automoto.ee foorumid

Täisversioon: Murutraktori tiffer katki
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tere,sain endale kahe prääniku eest murutraktori,koju tuues ilmnesid ka kohe puudused,kummid mõralised,keevitused lahti vibreerind ja veel nipet-näpet,aga kõikse suurem probleem;taga-silla differ peaaegu olematu,hambad maas jne.Panin siis mõtte tööle ja proovin diffrit asendada sõiduauto Niva omaga,oleks need kaks präänikut ise ära söönd,oleks vähemalt kõhu sisse midagi saand,aga ei heida meelt ja proovin katsetustega toime tulla.
[Pilt: 08385270373e98.jpg]
[Pilt: 0838529050988b.jpg]
[Pilt: 083853113b1ab4.jpg]
enne pimedat sain Niva difrilt kaldhammasratta maha ja puurisin murutraktori veohammasrattale 8 auku ja kinnitasin selle difri külge,homme lähen kuusakoskisse generaator-relakas kaasas ja otsin mõne zigulli kust kaks difripoolset poolassi juppi kätte saada,need nuutidega jupid keevitan murutraktori poolasside külge.
Võibolla peaksid difrist üldse loobuma ja ühe naabertalu piiriposti vahele keevitama. Rohi hommikuti ikka niiske ja pöörded lihtsustatud. Veidi õlut ka ja küll pöörab....Big Grin
olen näind ühte murutraktorit millel differ kokku keevitatud,kus on sile-lage maa seal saab kudagi võibolla isegi ära niita,aga kus on puud ja pöösad,lillepeenrad,nagu mul,seal ei tee ilma diffrita midagi,tahab aga muudkui otse põrutada.
Mootorile vaja turbo peale aretada ja pöörad "power slide-ga" Big Grin
Üks variant on veel - traktorist peab alla võtma.
Kas üheratta veoga ei veaks välja? Jätaks teise niisama kaasa veerema!
(28-04-2011, 18:36 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Kas nüüdisajal puksidest ja laagritest enam midagi ei teatagi.
Kusjuures , see pukside ja laagrite teema on omaette ooper. Müügimehed ei ole mitte lollid. Mõned aastad tagasi hakkasin ostma murutraktorit. Uurisin, et kas rattad on laagrite või pukside peal. Müügimees kiitis, et ikka laagrite. Ja kui siis ikkagi selgus, et ei ole laagreid, on puksid, siis oli müügimehel kohe vabandus olemas - need on ju liugelaagrid!!! Mis asjad need puksid veel on?

Odavama otsa murutraktoritel on kokku 4 laagrit, kaks kummagi lõiketera võllil. Ülejäänud kohad on enamasti isegi ilma puksita, ainult esiratastel mingid plastjunnid sees. Roolimehhanism lausa lahtine, natuke margariini peale määritud, võtab hästi tolmu ligi.
tere õhtust,mootor peal striggs stratton,masin ise Rootsi päritolu,aga masina nimetus puudub,võibolla toodetud kusagil 1995ˇ,korra juba värvitud ,algne värv oranz.Käisin täna Kuusakoskis aga zigulli tagasilda ei saand,hakkan mööda lähigaraaze kolama äkist leian mõne sõbra käest,panen difri vahele on ikka mõnusam niita,aga jah sellel riistapuul peab nagu nattil või CK kombainil tavotti prits kõikseaeg kaasas olema,siis ikka kestab.
Käigukasti võtsin korra lahti,puhastasin ära ja toppisin tavotti silmini täis,vana määre oli poolenisti kivistund.Käigukast toimib siis niiviisi,et ühe võlli peal on rida väisemaks minevaid hammakaid kinni,teise peal aga väiksemaks minevad hammakad lahti ja sellel võllil on liuglev kiilusoon mis siis vastava liigutusega ka käigu sisse paneb
Kui sa mulle kõik numbrid, mis käigukasti pealt leiad PS-i paned, võibolla saan sind aidata isegi õigete varuosadega!Smile
Seal ühel pildil juraka peal kirjas Tecumseh. Imelik, Tecumseh on kompressorite tootja Rolleyes
(02-05-2011, 15:34 PM)wax Kirjutas: [ -> ]Seal ühel pildil juraka peal kirjas Tecumseh. Imelik, Tecumseh on kompressorite tootja Rolleyes

Tecumseh on/oli väikemootorite ja ka ülekannete(murutraktoritele) tootja Toungue Nüüd peaks Tecumseh käigukastid/ülekanded olema PEERLESS nimelise firma all.

