automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimused t-25A-1 kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(22-01-2016, 20:42 PM)muska71 Kirjutas: [ -> ]540 oligi keti hind pluss kõmm ja mingi 50 saatekulu.Rattad ju kah vist mitmes mõõdus 28 ja 32 vist?Fb-s kah üks firma pakub,aga mingi 150 kallim.
mul kah põkal taga uued papud all,ühe sebis kadund äi ja teise sebisin ise mingi 200 oli vist kui häästi mäletan.Samuti reduktorstarter peal.Aisatõdte silinder tuleks kah mingi kaasaegsema vastu vahetada,tilgub kui mahlakask ja kord aastas tihendeid kah ei viitsi vahetada.


Aga kohati sellised väljaminekud näitavadki, et inimene hoolib enda masinast.

Enamik t25a rattaid ikka 32" tagarehvidega. Uuemad 28"sed neid Eestis suht vähe ja nad kehvakesed.

Mulle igatahes Eesti talv meeldib. Seetalv juba 8 autot kraavist välja tõmmanud 50euri kord, varsti saab niimoodi kettide raha kokku.

Kuid jätaks selle, kes on kõvem. Läheks Teema juurde tagasi.

Kas keegi veel on tellinud kuskilt kette tagaratastele ja kas keegi saaks anda tagasisidet nende soetamise/kvaliteedi osas.
Kas uuema malli facelift Big Grin põkal aastaist ´93 ja edasi on peale 28" tagarataste ja teistsuguste tulede veel mingisuguseid tehnilisi uuendusi?
(21-02-2016, 23:34 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Kas uuema malli facelift Big Grin põkal aastaist ´93 ja edasi on peale 28" tagarataste ja teistsuguste tulede veel mingisuguseid tehnilisi uuendusi?



93a tuli esmalt uuemat tüüpi armatuur. Siis tuli uuemat tüüpi tuled. (tagatule klaasid nagu uazil ja esimesed gabariit/suund on uaz/gaz omad) Uuema armatuuriga tuli ka roolikarbil muutus. Enam ei ole süütelukk roolikarbi küljes vaid armatuuris.
Lisaks muutus ka mootor d21a3st d120 -- (õli tsentrifuug muutus õlifiltri vastu, + õhukollektor teise disainiga, küttepotsikud teised ja mootoriploki keskele tekkis õlivarras) uue mootoriga muutus ka siduri survelaager määritavaks.
1992/93a muutus ka käigukasti korpus. Õli sissevalamis ava  oli sirgel pinnal.  Käigukasti põhja alla tekkis nö valukoht esisilla väljavõtteks. Õliväljalaske punni asukoht muutus.
Uue armatuuriga muutus ka terve juhtmestik -- pistikutega mittetöötavaks juraks.

Rattad 28" ehk siis 11,2x28" või kohati ka 12,4x28" olid ka varasemast olemas. Näiteks Lätis, Leedus ja Poolas olid enamik juba 80ndatel sellise mõõduga ratastega.

1994a tekkis uuemat tüüpi iste - vahtkummist.  kapoti etteotsa valgele sõrestikule tekkis must VTZ märk.
Esiraskuse disain muutus.
Esirehvideks on 6.00x16" ja kahe soonega nagu t16 omad. (kuid t16 omab 6,5x16" rehvi)
1995a tuli uus tagasild. Ketaspidurid ja tugevamate käistega külgülekanded.
Muutus ka esiraskuste pruss. Ümarik toru on lahtikäiv.
1995a muutus ka tagaaken lahtikäivaks aasta lõpupoole.
1996a kolisid tagumised töötuled akna ülesotsa nagu rusil. Esimestel lahtikäiva aknaga versioonidel olid veel all.
1998a muutus kabiini soojenduse osas veidi. Nimelt varem hüdroõli peal töötanud asendati tehases mootori õli peal töötava õliga.
 pole kindel kuid kas 1997 või 1998a muutusid jälle piduri/gabariittuled ees ja taga.
1998a tekkis ridapump peale
See jutt kehtis kuni 2002a, Kui tuli  välja t30a69 (ilma esisilla veota t30a80 ehk t25a) Siis otseselt muutus vaid esisild ümartorust - nelikant toru peale. Lisaks veel esiraskuse disain.

