automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimused t-25A-1 kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(19-02-2015, 19:11 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Kui suuri akusid kasutate T-25 tüüpi traktoril reduktorstarteri puhul. Mitme ampertunnine aku oleks otstarbekas osta, arvestades, et soov on käivitada vahel ka miinustemperatuuriga.


Kui vaja kindlust külmakraadidega ja masin on korras. (loe laadimine taga, õlid vedelad, eelsüüteküünal(küünlad) korras), siis ei ole vaja suurt akut. Samas kui näiteks masin seisab -10 kraadiga paar kuud kasutamata, siis aku tühjeneb.
Ise olen näinud väiksemahulisi ja suuremahulisi akusid peal. Rusil kasutame juba mitmendat aastat 180Ah ja kas 1200A. T25a peal oleme aastaid kasutanud 100Ah kandis akusid. (900-1000A) Siiamaani vähemalt 5a julmalt vastu pidanud ja parim pidas isegi 12aastat. Kõik oleneb ka kelle aku ostad.

Olen taksojuhtidega rääkinud tutvunud, et mis peab vastu.
Exide - odav saast - reklaami ohver. -1a ja läbi
Punane härg.- ei lae end täis. Ja 2a läbi

Varta, Bosch -- Peaks olema sama kontsenr. Viimasel ajal ühed parimad tooted. Kardavad ka külma. Vajalik akule ümbris ümber panna.
Kõiksugu tundmatute nimedega akudest vaataks suure kaarega mööda. Kui just jõuluvana uksetaha uhiuut akut ei ole jätnud.

Minu isiklik kogemus on, et kõige parema aku on tootnud Delphi, kuid seda Eestist leida juba keeruline.
Originaal auto akud ka suht head. Kuid neid leida juba keeruline.


Kuid see kõik on hülgemöla. Reaalne eestlane on nii koi, et jookseb esimesse lammarisse ja võtab kõige odavama aku sealt. Et pärast saaks end kiruda.

Igavuseks võiks selle teema läbi lugeda
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=155805
Ja akutootjate  kohta selle:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=37591

Minul on saska peal erinevad sõiduautodelt maha keeratud akud olnud. Probleemid tekivad siis, kui mootor enam mineja pole (ehk külma on -15 enam).

Hetkel on peal kasutuseta jäänud(et aku seismisega ei rikneks ) 100Ah 800 A CCA ja vahet ei ole. Käivitub samamoodi, laetakse samuti täis. Cool Genekaks Fordist jäänud  40A.

Kui peaksin täna uue soetama, siis võtaksin Renovaari valikust parajasti pakkumises oleva 70+ Ah, millel CCA vähemalt 500. Niikuinii massilüliti enamat läbi ei lase.
(20-02-2015, 12:11 PM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Kui peaksin täna uue soetama, siis võtaksin Renovaari valikust parajasti pakkumises oleva 70+ Ah, millel CCA vähemalt 500. Niikuinii massilüliti enamat läbi ei lase.

Mul omal ka mõte liikus umbes samas suunas , tahtsin veel kinnitust saada teistelt, et pärast oleks keda kiruda ja endavastases vandenõus süüdistada kui midagi  peaks nihu minema. Big Grin 

Senini oli kasutuses vana Scania aku vist mingi 130 Ah ampreid ei oska pakkuda, kirjad ammu maas. Nüüd siis väsis lõpuks ära. Samas tundus aga jumala mõttetu sellist akupanka kaasas vedada kui starter teeb vaid 3-4 ringi hommikul, seda enam et kevadel saab mootor uued silindripead kus eelsüüteküünlad sees.
(20-02-2015, 12:49 PM)Daff Kirjutas: [ -> ]Mul omal ka mõte liikus umbes samas suunas , tahtsin veel kinnitust saada teistelt, et pärast oleks keda kiruda ja endavastases vandenõus süüdistada kui midagi  peaks nihu minema. Big Grin 

Senini oli kasutuses vana Scania aku vist mingi 130 Ah ampreid ei oska pakkuda, kirjad ammu maas. Nüüd siis väsis lõpuks ära. Samas tundus aga jumala mõttetu sellist akupanka kaasas vedada kui starter teeb vaid 3-4 ringi hommikul, seda enam et kevadel saab mootor uued silindripead kus eelsüüteküünlad sees.


Edu nende eelsüüteküünaldega silindripeade paigaldamisega. Otsi foorumist siin oli teema kuidas nendi paigaldada. Niisama 1:1 ei istu nad peale.

Samas arvesta sellega, et need eelsüüteküünlad on eriti haiged voolusööjad. See, et masslülitil mingi piir ette tuleb see reaalne, kuid käivitamine on külmaga pikem kui 3-4 ringi. Ja sinna on just seda mahtuvust vaja.
Eks võib ikka olla 100ah aku peal t25el aga kui koguaeg on käivitamist aga pikalt masin tööd ei tee, siis nii suurt akut ei jõua ära laadida ja lõpuks avastad end lõhkise küna eest, aku tühjaks jooksnud ja ära ka veel külmunud. 60ah 500-600a käivitusvooluga on maa ja ilm kui mootor tihe.

