automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jalgratta rummipidur
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Stsenaarium on järgmine, veneaegse taguratta rummusisene piduri pidurdamisomadused on peaaegu olematud, justkui viskab üle. Antud ratas ei ole hetkel minu käes aga arvatavasti on tegu mingisuguse torpedo tagajooksu koopiaga. Küsimus aga minu poolt on selline ,et kas selline asi on parandatav kuidagi rummu lahti võttes ja midagi pingutades või tule kogu rumm või selle sisemus ära vahetada millegi töötava vastu?
Võib aidata mõne detaili vahetamine (piduritrummel, selle sees olev lülitusmehhanism). Idee poolest on kõik nõukaaegsed identsed, tegelikult on nad kõik veidi erinevad.
Paraku pole see selgeltnägijate foorum. Sellist laadi küsimused kuuluvad ikka pendli feeliksi ja nõid nastja pädevusse, võib-olla pauksoni-provva oskab ka vastata, kuigi tema on rohkem tagantjärgi targutaja.

Rumm tuleb lihtsalt lahti võtta, siis on kohe selge, mis asi sääl mäda on.
Aitäh vastajatele, eks näis mis sealt seest välja tuleb.
Eks sealt rumm välja tuleb! Ja vaata, et väärt kraam maha ei voola, katsu mingi nõu alla panna. Nõuka ajal oli vahel täitsa normaalset rummi liikumas, mingi kollase - sinise sildiga sots-maa oma, Negro Rum jne. Aga kui on Liviko Havanna Club vms, siis võid ka maha lasta voolata, sellest pole kahju.
Aga mis pagana pidur seal rummi sees on, sellest ma küll aru ei saa?
(25-04-2011, 17:46 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Eks sealt rumm välja tuleb! Ja vaata, et väärt kraam maha ei voola, katsu mingi nõu alla panna. Nõuka ajal oli vahel täitsa normaalset rummi liikumas, mingi kollase - sinise sildiga sots-maa oma, Negro Rum jne. Aga kui on Liviko Havanna Club vms, siis võid ka maha lasta voolata, sellest pole kahju.
Aga mis pagana pidur seal rummi sees on, sellest ma küll aru ei saa?

Wink Wink Wink
(25-04-2011, 17:46 PM)kass Kirjutas: [ -> ]Eks sealt rumm välja tuleb! Ja vaata, et väärt kraam maha ei voola, katsu mingi nõu alla panna. Nõuka ajal oli vahel täitsa normaalset rummi liikumas, mingi kollase - sinise sildiga sots-maa oma, Negro Rum jne. Aga kui on Liviko Havanna Club vms, siis võid ka maha lasta voolata, sellest pole kahju.
Aga mis pagana pidur seal rummi sees on, sellest ma küll aru ei saa?

...Uurrrisin kahh asjja a miskit pidurt ei näinnd...hõkk !
mina jägan rummist suht vähe ja pidurt põle ka kunagi sees näind, a teinekord on mingit koolajooki küll võind aimata rummi sees olevat.
kas sest abi on, ei mõista kosta, minu meelest liigub asi ühtviisi libedalt nii haljalt kui lisakoolaga.
üldiselt kogenumad spetsialistid teadvad rääkida, et kui rummiga mingi äda on, siis tuleb juure võtta ja mingil hetkel saavad ädad otsa.
Võtsin jalgratta rummu lahti ning see on seest üsnagi ulatuslikult kulunud, tekkis selline küsimus et kas selliseid detaile on tänapäeval võimalik veel kuskilt poest uuena saada või tuleb pöörduda antud foorumi ostu-müügi alafoorumisse?

Lisaks seda et rattas tundub oma raami järgi olevat selline
[Pilt: large_24815427_UxRB.jpg]
Tänan Vanaisa Vokk foorumi kasutajat jakob123 , kelle alateemast ma antud pildi varastasin. Kuid mingit birkat sellel rattal mis minu käes ei ole. Ainus märge rattarummul on kaks kõrvuti asetsevat võrdkülgset kolmnurka neid üleval ja all neid ühendavad kaared. ( Vabandan puise seletuse pärast, kuid pildi tegemine oli võimatu)
Lgp. ksf! Muusik!

Olen leidnud (vene) jalgratastele varuosi ohtlike jäätmete kogumispunktidest. Seal on ka konteinerid vanametallile kus siis teinekord mõni ratta jäänus välja turritab. Tuleb valvurionu käest küsida, et kas tohid mõne jupi võtta, mind on tavaliselt lubatud.
Aadress Tallinnas: Artelli 17

Kui prügikastis sorimisega ei taha tegeleda, siis peaksid ka kauplused selliseid juppe endiselt veel müüma, näiteks Tln. Dünamo pood.
Kahjuks peab uute varuosade ostu puhul arvestama olematu kvaliteediga.

Aga mul on teadjatele hoopis selline küsimus. Kust saab pildil olevale Ereliukasele sobivaid kumme. Nende mõõt on 533 või 534.
(24-05-2011, 13:54 PM)krister Kirjutas: [ -> ]Aga mul on Kust saab pildil olevale Ereliukasele sobivaid kumme. Nende mõõt on 533 või 534.

Kui välimus ja muster pole olulised, siis tavaline 24" rehv tavalisest jalgrattapoest Smile

(24-05-2011, 22:52 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]
(24-05-2011, 13:54 PM)krister Kirjutas: [ -> ]Aga mul on Kust saab pildil olevale Ereliukasele sobivaid kumme. Nende mõõt on 533 või 534.
Kui välimus ja muster pole olulised, siis tavaline 24" rehv tavalisest jalgrattapoest Smile

Anna südamest andeks, aga no nii lolli väidet Sinu suust ei oleks ma küll oodanud!