Lõhnab natuke Stiga Park järele???
Isa vinnas samamoodi mõned aastad tagasi Rootsist paari paranka eest koju ühe sellise. Ütleme, et masin on vahva, kuid tänaseks päevaks on tal vahetatud mootor (vanal otsustas keps mootorit väljastpoolt kaeda), hunnik igasugu rihmarataste laagreid ja osa rihmarattaid. Mootoriks sai uus briggs&strattioni 12,5 hj mootor, mis oli vaja lihtsalt peale tõsta. Kinnitused ja gaasihoovastik sobis paika.
Nõrk koht on tross mille abil keerab (rooli juurest väntsutab pika peale ära ja läheb katki)
Sai ka käigukastile uued pronks puksid võlli otstesse treitud.
Hetkel on niiduorgan juppideks, sest seal hakkas laager häält tegema, ja kuna juba laiali kiskumiseks läks, vahetab kõigil kolmel teral ja pingutil laagrid ära.

Kui nokitseda meeldib, siis on vahva pillBig Grin

tere,homme proovin niidukit veidi terasharjaga puhastada uuest värvist,see koorub juba niigi iseenesest,äkist tuleb mõni nimetus lagedale,aga praegu otsin taga kahte sõiduauto NIVA poolassi,võivad olla vigased ,peaasi et nuudid on enamvähem olemas mis diffrisse lähevad,kompenseerin need kas mõne tsikli jupi või krabisevaga(jevr).
Tere, lõpuks siis asi nii kaugel et sain Ziguli poolassid, sain need teripingis mõõtu lastud, päris kõva materjal! Proovisin aukusid puurida, et rattad fikseerida. Puur ei tahtnud isegi alustada tööd. Homme lähen Baltic Bisonisse, freesivad augud sisse, ja siis murule tuld!
[Pilt: 08459365766fa4.jpg]
Ma sain kah, vist ühe küpsise eest, Tecuymseh Peerless-i tagasilla, selle uuema variandi, puudu oli vaid vedav võll ja vedav hammasratas. Hammasratta aitas leida üks firma Tallinnast, Estmotor OÜ oli nimi. Lisaks ka mõned tihendid. Nõellaagrid sain kohapealt Tartust ja ongi asi koos.
Aga rattavõllid on jah, puksidel, või õigemini, jooksevad lihtsalt läbi korpuse ja kogu lugu. Kui mul see asi aretamisele läheb, siis tuleb laagritele asi kandma panna, muidu on varsti nutt majas...
(18-08-2011, 19:13 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]
(28-04-2011, 22:48 PM)näkisepp Kirjutas: [ -> ]Mootor peal striggs stratton,masin ise Rootsi päritolu,aga masina nimetus puudub,võibolla toodetud kusagil 1995ˇ,korra juba värvitud ,algne värv oranz.

Tegemist peaks olema Stiga Garden seeria traktoriga. Kas on muidu selline, nagu seegi: http://www.soov.ee/viljandimaa/Murutrakt...0.htm?ca=1
Asi on toodetud ilmselt enne 1994 aastat, kuna sellel veel vanem käigukast kasutusel, mis asub eraldi tagasillast. Uuematel juba nagu tänapäeva murutraktoritel, kõik koos ühes korpuses.
Stigade kohta saab head infot siit lehelt. Näiteks siin samas olemas see katkine differ: http://www.stiga-ersatzteile.de/1992/AUF...708:4.html
Hind hirmus, see sama kobakas maksab 541.- EUR.
Olen oma Stigale ka siit lehelt detailide hindu vaadanud ja uurinud, palju Eestis müügimehed sama asja kohta tahavad. Hinnad praktiliselt samad.
Nii et hea vaadata, kas tasub ise leiutada või osta.
Kuidas masin muidu ka niidab ja üleval ennast peab? Mootoril jaksu jätkub?

tere õhtast,vabandan,et pole selle teemaga ammu tegelend,ei julge oma aretatud difrit kiita,aga asi toimub päris hästi,nii et kui kellelgi differ laguneb,otsige mõni vana zigulli tagasild ja sisu välja ja murutrakitsa külge,5.hj veab mind 110.kg -st päris hästi.Aga mul jah see sama Stiga mis pildil.