Mtzil sai mootoril hülsid, kolvid, rõngad vahetatud ja kaas tihedaks aetud, planetaarreduktoriga starteriga 77ah aku, 800 või natuke peale A käivitusvooluga, kerib päris usinalt ringi. Muidugi massilüliti sai ka ära vahetatud sai vähe tummisem, andis kohe tunda.
(22-02-2015, 11:37 AM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]siis nii suurt akut ei jõua ära laadida 

Kuidas tekib selline arvamus? Smile Smile
Arvuta geneka võimsus, tööaeg, aku mahutavus ja saad teada.
(22-02-2015, 11:37 AM)huvi5 Kirjutas: [ -> ]...
siis nii suurt akut ei jõua ära laadida ja lõpuks avastad end lõhkise küna eest, aku tühjaks jooksnud ja ära ka veel külmunud.
...

Ei pea paika. Ühtviisi jääb alelaetuks ka väike aku, kui sellest võetakse pikema aja vältel rohkem, kui tagasi pannakse.

Suuremast akust on kahju vaid rahakotile, kuna see on kallim.
Mehed mehed

Veidi mõtlemist:
T25a traktorid töötavad aastas ca 100-200tt. St kuus keskmiselt 20h (mis samaaegselt tähendab enamikult kindlaid töid, kindlatel aegadel St kartulivõtt üks aeg, metsatöö teine aeg). Üle selle on intensiivne töötegemine ja normaalne inimene ei kasuta igapäevaselt seda masinat.

Veidi mõtlemist.
Tavainimene kasutab enda masinat potipõllu harimiseks ja ehk veidi ka metsast küttepuude toomisel. St peale kartulivõttu enam vähem augusti lõpp jääb masin seisma ja talve ootama. Lund samamoodi ei saa temaga lükatud. Seega esimene võimalus on jaanuari teine pool, kus on juba pidevad külmakraadid teinud pinna tugevaks, et saaks traktoriga metsas töötada.
Ma tahaks näha seda 60-80Ah akut, mis suudab  peale 4 kuud seismist ja peale esimesi külmasid käivitada masinat.  Teades M10G2K olekut külmades tingimustes. lisades sinna juurde tep15, tad17 vedeluse käigukastis võib külma närviga öelda, et see seisnud aku seda masinat käima ei tõmba. (erijuhtudel kui masin nii kohvi on, et lükka või käega käima - siis jah ehk käivitub)
Rääkimata külmakäes lumehanges seisnud laadimata akust.
Ise olen võtnud juba ammu graafikusse, et iga 2 kuu tagant tuleb laadida akut. (tänapäeva laadijad ei keeda täis akut võrreldes nõuka omadega. Viimased jällegi laevad aku paremini täis. - Igal oma plus ja miinus) Suurem aku on küll ostes kallim. Samas hooldades teda õigesti peab ta ka kauem vastu. Suuri akusid liigub ka rohkem järelturul. (rekapealt üks 130Ah aku töötaks põka peal aastaid veel lisaks)

Mootorratastel on sama probleem ja seal on pandud pidev laadimine taha ja hoiutingimused viimase aja järgi juba soojades ruumides.
Unimütsi mõtteterad on täiesti asjakohased.
 Aga mis keelab toda 60...75 Ah akut laadimast? Pealegi annab toda rohkemate autode peal kasutada.  Pigem võib seisma jääda 100Ah 315mm pikkune aku, rääkimata originaalis olevatest kahest kuue voldisest.
(22-02-2015, 20:51 PM)unimüts Kirjutas: [ -> ]...... (rekapealt üks 130Ah aku töötaks põka peal aastaid veel lisaks)

Jah, Scanni aku müras veel 5 aastat peale mahakandmist põka peal edasi. Sooja ilmaga oleks veel ehk käima vedanud aga -6 oli liig juba. Audi pealt peale kuuendat aastat (tehases peale pandud aku)  välja prakeeritud aku aga  käivitab russi käivitusmootorit juba 4 aastat. Elagu roheline mõtlemine.
Kuna aga hetkel pole silmapiiril ühtegi "teise ringi" akut siis tuleb poes füüri pritsida. Sellepärast küsisingi, et millised kogemused kellelgi konkreetselt on.

Ääremärkusena olgu öeldud et aastas põletan läbi põkaga vaevalt max kaks paagitäit kütet.
Vaatasin ka oma masina kapoti alla ja leidsin sealt Exide 100ah aku 900A käivitusvooluga. Ostetud vist ca  5-6 a tagasi. Masin tarbib aastas 2-3 paagitäit kütet. Käima sai vajadusel ja -10 kraadiga. Peal on reduktor starter.
(20-02-2015, 12:53 PM)unimüts Kirjutas: [ -> ]
(20-02-2015, 12:49 PM)Daff Kirjutas: [ -> ].....kevadel saab mootor uued silindripead kus eelsüüteküünlad sees.
Edu nende eelsüüteküünaldega silindripeade paigaldamisega.  Niisama 1:1 ei istu nad peale.