Need uuema malli t25a masinad on ääretult haruldased. iga 10 tavamasina vastu on ehk 1 uuem.
Aitäh põhjaliku ülevaate eest!
Muudatused seega kosmeetilised, midagi kardinaalset vähemalt 1993...1994 aasta masina vastupidavuses pole juhtunud.
Kui endale masinat vaadata siis põhimõtteliselt ei ole mõtet uut malli taga ajada  ja selle eest rohkem maksta, kui siis ainult laiemate rehvide ja tahhomeetri pärast?
(22-02-2016, 00:37 AM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Aitäh põhjaliku ülevaate eest!
Muudatused seega kosmeetilised, midagi kardinaalset vähemalt 1993...1994 aasta masina vastupidavuses pole juhtunud.
Kui endale masinat vaadata siis põhimõtteliselt ei ole mõtet uut malli taga ajada  ja selle eest rohkem maksta, kui siis ainult laiemate rehvide ja tahhomeetri pärast?


Oleneb
Oleneb milleks masinat vaja ja mis nõuetele vastama peab. Mina näiteks ei vaata jällegi enam vanemaid väga. (välja arvatud juhul kui on tõesti väga väga korralik vähetöötanud kirsipunane isend)

Ise vaatan ainult uuemat mudelit ka seetõttu, et tal on tugevam tagasild. Kuid suurem erinevus on ka 18 vs 22kw. Või siis lihtsas keeles 5 hobujõudu. Alguses see ei tähenda midagi, kuid endal võrdluses mitu masinat ja näiteks potipõlluharimises on iga hobune arvel. Teisalt on avatav aken lisaväärtus omaette, kui on kabiiniga masin.
 Rääkimata sellest, et maanteel saab madalate ratastega 25km/h kihutada. Kõrgetega pole proovinud gepsuga sõita.
Miinuseks uuemal tüübil ja vanemal on ka see, et uuemast küsitakse ka 2x rohkem raha. Minu silmis küll õigustatult, kuid see minu arvamus.
UUEM
https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agr...xpjdn.html
https://www.ss.lv/msg/lv/agriculture/agr...bgmmn.html

Vanem
http://www.kuldnebors.ee/74876828
http://www.kuldnebors.ee/75120527
Uus näeb sama armetu välja kui vanemadki. Valmistada muidugi lihtne, ühe plekipainuti peal teeb kõik ära...
Kabiin seest ümberringi igasugu orasid täis, mootorile hakkab võsa hästi külge. Mota ise teeb mõnusat Harley häält.
Ühesõnaga ´92...´93 tulid "uued" 22kW mootorid, mis seal mootori juures ringi tehti et selline märkimisväärne 22% võimsusekasv saavutati?

Tagasilla käiste tikkpoltide probleem sai siis alles 1995 aastal lahenduse? Meie kuulutusteportaalides üle 1994 aasta masinaid müügis pole näinud

Siin seal kirjutatakse et 28" rattad on kehvemad, mille poolest?
(22-02-2016, 14:33 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Siin seal kirjutatakse et 28" rattad on kehvemad, mille poolest?

Näiteks toon ühe seiga. Meil oli vene 4m. külvik. Panin selle siis põkale taha ja proovisin külvata. All olid parasjagu kitsad kummid ,kuna tahtsin proovida kuidas on. Poest ostes olid all laiad kummid ja veljed. No põka kaapis ka peale külvamise lisavaod.... laiade kummidega vedas ikka normaalselt edasi. Vahe on siis selline.... Kündmisel sama lugu kahehõlmalise sampo adraga. Ikka laiem kumm etem.
Selge see et laiem rehv parem, küsimus olevat pigem vastupidavuses?
(22-02-2016, 14:33 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Ühesõnaga ´92...´93 tulid "uued" 22kW mootorid, mis seal mootori juures ringi tehti et selline märkimisväärne 22% võimsusekasv saavutati?