Tavalisest rattapoest saada sa osta 24" rehve mõõduga 507.
Hästivarustatud rattapoodidest ka lisaks ka 24" rehve mõõtudega 540 ning kui joppab, siis ka 520 ja 547.

533 on puhas friigikaup - venelaste oma mõõt mida ei ole kuskil mujal maailmas kasutatud ja ainus päritolu saab olla kas vana laojääk või SRÜ. Kogu Eesti peale leiab ka kõvasti otsides tõenäoliselt alla kümne poe, kus neid õnneliku juhuse korral võibolla parajasti mõni sees on ja kindlasti ei ole neist ükski tavaline jalgrattapood - "tavalised rattapoed" müüvad valdavalt värvilisi maastikurattaid ja nende varuosi.

(25-05-2011, 00:10 AM)oldmoped Kirjutas: [ -> ]Anna südamest andeks, aga no nii lolli väidet Sinu suust ei oleks ma küll oodanud!

Tavalisest rattapoest saada sa osta 24" rehve mõõduga 507. 533 on puhas friigikaup...

Karm, aga õigustatud kriitika vastu võetud. Vabandan huviliste ees vale soovituse eest.

Põhjus on selles, et need käputäied Ereliukaseid-Saljute, mille ma olen komplektsusse viinud, olen suutnud komplekteerida nõukaaegse toimiva rehvimaterjaliga ja pole olnud vajadust kiigata tänapäevaste rehvide järele. Millel pole korralikku rehvi all olnud, sinna olen selle alla tõstnud - aastat 3-7 tagasi vedeles 533/534 materjali igal pool vanarauas ja prügimägedel vägagi ohtralt. Kuigi ma olen enamikus kogunud vanemat kraami (1950ndad ja tagasi), läks mu süda vahel haledaks ja tõin ka mõned 533/534-asjad korralike kodarate-rehvide või kasvõi tervete laagrisisude pärast sealt ära.

Aga huvitav ikkagi, kust siis 533 ikka nõukamaale sai? Ma ise arvasin, et kopeeriti lääne masstoodangu pealt nagu 622gi, aga paistab, et see nii ei ole. Ei ole ju saladus, et 24" ratastega noorukirattaid a la Saljut toodeti Läänes veidi varem kui N.Liidus ning üldkompositsioon võeti lihtsalt üle...
Muide, päriselt loobusid ka venelased ise sellest 533'est ja lõpuaja Saljudid tulid juba 507 veljega.

P.S. Nende 533 vene rehvide hinnad on kahjuks läinud jubedaks ja valmistamise kvaliteet on nagu on - ikka tõsine vanakool - muster kergelt kõver, rehv ei istu eriti hästi veljele jne... aga Tallinnast peaks neid rehve saama Dünamost ja Baltic Vairase poest. Tartust bussijaama taga Turul asuvast jalgrattaputkast. Haapsalus on mul neid vahelduva eduga ka endal müügis.
Muude linnade ja müügikohtade kohta ei oska nõu anda, aga tõenäoliselt neid saada ka Võrus ja Põlvas.
Pole küll õige koht, aga mul on pakkuda 2 kasutatud rehvi Ereliukase alt, ja üks esiratas (sinise veljega). On olnud minu kasutuses varastes 80-dates.
Asuvad Mulgimaal. Kui kellelgi huvi, siis PS.
Ostas ka praegu üks saadaval

http://www.osta.ee/19207363
Oleks pisut nõu vaja teilt veel. Vahetasin siis tagajooksul selle piduritrummli ära ning pidurdab väga hästi kuid probleem seisneb selles, et peale pidrudamist tuleb 1.5 tiiru tühjalt vändata ning alles siis hakkab kett taguratast vedama. Varem seda probleemi ei olnud ning vahetatud sai ainult trummliosa. Minule jääb arusaamatuks kuidas selle osa vahetus sai seda mõjutada kui trummlil vedavat funktsiooni ei ole? Ehk oskab keegi nõu anda või öelda millest ma totaalselt valesti aru saan.

Aitäh
kas määrisid paksu määrdega?
Tegu on jah üsna paksu määrdega, ainult laagrite vahele sai mootoriõli pandud kuhu paksem määre ei ulatu. Kas paks määre muudab asja liiga libedaks ning ei luba haarduda? Või pigem sai just määret liiga vähe kuna detailid kulunud? Teine variant kõlab loogilisemalt.
(07-06-2011, 21:56 PM)muusik Kirjutas: [ -> ]Tegu on jah üsna paksu määrdega, ainult laagrite vahele sai mootoriõli pandud kuhu paksem määre ei ulatu. Kas paks määre muudab asja liiga libedaks ning ei luba haarduda? Või pigem sai just määret liiga vähe kuna detailid kulunud? Teine variant kõlab loogilisemalt.

Viit sidurirulli ja nende ümbrust EI TOHI konsistentse määrdega määrida - siis ei hakka see vedama. Laagreid võib, aga ka parempoolset suurt laagrit tagasihoidlikuilt, et see sidurirullidele ei satuks. Mootoriõli, majapidamisõli vms õli vabajooksu sisu jaoks suurepärane asi.

Parempoolset väikest laagrit aga lausa soovitan mingi konsistentsema asjaga (Litol, CIATIM, mkiski Lääne mögi vms) määrida veidi. Eriti selle nõukaaegset varianti, kus on 7 kuuli separaatori sees ja nende erisurve veerepindadele suur (vanematel original-Torpedodel on seal 10 lahtist kuuli ja erisurve veerepindadele väiksem).
Lehti: 1 2