On siin keegi kes võib rusikaga vastu rinda lüüa ja öelda, et mina panin need eelsüüteküünaldega silindripead peale ning pidin ümber tegema selle ja selle. Või on tegu lihtsalt linnalegendiga mis ühelt teisele üle kandub.

Täna sai vesteldud ühe talumehega kes sama operatsiooni oli ette võtnud möödunud suvel. Tema aga polnud kuulnudki, et midagi tuleb ümber ehitada, ladus rõõmsalt kõik kokku, andis võtit ja masin töötab tänaseni, küünlad toimivad ja mingeid anomaaliaid ei esine.
Keda nüüd uskuda?
Kolvid, hülsid ja ja silindripead olevat olnud Ukraina toode. Või on mõne teise tootja kaaned teise ehitusega? 
(23-02-2015, 21:18 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Küll aga millegipärast ei taha need eelsüüteküünlad kesta. Põlevad läbi. On teised mingid Tsehhi omad. Peaks vaatama mingi Denso vms asenduse asemele.
Samas vist on vea põhjuseks praak eelsüüte relee. Ampermeetrit vaadates teinekord hoiab voolu küünaldel peal millegipärast mitu minutit.
Hiljuti muidu nägin ühte suht uuemapoolset 1994 aasta T-25. Sellel on juba tehasest eelsüüteküünaldega plokikaaned peal.
 Loogiliselt võttes peaks tollel releel ka temp andur olema, kui seda pole aga on ettenähtud siis pole ime kui küünlad ei kesta.
Vene küünal suurt sittagi ei kesta, ise keerasin kaantele uued keermed ja mingid vanema passati eelsüüte küünlad läksid sisse nagu valatult...  Ca 5-6a on peal olnud ja toimivad veel, aga ausalt öeldes väga seda pilli ei kasuta ka. 
Mtz'ile saab samamoodi orginaalküünalde asemele volkari vms küünlaid sisse keerata...  Kõige meeldivd on seda teha siis kui kaan maas, saab täpse pikkuse välja mõõta. Vana MTZ 50 lühikese pihustiga ilma küünlata ei taha jaheda ilmaga kohe üldse süttida ju... Wink
Aasta jagu tagasi väideti Saukos,et tänapäeva kaaned tahavad ka tänapäeva kolbe.
(24-02-2015, 12:11 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Vene küünal suurt sittagi ei kesta, ise keerasin kaantele uued keermed ja mingid vanema passati eelsüüte küünlad läksid sisse nagu valatult...  Ca 5-6a on peal olnud ja toimivad veel, aga ausalt öeldes väga seda pilli ei kasuta ka. 
Mtz'ile saab samamoodi orginaalküünalde asemele volkari vms küünlaid sisse keerata...  Kõige meeldivd on seda teha siis kui kaan maas, saab täpse pikkuse välja mõõta. Vana MTZ 50 lühikese pihustiga ilma küünlata ei taha jaheda ilmaga kohe üldse süttida ju... Wink

Seda sama lühikese pihusti mõnu saan ma alati jaheda ilmaga tunda.. Wink
Küsimus starteri kohta. Mõni aeg tagasi käivitus starter iseenesest vahetevahel siis kui mootor käis. Massi väljalükkamisega sai starter välja lükatud. Selliseid juhuseid oli 3-4. Nüüd on olukord selline, et süütevõtit keerates käib starteri asendis ainult väike plõks ja starter ei rakendu. Klõps tuleb starteri releest. Samas starter käivitub kruvikaga otse pannes. Kas on tõenäoline, et starteri relee PC502 on peetis, või peab mujalt viga otsima?
(29-03-2015, 15:25 PM)Subaru Kirjutas: [ -> ]Küsimus starteri kohta. Mõni aeg tagasi käivitus starter iseenesest vahetevahel siis kui mootor käis. Massi väljalükkamisega sai starter välja lükatud. Selliseid juhuseid oli 3-4. Nüüd on olukord selline, et süütevõtit keerates käib starteri asendis ainult väike plõks ja starter ei rakendu. Klõps tuleb starteri releest. Samas starter käivitub kruvikaga otse pannes. Kas on tõenäoline, et starteri relee PC502 on peetis, või peab mujalt viga otsima?

Starteri käivitus ja mittekäivitus on enamjaolt süüteluku viga (kui starterit saab juhtme/kruvikaga küljepealt käivitada)
KUI aga starter käivitub nii, et võtad tõmberelee laiali ja annad otse voolu siis on starteri sisu kõrbeda saanud.  Kui väliselt käivitad siis süütelukk.
Need süütelukud on suht sandid ja annavad aastatega järgi.