Tagasilla käiste tikkpoltide probleem sai siis alles 1995 aastal lahenduse? Meie kuulutusteportaalides üle 1994 aasta masinaid müügis pole näinud

Siin seal kirjutatakse et 28" rattad on kehvemad, mille poolest?

Nii huvitav kui see ka pole, siis uuemat tüüpi mootor tuli juba kas 1989a välja. Kuid nimemuutus tuli jah õlifiltriga 93a. Väntvõll muutus veidi teistsuguseks (mõõtudelt sama, kuid kaaluvihid teised +mõlema otsa kinnitusmutrid erinevad) 1989a lõpetati ära ka vanatüübi d21a1 mootorite paigaldus ja need asendusid alguses d21a3 ja d21a4 mootoritega.

Ise jälle ei poolda 28" rattaid. Põhjus selles, et originaal t25a laiad veljed on hapud veljerõnga ja veljekilbi kinnituse kohapealt. 4 polti hoiab kogu seda kremplit kinni. Ma ei ole veel näinud isegi 32" velgi traktoritel all, millel ei oleks mõrasid sisse tulnud.
Uuemal alates 2002a tulid juba t30 veljed põkadele alla. St kui varem oli 4 poldiga kilbikinnitus siis muutus see 4x2 poldi vastu. Neid viimaseid aga Eestis praktiliselt pole.

neid uuemaid alates 1995a masinaid on jah ülivähe müügis. Arvesta seda, et rahval polnud raha peale iseseisvust ja maaletoojad ei toonud neid palju maale. Varem tõi 1 maaletooja ca 200 masinat aastas maale, siis 90ndate keskel heal juhul 10tk kui sedagi.
Otsin endalegi ühte sellist juurde paari tükki tean, kuid nad risud.



(22-02-2016, 14:38 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: [ -> ]
(22-02-2016, 14:33 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Siin seal kirjutatakse et 28" rattad on kehvemad, mille poolest?

Näiteks toon ühe seiga. Meil oli vene 4m. külvik. Panin selle siis põkale taha ja proovisin külvata. All olid parasjagu kitsad kummid ,kuna tahtsin proovida kuidas on. Poest ostes olid all laiad kummid ja veljed. No põka kaapis ka peale külvamise lisavaod.... laiade kummidega vedas ikka normaalselt edasi. Vahe on siis selline.... Kündmisel sama lugu kahehõlmalise sampo adraga. Ikka laiem kumm etem.

Nii huvitav kui see ka pole, siis kohati on see õige. Näiteks tänapäeva külvikute ees on suurtel traktoritel ka topeltrattad, et traktor raske külviku ees maasse ei kraabiks. Samas olen ka näinud, et lausa cs-3,6 külvikule on pandud laiad sk4 rattad alla.

Künni kohapealt. Aga pole näinud, et näiteks keegi rusiga künnaks ja tal laiad k700 või k701 rattad all oleksid olnud või siis kasvõi ühel pool topeltratas. Künni võistlusi vaadates jällegi on parimatel suht kitsad pitsalõikurid all. 
Kündmise puhul on pigem tähtis pehme rehv, hea mustriga ja 4x4vedu.  T25 puhul loota head kündi saada on hapu. Eks siin 50% ole süüdi ka vene idiootlikud 1 õlmalised adrad või  sajand vanad hobuse  omast tehtud nikerdised.  Viimasel ajal jah tekkinud ka Fiskars adrad, kuid needki uunikumid ja suht raipeks töödeldud.
Seega vähemalt minusilmis pole t25a masinast künnimasinat - maasongijaks on ta küll Big Grin 

