda sama tanklaketi logo.
(31-03-2020, 01:13 AM)stretch Kirjutas: [ -> ]Vana kolmepoolene Jafkin see-eest käivitus paar nädalat tagasi sügisese sirkli 98-ga täitsa probleemivabalt. Seguõli marki ei mäleta, võis vabalt kanda sama tanklaketi logo.
Värsket õli kütusele juurde ei valanud? Kui ei valanud siis üsna julge samm on sügisese kütuseseguga kahetaktilist mootorit kasutada.
Kahetaktilise õli määrimisomadused peaksid säilima õigesti hoitud kütusesegus 6-8 nädalat ning vana kütuse kasutamisel soovitatakse värsket õli juurde panna.

Jutt siis muidugi meie tanklakütuse, mitte eribensiinide (nt. Aspen 2) kohta.
"Õli omaduste kadumist", mida seal Stokkeri artiklis esitatakse kui fakti, ei ole kahjuks ise täheldanud. Pigem on tundunud seisnud segu alati rasvasem, sest osa bensiini on ilmselt ära auranud. Tavaliselt on see löga kevadeks mõne düüsi ära ummistanud, seekord aga mitte.
Ma ei kahtlegi, et 5 kuud seisnud segubensiini määrimisomadused võivad halvenenud olla, aga see "ühel hetkel ei pruugi sellisel bensiinil üldse mingeid määrdeomadusi enam olla" tundub küll veidi utreeritud väitena.
(31-03-2020, 13:23 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]"Õli omaduste kadumist", mida seal Stokkeri artiklis esitatakse kui fakti, ei ole kahjuks ise täheldanud. Pigem on tundunud seisnud segu alati rasvasem, sest osa bensiini on ilmselt ära auranud. Tavaliselt on see löga kevadeks mõne düüsi ära ummistanud, seekord aga mitte.

Sekundeerin - 2T mineraalõliga segatud bensiin on 4-6 kuulise talveseismisega läinud pigem rasvasemaks - tossab veidi rohkem. Vanatsiklil kasutan endiselt suhet ca 1:30
Võib-olla täissünt tänapäevase krossika 2T mootoris, kasutades seguks ca 1:50, tekib mõningane kvaliteedilangus.
(31-03-2020, 13:23 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]"Õli omaduste kadumist", mida seal Stokkeri artiklis esitatakse kui fakti, ei ole kahjuks ise täheldanud.
...

Kuidas austet ksf! tavapäraselt määravad leelis ja happearvu või määravad viskoosuse muutumist erinevatel temperatuuridel? Kas keeletestiga või vastu UV-lampi segu vaadates läbi roosade prillide?

See, et per$edüno alusel vahet ei tunneta ei tähenda sugugi seda, et asi ise endises headuses on.

Mul on veel järel liitrit paarkümmend kuus aastat tagasi ostetud 10W40 Urania poolsünti. See oli juba siis kinnises (pitseeritud) metalltünnis mitu aastat marineerinud, kuna pütil olev kuupäev vastas müüja jutule. Kui alguses oli õli mõnusalt voolav ja miinus viie juures olulist viskoossuse muutust ei täheldanud (vähe venis, aga ei midagi hullu), siis sel kevadel on kinnistes plastkanistrites (endised õlikanistrid) jahedas katusealuses säilitatud õli juba null kraadi juures oluliset nigelam voolaja, kui uus 10W40 (võrdlus Flexoilist ostetud Wolfiga olemas). Ning iga punsu põhjas on valget ollust järest rohkem. Ei midagi ootamatut, aga siiski selge näide suletud taaras toimuvastSad

Ehk see, et õlipurk kohe haput haisu ei aja aastaga ei anna veel alust pidada õlimüüjaid reptiloidideks, kes kergeusklikele ostjatele mittevajalikku pähe määrivad. Samas tasub igaühel kriitiliselt oma vajadusi kaaluda: kui kahjulik omaduste 3 või 5 või 7 protsendiline langus ikka on...
(31-03-2020, 13:49 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]
(31-03-2020, 13:23 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]"Õli omaduste kadumist", mida seal Stokkeri artiklis esitatakse kui fakti, ei ole kahjuks ise täheldanud.
...

Kuidas austet ksf! tavapäraselt määravad leelis ja happearvu või määravad viskoosuse muutumist erinevatel temperatuuridel? Kas keeletestiga või vastu UV-lampi segu vaadates läbi roosade prillide?

Jutt ei olnud MUUTUMISEST, vaid KADUMISEST.

(31-03-2020, 13:23 PM)Stokker Kirjutas: [ -> ]Segubensiini säilitamine pikema aja jooksul ei ole hea mõte, sest õli omadused kaovad pikemal seismisel ning ühel hetkel ei pruugi sellisel bensiinil üldse mingeid määrdeomadusi enam olla



Omaduste halvenemist ma ei eitagi, nagu paar lauset edasi viidatud postituses kirjutasin. Aga nii möödaminnes mainin igaks juhuks ära, et mingite üheliitriste 2-t õli kankude riiulil säilitamisega ma üldjuhul ei tegele, sest need kaovad suhteliselt ruttu paaki ära. Seega võrdlus aastakümneid seisnud õlidega on veidi kohatu.
(31-03-2020, 13:23 PM)stretch Kirjutas: [ -> ]"Õli omaduste kadumist", mida seal Stokkeri artiklis esitatakse kui fakti, ei ole kahjuks ise täheldanud. Pigem on tundunud seisnud segu alati rasvasem, sest osa bensiini on ilmselt ära auranud. Tavaliselt on see löga kevadeks mõne düüsi ära ummistanud, seekord aga mitte.
Ma ei kahtlegi, et 5 kuud seisnud segubensiini määrimisomadused võivad halvenenud olla, aga see "ühel hetkel ei pruugi sellisel bensiinil üldse mingeid määrdeomadusi enam olla" tundub küll veidi utreeritud väitena.
Kunagi hallil ajal segasid rmk's bensiini 200 l kaupa. Kibekiirel istutuse ajal polnud bensiini niipalju vaja ja nii ta seal paar kuud seisis, kui nüüd saetöö jälle pihta hakkas läks ca 10 saage loojakarja. Muidugi kohe poe kallale kes õli müüs, aga mees polnd papist poiss võttis kütuseproovid ja saatis laborisse. Tulem oli see, et kunagi ei segatud nii suurt kogust ette, kuna bensiin oli õli määrimis omaduse ära söönud, samas värv oli kena.
Kõik võib olla. Jaff igatahes loojakarja ei läinud.
kas kasutusjuhendites on kirjas,kui vana tohib olla õliga kokku segatud kütus
(31-03-2020, 18:34 PM)sturmbannführer Kirjutas: [ -> ]kas kasutusjuhendites on kirjas,kui vana tohib olla õliga kokku segatud kütus
See 6-8 nädalat ongi tõenäoliselt võetud kasutusjuhenditest, nt. Makita mootorsaag.
Kas Aspenis kasutatakse mingit erilist õli ka ?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29