Välimuse kohapealt
Kellele meeldib ema, kellele tütar ja kellele vanaema.   Viimaste pidajatele soovitan meie mehepoegadel öelda naisele, et vahetame noorema eksemplaari vastu välja. Vaata kui huvitavaks siis elu läheb.
Ma tahan öelda, et raske on t25a masinale asendust leida. Sellise hinnaklassiga masinad millega müüakse t25a masinaid ei ole midagi muud võtta. Ja kui isegi hinnaklassi kuni 15tuh tõsta ei saa ikka midagi mis oleks vastupidava. Siit ongi teinud paljud järelduse, et 10X kallimat vastupidavat masinat ei tasu soetada vaid vana t25a masinaga läbi ajada- nii tema heade kui halbade külgedega.


t25a masinast võib rääkida nii head kui halba. Kõik oleneb mille jaoks teda kasutada. kui tahta ideaalset masinat siis 10x rohkem maksvad lääne masinad teevad vene tehnikale ringidega ära. Vaadake või meie metsades töötavaid masinid. Isegi RMK uuendas enda masinapargi mtzide pealt Valtrate peale.  Ehituse ja detailide lihtsuse poole pealt aga on t25a masin lihtsamast lihtsam.
(22-02-2016, 14:46 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Selge see et laiem rehv parem, küsimus olevat pigem vastupidavuses?

Niikaua kui meil see traktor oli...mäletan mootori töötunde vast üle 2600.....olid ikka samad kummid alla. Mõranenud muidugi aga püsisid koos.
Tervist!
Kas keegi kuskil T-25A kabiini patju on näinud müügil? Ise pole trehvanud Cool
(24-02-2016, 18:01 PM)jupiter22 Kirjutas: [ -> ]Tervist!
Kas keegi kuskil T-25A kabiini patju on näinud müügil? Ise pole trehvanud Cool
[Pilt: Kabiini_padi_T30_539ed0064c601.jpg]

https://www.pmkaubamaja.ee/index.php?pag...20&lang=et
Ma enne just mõtlesin pakkuda, et pm´is kindlasti on, aga ei viitsinud üle vaadata ja eeldasin, et ühel korralikul põka entusiastil on see juba läbi vaadatud enne, kui sellise küsimuse siia paneb Big Grin
Ei istu sellised. Põllumehe kaubamajast on saanud kastidega juppe osta.
Millised kabiini padjad siis kodanik Jupiteril on? 
(24-02-2016, 21:59 PM)jupiter22 Kirjutas: [ -> ]Ei istu sellised. Põllumehe kaubamajast on saanud kastidega juppe osta.

Uuema tüübi poritiibade kummipukse ei ole mina veel üheski e-poes nii Eestis kui mujal kohanud.  Eesti poodides nägin ka ise esimest korda alles PM kaubamaja pakkumist.  Saada neile email koos pildiga mida sa otsid ja äkki saavad Poolast sulle  õiged padjad kuskilt välja võluda. - minul on see meetod päris mitme varuosaga toiminud.

Mujal Eesti banaaniast sa neid ei leia - lootusetu..

[Pilt: 01034218219d295.jpg]
Vot sellised padjad kabiini/ poritiibade alla 1995 a. lõpu masinal lähevadki.Pole neid poole aasta jooksul poeriiulitel näinud. 
Kas põka transport nn konnaga mõistlikul kiirusel mööda asfaldit oleks reaalne, ütleme nii 30...40km/h?  Või jääb näiteks käigukastis midagi õlituseta vms või on muidu ohtlik tegevus kuna masinal puudub vedrustus?
(27-02-2016, 23:15 PM)Laurts Kirjutas: [ -> ]Kas põka transport nn konnaga mõistlikul kiirusel mööda asfaldit oleks reaalne, ütleme nii 30...40km/h?  Või jääb näiteks käigukastis midagi õlituseta vms või on muidu ohtlik tegevus kuna masinal puudub vedrustus?

Kiirusel 10-15 km/h võiks proovida, kui muud võimalust ei ole ja kellegi elu sellest sõltub. Vedukiks siis midgai kahetonnist, põksinäks ise on 1600  pluss kilo.

40 km/h meie "teedel" päädib ilmselt rammusa kaanelooga Õhtulehes. On sedapalju kõrge ja kipakas asi... Rolleyes